خبرخوان جنبش سبز

Grazr

تلویزیون رسا

Add to Google

۱۳۸۹ مهر ۱, پنجشنبه

احمدی نژاد: هيچ روزنامه‌ای به‌خاطر انتقاد بسته نشد، هیچکس برای شرکت در تظاهرات زندان نیست


جـــرس: محمود احمدی نژاد در در شامگاه پنجمين روز سفر خود به نيويورک، در پاسخ به سوال خبرنگار نيوزويک مبنی بر اینکه "شما از آزادی سخن می گویید؛ اما چرا در ايران روزنامه‌هايی به خاطر انتقاد از دولت تعطيل و بسته شده‌اند؟"، مدعی شد "هيچ روزنامه‌ای به‌خاطر انتقاد از دولت بسته نشده است وهيچ‌کس نیز به خاطر انتقاد از دولت، مجازات نمی‌شود."


به گزارش ایسنا، احمدی نژاد همچنین در مورد "ميزان تاثير تحريم‌هايی که عليه جمهوری اسلامی اعمال شده" اظهار کرد: تحريم‌ها اثری منفی بر روی ايران نداشته است. ايران ۳۰ سال است که تحريم است و در اين ۳۰ سال با وجود تحريم‌ها پيشرفت‌های زيادی در عرصه‌های مختلف کرده است. "

عدم نیاز به تغییر قانون اساسی
خبرنگار نيوزويک همچنین پرسید "آيا شما برای اين که بتوانيد در دوره‌ی بعد انتخابات رياست جمهوری کانديدا شويد می‌خواهيد قانون اساسی ايران را تغيير دهيد؟"، که احمدی‌نژاد در پاسخ گفت: قانون اساسی را به‌خاطر يک فرد عوض نمی‌کنند.

ما دو ماه مذاکرات را عقب انداختیم
احمدی نژاد هم‌چنين در پاسخ به سوال ديگر اين خبرنگار مبنی بر اين که ايران برای گفت‌وگو با گروه ۱ + ۵ چه شروطی دارد؟ گفت: ما هميشه آماده گفت‌وگو بوده‌ايم و در فضايی قطعنامه‌ای اخير عليه ايران صادر شد که ما در حال گفت‌وگو بوديم و بيانيه‌ی تهران نيز يک مرحله از گفت‌وگوها بود و متاسفانه در حالی که مذاکرات در حال انجام بود قطعنامه صادر کردند و به همين خاطر ما دو ماه مذاکرات را به عقب انداختيم.

حمله اسراییل امکان ندارد و ما روی چنين چيزی حساب نمی‌کنيم
خبرنگار سپس پرسيد که احتمال دارد اسراييل به ايران حمله کند؟ که احمدی نژاد در پاسخ از آن خبرنگار پرسيد: آيا تاکنون به ايران سفر کرده‌ايد؟ و خبرنگار پاسخ منفی داد.
احمدی‌نژاد گفت: حتما بايد سفر کنيد. ايران کشوری بزرگ است. خيلی بزرگ‌تر از آن چيزی که صهيونيست‌ها در ذهن‌شان می‌گنجد.
او افزود: چنين چيزی امکان ندارد و ما روی چنين چيزی حساب نمی‌کنيم.

کسی به خاطر انتقاد زندان نیست
خبرنگار نيوزويک گفت که شما از گذشته‌ی ايران صحبت می‌کنيد. از وجود آزادی در ايران صحبت می‌کنيد ولی چرا در ايران روزنامه‌هايی مانند اعتماد ملی، اعتماد و کارگزاران به خاطر انتقاد از شما تعطيل و بسته شده‌اند؟
احمدی نژاد در پاسخ گفت: هيچ روزنامه‌ای به‌خاطر انتقاد از دولت بسته نشده است. در ايران قانون وجود دارد و دستگاه قضايی در ايران مستقل است. همه‌ی مردم در برابر قانون مساوی هستند. هيچ‌کس به خاطر انتقاد از دولت مجازات نمی‌شود. در ضمن تعداد روزنامه‌ها در ايران زياد هستند. "

بيش‌تر اين مسائل و حرف‌ها ژورناليستی است تا حقيقی
خبرنگار نیوزویک سپس از احمدی‌نژاد پرسيد که موسوی و کروبی آزاد هستند. آيا امکان دارد که در مورد آن‌ها پرونده‌ای تشکيل شود و آن‌ها به زندان بروند؟ که رييس‌ دولت در پاسخ گفت: من اطلاعی ندارم. بايد ببينيم قاضی در اين مورد چه می‌گويد و اگر پرونده‌ای در مورد آنان به دادگاه برود اطلاع‌رسانی می‌شود.
خبرنگار در ادامه از رييس‌جمهور پرسيد که آيا ممکن است که آن‌ها به جرمی متهم شوند؟ و احمدی‌نژاد گفت: همه‌ مردم در برابر قانون مساوی هستند و آن‌ها نيز مثل همه‌ مردم.
او ادامه داد: فکر می‌کنم بيش‌تر اين مسائل و حرف‌ها ژورناليستی باشد تا حقيقی.

سنگسار در ایران اجرا نمی شود
این خبرنگار همچنین در مورد سکينه محمدی آشتيانی پرسيد که احمدی نژاد گفت: خبری که در مورد سنگسار وی منتشر شده است دروغ است و قوه‌ی قضاييه نيز اين خبر را تکذيب کرده است. پرونده وی در دستگاه قضايی ايران در حال رسيدگی است.
خبرنگار پرسيد که آيا در ايران سنگسار يک نوع مجازات نيست؟ که احمدی‌نژاد گفت: اکنون اجرا نمی‌شود.

محمود احمدی‌نژاد در پنجمین روز سفر خود به نیویورک، صبح روز چهارشنبه نیز، طی مصاحبه با شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان، در پاسخ به سوالی در مورد دستگیری‌های بعد از انتخابات ادعا کرد که "در ایران هیچ‌کس به خاطر شرکت در تظاهرات بازداشت نشده و زندان نرفته است."

و ادعای رئیس دولت دهم در حالی بود که در یک سال اخیر، هزاران تظاهرکننده در ایران بازداشت شده وبرای بسیاری از آنها نیز احکام سنگین صادر شده است.

 محمود احمدی نژاد همچنین در آن مصاحبه ضمن اشاره به سفر هرساله خود به نیویورك به منظور شركت در اجلاس سازمان ملل متحد، خاطرنشان کرده بود "سازمان ملل محل مدیریت مشترك جهانی است و افرادی همچون من باید در این اجلاس ها حضور داشته باشند."

0 جنبش سبز و نظرات رنگ وا رنگ شما:

 
Cheap Web Hosting | Top Web Hosts | Great HTML Templates from easytemplates.com.