خبرخوان جنبش سبز

Grazr

تلویزیون رسا

Add to Google

۱۳۸۹ شهریور ۲۵, پنجشنبه

رحیم همتی از فعالان ملی مذهبی و از اعضای جوان جنبش مسلمانان مبارز ناپدید شد

جـــرس: رحیم همتی، از فعالان ملی مذهبی و عضو جوان تشکیلات جنبش مسلمانان مبارز، از روز یکشنبه بیست و یکم شهریور ماه، ناپدید شد.


گزارش های رسیده حاکی از آن است که به دنبال هجوم ماموران امنیتی و لغو برگزاری مراسم شب های قدر و نماز عید فطر در منزل دبیرکل جنبش مسلمانان مبارز، اشخاصی با عنوان ماموران امنیتی، در نبود رحیم همتی که در سفر شمال و دیدن پدرش و مادرش به سر می برد به منزل وی مراجعه کرده و در صدد یافتن او بودند.

بر اساس این گزارش، دوستان همتی می گویند وی در روز حادثه (بیست و یکم شهریور ماه) در تهران بوده اما ساعت 20 همان روز از منزل خارج شده و دیگر برنگشته و خبری هم از وی نشده است.

تاکنون نهاد یا اشخاصی که از وی خبری داشته باشد، تماسی با خانواده همتی نگرفته و آنان کمامان در نگرانی به سر می برند.

 همتی از فعالین دانشجویی گیلان و از جوانان فعال ملی مذهبی در عرصه انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری و از حامیان میرحسین موسوی بوده، که به همین دلیل طی دو مرحله بازداشت نزدیک به سه ماه را در زندان به سر برد.

این فعال دانشجویی، بار اول یک تیر ماه 88 بازداشت و پس از تحمل شکنجه های روحی و جسمی فراوان در یک مکان نامعلوم، به زندان اوین بند دو الف منتقل و در بیست و هشتم همان ماه با قید سند آزاد شد.

مرحله دوم بازداشت وی، پس از حوادث خونین عاشورای 88 و همزمان با موج دستگیری های گسترده فعالان سیاسی بود، که در شامگاه بیست و هفتم دی ماه توسط ماموران امنیتی بازداشت و چندین روز را در انفرادی دو الف سپری و سپس در بندهای مختلف اوین از جمله دو الف، 240، اندرزگاه هفت، بند عمومی 350 سپری کرد؛ تا اینکه نهایتا در غروب بیست و ششم اسفند ماه، پس از پنجاه و نه روز، با قید سند از اوین آزاد و در نهم مرداد ماه 89 ، طی یک دادگاه فرمایشی به سه سال حبس تعزیری محکوم گردید که در سیزدهم شهریور به وی ابلاغ شد.

از اتهامات وارده به همتی، حضور در تجمعات 25 و 27 خرداد ، 13 آبان 88 و نوشتن مقالاتی در دفاع از اهداف و رهبران جنبش سبز، تحلیل قتل های زنجیره ای، ایجاد وبلاگ و انتشار اخبار جنبش سبز، عضویت در جنبش مسلمانان مبارز بوده است.

قابل توجه است که رحیم همتی پس از آزادی اش نیز چند بار از سوی افراد ناشناسی که خود را مامور دادستانی معرفی کرده بودند، مورد تهدید قرار گرفته بود.

0 جنبش سبز و نظرات رنگ وا رنگ شما:

 
Cheap Web Hosting | Top Web Hosts | Great HTML Templates from easytemplates.com.