خبرخوان جنبش سبز

Grazr

تلویزیون رسا

Add to Google

۱۳۸۹ مهر ۱, پنجشنبه

درخواست ایرنا از قوه قضائیه: از انتشار نامه زندانیان سیاسی جلوگیری کنید

جرس: خبرگزاری ایرنا با انتشار گزارشی، از دستگاه قضایی به دلیل انتشار نامه زندانیان سیاسی انتقاد کرد و خواهان جلوگیری از امکان خروج این دست نامه‌ها از زندان و انتشار آن‌ها شد.


این خبرگزاری با انتشار این گزارش تحت عنوان "تساهل و تسامح قوه قضائیه قابل اغماض نیست" خواستار جلوگیری از اقداماتی از قبیل انتشارنامه زندانیان سیاسی خطاب به مسئولان نظام یا مسئولان بین‌المللی شد.

در این مطلب که حاکی از به ستوه آمدن حاکمیت نسبت به بیان حقایق از زبان زندانیان است، می‌آید: مي‌توان به نامه‌هاي عيسي سحرخيز به دبيركل سازمان ملل و شكايت وي از مقامات جمهوري اسلامي با وكالت شيرين عبادي، نامه‌هاي توهين آميز محمد نوري‌زاد عليه مسئولان نظام از جمله هتاكي وي به رهبر معظم انقلاب، نامه منصور اسانلو، حشمت الله طبرزدي، بداغي، رفيعي و عيسي سحرخيز به لولا داسيلوا رييس جمهور برزيل و درخواست براي آزادي خود از طريق وي و... اشاره كرد. نكته مهم ديگر در نگارش چنين نامه‌هايي كه با بازتاب بين‌المللي نيز همراه مي‌شود، تخريب چهره نظام مقدس جمهوري اسلامي در عرصه بين‌الملل است بطوري كه بخش زيادي از توليدات رسانه‌اي را به خود اختصاص داده و متاسفانه گهگاه سياستمداران غربي و حتي برخي مقامات دول بيطرف يا دوست را به موضع‌گيري عليه جمهوري اسلامي وا مي‌دارد.

در این گزارش به نقل از جعفری دولت آبادی، دادستان تهران آمده است: در كجاي دنيا رسم است كه زنداني از داخل زندان بيانيه صادر كند؟ ما بارها گفتيم كه به حقوق زندانيان احترام مي‌گذاريم اما قرار نيست كسي كارهايي را بكند كه به خاطر آن محكوم شده است.

خبرگزاری جمهوری اسلامی این گزارش را با این سئوال به پایان برده است که "آیا بهتر نیست با اتخاذ تدابیری ضمن تلاش برای اصلاح مجرمان زندانی و بیماران سیاسی، از سوءاستفاده بیگانگان جلوگیری کنیم؟"

0 جنبش سبز و نظرات رنگ وا رنگ شما:

 
Cheap Web Hosting | Top Web Hosts | Great HTML Templates from easytemplates.com.