خبرخوان جنبش سبز

Grazr

تلویزیون رسا

Add to Google

۱۳۸۹ شهریور ۲۶, جمعه

يك عضو كميسيون امنيت ملي: ديپلمات‌هاي پناهنده شده، مشكلات روحي دارند

جرس: يك عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس در رابطه با استعفای تعدادی از سفرا و کارداران ايران در کشورهای خارجی گفت: وزارت خارجه بايد دقت بيشتري در اعزام ديپلمات‌هاي خود داشته باشد و از تجارب تلخي كه اخيرا به وجود آمده در گزينش‌هايش استفاده كند.

به گزارش ایلنا، محمد كرمي‌راد، در رابطه با تغيير عنوان "مشاوران" به جای "نمايندگان ويژه رئيس‌جمهور" گفت: كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس طي نامه‌اي كه توسط علاءالدين بروجردي رئيس كميسيون به دولت ارسال شد از احمدي‌نژاد خواست كه موازي‌كاري بر بحث‌هاي فرهنگي و سياست خارجي كشور پايان داده شود.

وي افزود: پس از طرح ديدگاه‌هاي رهبر انقلاب پيرامون موضوع عدم موازي‌كاري در فعاليت‌هاي دستگاه سياست خارجي كشور، حضور اين افراد به عنوان نمايندگان ويژه رئيس‌جمهور موضوعيتي نداشت بنابراين نمايندگان مجلس در نامه خود با طرح لزوم انسجام در فعاليت‌هاي حوزه ديپلماسي، از رييس جمهور خواستند اين احكام را تغيير دهد.

اين عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس گفت: با تغيير عنوان نمايندگان ويژه به مشاور، دغدغه نمايندگان برطرف شد و طبيعي است كه ما واكنش مثبتي به آن داشته باشيم.

وي ادعا کرد: البته به دليل تسلطي كه رئيس‌جمهور به حوزه سياست خارجي كشور دارد به نظر مي‌رسد نياز چنداني به انتخاب نمايندگان ويژه نباشد.

كرمي‌راد اذعان داشت: واكنشي كه نسبت به انتخاب نمايندگان ويژه رئيس‌جمهور صورت گرفت تلنگري بود تا از موازي‌كاري در حوزه‌هاي ديگر پرهيز شود.

وي افزود: سفراي ايران مي‌توانند فرستاده‌هاي اصلحي براي تبيين سياست‌هاي كشور باشند چراكه به لحاظ جايگاه قانوني و عرف بين‌المللي شناخته شده هستند.

اين نماينده مجلس در پايان در رابطه با استعفای برخي از ديپلمات‌هاي ايران ادعا کرد: برخي از اين افراد داراي مشكلات روحي هستند و با پايان ماموريتشان براي آنكه بهانه‌اي براي باقي ماندن در كشور مورد نظر داشته باشند به دنبال شرايطي براي پناهندگي مي‌گردند و بر همين اساس مطالبي را مانند آنچه در رابطه با اين افراد شنيده شد، بيان مي‌كنند.

وي افزود: از ديدگاه بنده مشكلات شخصي، فردي و نفساني اين ديپلمات‌ها دليل اصلي پناهندگيشان است.

0 جنبش سبز و نظرات رنگ وا رنگ شما:

 
Cheap Web Hosting | Top Web Hosts | Great HTML Templates from easytemplates.com.