خبرخوان جنبش سبز

Grazr

تلویزیون رسا

Add to Google

۱۳۸۹ شهریور ۳۱, چهارشنبه

وزیر دفاع: در صورت حمله تل آویو به ایران، اسراییلی باقی نمی‌ماند

جـــرس: همزمان با آغاز هفته دفاع و مراسم رژه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی در آرامگاه رهبر فقید جمهوری اسلامی، فرماندهان نظامی ایران سرلشكر صالحی، صفوی، فیروزآبادی و وزیر دفاع، بر توانمندی‌های ایران برای مقابله با دشمنان تاكید كردند.


وزیر دفاع جمهوری اسلامی همچنین از آماده سازی و تحویل سلاحهای جدید و پیشرفته و همزمان قایق‌های پرنده و موشك‌های پدافند هوایی برد كوتاه در حجم زیاد به نیروهای مسلح در هفته پیشِ رو خبر داد.

به گزارش ایسنا، این مراسم روز چهارشنبه ٣١ شهریور ماه، مصادف از سی امین سالگرد حمله نظامی عراق به ایران برگزار شد؛ که ۵۶ یگان از نیروهای مسلح، در تهران و مراکز استان‌های سراسر کشور رژه رفته و انواع سلاح‌ها و تجهیزات جدید را به نمایش گذاشتند.

در صورت حمله اسراییل به ایران، اسراییلی باقی نمی‌ماند
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی در حاشیه مراسم رژه امروز، درباره برخی اظهار نظرها مبنی بر تدارك برخی کشورها برای حمله به ایران، به خبرنگاران گفت: این خواب‌ها هیچ وقت تعبیر نمی‌شود و كسی هم جرات هیچ عملیاتی علیه ما ندارد.

سردار وحیدی در پاسخ به این سوال كه در صورت حمله‌ اسراییل پاسخ شما چه خواهد بود، گفت: در این صورت اسراییلی باقی نمی‌ماند.

وی درباره‌ توانمندی‌های نیروهای مسلح ایران اظهار داشت: نیروهای مسلح ما با اتكا به تجهیزات بومی و داشتن دكترین عملیاتی متناسب با سرزمین و تجهیزات با قدرت مانور بالا آماده دفاع همه جانبه از كشور و منافع ملی هستند.
وحیدی در پایان اعلام كرد كه ساخت و تهیه سامانه پدافند هوایی با برد بلند در دستور كار وزارت دفاع قرار دارد.

احمد وحیدی همچنین پیش از ظهر امروز در حاشیه جلسه هیات دولت نیز، در جمع خبرنگاران درخصوص اقدامات جدید وزارت دفاع در تامین سلاح‌های جدید به نیروهای مسلح سخن گفته و از اجرای برخی پروژه‌های جدید در زمینه نیروی هوایی و نیز كار بر روی موشك‌های با برد زیاد خبر داد.

وزیر دفاع ایران در پاسخ به سوالی پیرامون آخرین تحولات مربوط به سامانه موشكی اس- ٣۰۰ خاطرنشان کرد: تحول جدیدی در رابطه با روسیه در این خصوص مطرح نیست اما تولید مشابه آن را در دستور كار داریم.

 روسیه پس سالها چانه زنی و وعده، از ارسال سامانه پدافندی موشکهای فوق الذکر به ایران خودداری کرده است.

وحیدی همچنین درخصوص اظهارات اخیر باراک اوباما مبنی بر كارساز نبودن حمله‌ نظامی به جمهوری اسلامی گفت: آمریكایی‌ها دچار نوعی گیجی و سردرگمی در اظهاراتشان شده اند؛ برخی از آن‌ها سخن از حمله به ایران می‌گویند و برخی دیگر می‌گویند كه این مساله كارساز نیست.

اشاره وی به اظهارات دریاردار مولن (رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا) و برخی مقامات ارشد نظامی آن کشور در مورد "روی میز بودن گزینه نظامی" بود.

وحیدی با تاكید بر این‌كه تهدید علیه جمهوری اسلامی عملی نیست، اظهار عقیده کرد: هدف آن‌ها این است كه بتوانند جمهوری اسلامی را از نظر نظامی دچار مشكل كنند اما نمی‌توانند تهدیدات خود را عملی نمایند. هفته‌ دفاع به آنها این پیام را می‌دهد كه اگر در برابر ایران اقدام كنند به سرنوشتی مشابه دچار می‌شوند.

خبرنگاری از وزیر دفاع در مورد اظهارات اخیر محمود عباس مبنی بر كمك ایران به مبارزان حماس پرسید كه وزیر دفاع در پاسخ خاطرنشان كرد: این‌ها حرف‌های ورشكستگان سیاسی و كسانی است كه ملت خود را به رضای اسراییل و آمریكا می‌فروشند. بیان چنین اظهاراتی درخصوص ملتی كه در محاصره است و از عزت و شرف خود دفاع می‌كنند خیانت و جفای بزرگ در حق آنان است.

تاكتیك‌ها و تجهیزات متناسب را برای مقابله با دشمن داریم
رییس ستاد كل نیروهای مسلح ایران نیز، در جریان رژه امروز گفت: ما دشمن و نقاط شدت و ضعف او را شناسایی كرده‌ایم و تاكتیك‌ها و تجهیزات متناسب برای مقابله با دشمن را داریم و بحمدلله ایران امروز قدرت برتر منطقه است.

سرلشكر سیدحسن فیروزآبادی در حاشیه مراسم رژه امروز نیروهای مسلح در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: "این‌كه بعضی از مقامات آمریكا راجع به گزینه‌ نظامی با جمهوری اسلامی صحبت كرده‌اند مطمئنا امروز پشیمان هستند. "

وی در ادامه تصریح كرد: وجود گزینه نظامی برای برخورد با ما، امروز كاربری و توانمندی لازم را ندارد این‌ها عملیات روانی است و گفت‌وگوهای سیاسی رهبران سیاسی برای این است كه دیگر رهبران دنیا مهار شوند چون بحمدالله از مهار جمهوری اسلامی ناامید شده‌اند.

توانمندی ما بازدارنده و برای مقابله با نیروهای فرامنطقه‌ای است نه همسایگان
فرمانده كل ارتش جمهوری اسلامی نیز گفت: وقتی نیروهای فرامنطقه‌ای ما را این طور محاصره كرده‌اند و با خوی تجاوزگری كه از آن‌ها سراغ داریم، لحظه‌ای اگر غفلت كنیم در حمله به ما ابا ندارند باید آمادگی مقابله داشته باشیم.

امیرسرلشكر عطاء‌الله صالحی در حاشیه مراسم رژه‌ نیروهای مسلح در جمع خبرنگاران با اعلام آمادگی ایران برای حفظ امنیت خلیج فارس و خاورمیانه به كمك همسایگان گفت: ما همواره در این زمینه اعلام آمادگی كرده‌ایم و هیات‌های دوستی ما كه به این كشورها رفته‌اند اعلام كرده‌اند كه كشورهای منطقه برای حفظ امنیت خاورمیانه و خلیج فارس نسبت به نیروهای فرامنطقه‌ای بهتر می‌توانند این كار را فراهم كنند و زمینه‌های همكاری فراهم شده است.
وی با انتقاد از پروژه ایران هراسی افزود: ما همیشه اعلام كرده‌ایم كه مسلمان هستیم و كشورهای منطقه هم برادر ما هستند، در عین حال ما نمی‌توانیم به خاطر شایعاتی كه مطرح می‌شود آمادگی خود را كم كنیم.

فرمانده كل ارتش ایران تصریح كرد: وقتی دشمن تهدیدهای خود را اعلام كرده و از توانمندی نظامی ما نگران است ما باید آماده باشیم البته توانمندی ما بازدارنده و برای مقابله با دشمنی است كه به عنوان نیروهای فرامنطقه‌ای آمده است نه همسایگان كه هیچ وقت هم سابقه‌ حمله به آن‌ها را نداشته‌ایم.

اسراییل و آمریكایی‌ها در وضعیت هجوم نیستند/ دفاع ما فراتر از مرزهای جغرافیایی و خلیج فارس است
دستیار و مشاور عالی فرماندهی كل قوا نیز، با تاكید بر توانایی كشورهای منطقه برای ایجاد ثبات در منطقه گفت: ایران و كشورهای منطقه می‌توانند با همكاری سیاسی، اقتصادی، امنیتی و حتی دفاعی و امنیتی بدون حضور نیروهای فرامنطقه‌ای امنیت این منطقه حساس را تامین كنند.

سرلشكر سیدیحیی رحیم صفوی در حاشیه مراسم رژه امروز نیروهای مسلح، در گفت‌وگو با خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگار لبنانی گفت: جمهوری اسلامی به دنبال صلح و ثبات و امنیت منطقه خلیج فارس و خاورمیانه است و عامل ناامنی این منطقه اسراییل و آمریكایی‌ها هستند، آن‌ها با اشغال شصت ساله فلسطین و آمریكایی‌ها با اشغال عراق و افغانستان عامل اصلی ایجاد ناامنی در منطقه بوده‌اند.

صفوی تصریح كرد: ما از همین جا به مردم عزیز لبنان و اقوام و مذاهب آن‌جا كه یك كشور كوچك اما حساس است سلام و درود می‌فرستیم و امیدواریم اسراییل حتی به فكرش هم خطور نكند كه توطئه‌ جدیدی را برای نقض مرزهای هوایی، دریایی، هوایی و زمینی لبنان تدارك ببیند.

صفوی تصریح كرد: حزب الله، مردم لبنان، مسیحیان و دروزی‌ها از حزب الله حمایت می‌كنند و قدرت حزب‌الله به عنوان یك قدرت مدافع استقلال و سرزمین لبنان می‌باشد.

فرمانده سابق كل سپاه در پاسخ به این سوال كه در صورت بروز جنگ آیا ایران وارد جنگ می‌شود؟ گفت: ما وارد جنگ نمی‌شویم ولی اگر كسی به ما هجوم بیاورد و حمله كند با قدرت كامل حمله می‌كنیم دفاع ما بازدارنده موثر و تعیین كننده و فراتر از مرزهای جغرافیایی و خلیج فارس است.

چندی پیش نیز، رهبر جمهوری اسلامی و برخی مقامات کشور، از فراگیر بودنِ آتش و دامنه جنگ با ایران در سراسر جهان خبر داده بودند.

صفوی در عین حال گفت: البته معتقدم اسراییل و آمریكایی‌ها در وضعیت هجوم نیستند. شكست‌های اسراییل در جنگ 33 روزه و شكست آمریكا در افغانستان كه قطعی است آن‌ها را از نظر سیاسی، اقتصادی و نظامی در وضعیتی قرار داده كه آمادگی جنگ جدید را ندارند، شما بدانید افغانستان برای آمریكایی‌ها ویتنام دوم خواهد بود و بنابراین امیدوارم مردم عزیز لبنان با حمایت از حزب‌الله قدرت دفاعی خود را تقویت كنند .

0 جنبش سبز و نظرات رنگ وا رنگ شما:

 
Cheap Web Hosting | Top Web Hosts | Great HTML Templates from easytemplates.com.