خبرخوان جنبش سبز

Grazr

تلویزیون رسا

Add to Google

۱۳۸۹ شهریور ۲۰, شنبه

نامه سرگشاده سازمان دانشجویی حزب اعتماد ملی به رهبر کاتولیک های جهان


جـــرس: در ادامه اعتراضات و واکنش ها نسبت به درخواست یکی از کشیشان آمریکایی مبنی بر "سوزاندان قرآن در سالروز یازدهم سپتامبر"، سازمان دانشجویی حزب اعتماد ملی ایران، با ارسال نامه ای سرگشاده به رهبر کاتولیک های جهان، نسبت به عواقب "به آتش كشیدن قرآن توسط ماجراجویی مسیحی" هشدار داده و خاطرنشان کرد "تنها نتیجه‌ چنین اقدامی، افزایش مخاطبان مؤثر بنیادگرایی اسلامی خواهد بود."


تری جونز، رهبر یک کلیسا در ایالت فلوریدای آمریکا، دوهفته پیش اعلام کرده بود که در سالگرد حوادث یازده سپتامبر، قصد دارد - در اعتراض به اسلام- مراسم قرآن‌ سوزی برپا کند؛ این ادعا پس از هشدار مقامات آمریکایی و همچنین اعتراضات مسلمانان جهان، موجب تجدیدنظر وی در تصمیم خود شد.


به گزارش سحام نیوز، اعضای سازمان دانشجویی حزب اعتماد ملی، در نامه خود به پاپ بندیكت شانزدهم، خاطرنشان کرده اند "كشیش امریكایی، هدف خود را از سوزاندن قرآن، مبارزه با خشونت دانسته است؛ اما چنان كه ناگفته پیداست، سوزاندن كتاب مقدس، خشم بنیادگرایی اسلامی را از دولتمردان امریكایی و از اسراییل، به سمت دین مسیحیت خواهد كشانید. به این ترتیب، تروریسم به عنوان زشت‌ترین وجه عمل بنیادگرایان، به جای ظهور و بروز علیه سیاستمردان، در عمل به خشونت و ترور علیه مسیحیان و علیه مقدسات مسیحیت خواهد انجامید."


متن کامل این نامه به شرح زیر می باشد:


بسم‌الرحمان
وَ لَتَجِدَنَّ أَقْرَبَهُمْ مَوَدَّةً لِلَّذینَ آمَنُوا الَّذینَ قالُوا إِنَّا نَصارى‏ ذلِكَ بِأَنَّ مِنْهُمْ قِسِّیسینَ وَ رُهْباناً وَ أَنَّهُمْ لا یسْتَكْبِرُون‏.
و قطعاً كسانى را كه گفتند: "ما نصرانى هستیم"، نزدیك‌ترین مردم در دوستى با مؤمنان خواهى یافت، زیرا برخى از آنان دانشمندان و رهبانانى‏اند كه تكبر نمى‏ورزند.
قرآن كریم؛ مائده؛ 82


حضور محترم عالیجناب پاپ بندیكت شانزدهم، رهبر مسیحیان جهان
با سلام.

عالیجناب!
چنان كه بیش از همه آگاهید، تصمیم نابخردانه‌ی كشیشی امریكایی، جهان را در آستانه‌ی چالش مذهبی نوینی قرار داده است: چالشی كه نتیجه‌ی آن، تنها می‌تواند افزایش خشونت و تضادهای مذهبی باشد. تضادهایی نامیمون كه به نظر می‌رسید با حاكم شدن تساهل مذهبی در سده‌ی بیستم میلادی، كمرنگ شده و رو به خاموشی گذارده باشد.


عالیجناب!
چنان كه آگاهید، اسلام كلیت یكپارچه‌ای نیست. سرسخت‌ترین دشمنان بنیادگرایی اسلامی، مسلمانان روشن‌اندیشی هستند كه در عین پرستش الله و پذیرش قرآن به عنوان كتاب مقدس، با خوانش‌های خشونت‌طلبانه و دیگرستیزانه از موضع مذهب مخالف‌اند و از آنجا كه ادبیات و فرهنگ مشترك با بنیادگرایان مذهبی دارند، بسیار بیش از هر گروه دیگری در مبارزه با ایشان توفیق حاصل كرده‌اند. بیان مستدل و مبانی اسلامی اندیشه‌های نواندیشان مسلمان، اگر نه رهبران بنیادگرایی، اما دست‌كم قشر عظیمی از جوانان مسلمان را از خشونت و ترور بیزار می‌سازد. اینك، خود می‌توانید تصور نمایید كه به آتش كشیدن قرآن توسط ماجراجویی مسیحی، چه عواقبی برای نواندیشان دینی خواهد داشت: تیغ تیز استدلال ایشان را كند، گام‌هایشان را سست و مخاطبان‌شان را بی‌باور خواهد ساخت. تنها نتیجه‌ی چنین اقدامی، افزایش مخاطبان مؤثر بنیادگرایی اسلامی خواهد بود.


عالیجناب!
كشیش امریكایی، هدف خود را از سوزاندن قرآن، مبارزه با خشونت دانسته است؛ اما چنان كه ناگفته پیداست، سوزاندن كتاب مقدس، خشم بنیادگرایی اسلامی را از دولتمردان امریكایی و از اسراییل، به سمت دین مسیحیت خواهد كشانید. به این ترتیب، تروریسم به عنوان زشت‌ترین وجه عمل بنیادگرایان، به جای ظهور و بروز علیه سیاستمردان، در عمل به خشونت و ترور علیه مسیحیان و علیه مقدسات مسیحیت خواهد انجامید.


عالیجناب!
كشیش ماجراجوی امریكایی خود معترف است كه با اظهار مقصود خود در سوزاندن قرآن، در معرض خطر جانی از سوی بنیادگرایان اسلامی قرار گرفته است. از سوی دیگر، مدعی است قرآن را در اعتراض به خشونت به آتش خواهد كشید. پرسش اینجاست: این چگونه مبارزه‌ای علیه خشونت است كه خود، خشونت را گسترش می‌دهد؟


عالیجناب!
مستحضرید كه تنش‌های مذهبی ـ اجتماعی ـ سیاسی، به سادگی و در طول تنها یك ساعت، یك روز یا یك هفته آغاز می‌شوند، اما دهه‌ها به طول می‌انجامند، چهره‌های سرشناس و قامت‌های ارجمندی را به میانجی‌گری‌های بی‌نتیجه وامی‌دارند، و نهایتاً خون بی‌گناهان است كه بی‌وقفه بر زمین می‌ریزد. اینك این فرصت، در دستان شماست كه به عنوان عالی‌ترین مرجع مسیحیان جهان، در برابر آن یك ساعت، و آن یك روز بایستید و جهان را از تنش تازه‌ی پردامنه‌ای برهانید. جان‌های بی‌گناه، و خون‌های پاكی چشم به دستان بازدارنده، زبان موعظه‌گر و چشمان آینده‌بین شما دوخته‌اند.


Blessed are the peacemakers: for they shall be called the children of God.
خوشا به حال آنان كه برای برقراری صلح می‌كوشند، زیرا ایشان فرزندان خداوند نامیده خواهند شد.
عهد جدید، انجیل ماتیوس (متی)، باب پنجم، آیه‌ نهم.

سازمان دانشجویی حزب اعتماد ملی ایران


گفتنی است کشیشی که خواستار سوزاندن قرآن در نهمین سالگرد حملات ۱۱ سپتامبر شده بود، روز پنجشنبه اعلام کرد که این برنامه را به حالت تعلیق درآورده است.


او در یک کنفرانس خبری مشترک در شهر گینزویل، در کنار یکی از روحانی های ایالت فلوریدا بنام امام محمد مصری اعلام کرده بود که از تصمیمش صرفنظر کرده است.


جونز در توضیح دلیل تغییر در موضع خود گفت که امام مرکز اسلامی نیویورک موافقت کرده است که مرکز فرهنگی و مسجد مورد نظر خود را در نزدیکی محل حملات ۱۱ سپتامبر احداث نکند.


اما فیصل عبدالرئوف، امام مسجد نیویورک ساعتی پس از انتشار این خبر، آنرا رد کرد و گفت که درباره موضوع های دینی حاضر به مبادله نیست. وی همچنین گفت که با وی در اینباره صحبتی نشده و خبر موافقتش با ملاقات کشیش جونز در روز شنبه در نیویورک را نیز تایید نکرد.


اما امام محمد مصری رئیس جامعه اسلامی فلوریدای مرکزی، به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفته است هنوز هیچ توافقی حاصل نشده و او فقط پیشنهاد کرده بود که نشستی با حضور تری جونز و امام مرکز اسلامی نیویورک برگزار کند.


تری جونز ضمن رد این نظر گفته است که قرار بوده محل احداث مسجد نیویورک تغییر کند.


وی همچنین گفت که احتمالا روز شنبه به نیویورک می رود و با امام مرکز اسلامی نیویورک ملاقات می کند.


طرح قرآن سوزی تری جونز با محکومیت وسیعی در سراسر جهان روبرو شد.


باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا، با محکوم کردن این برنامه، هشدار داد زمینه ساز پیوستن افراد زیادی به شبکه های تروریستی خواهد شد

0 جنبش سبز و نظرات رنگ وا رنگ شما:

 
Cheap Web Hosting | Top Web Hosts | Great HTML Templates from easytemplates.com.