خبرخوان جنبش سبز

Grazr

تلویزیون رسا

Add to Google

۱۳۸۹ شهریور ۲۹, دوشنبه

رحیمی: تورم یک رقمی است

      جـــرس: با نزديك شدن به زمان اجراي قانون هدفمندسازي يارانه‌ها و افزايش شیب قيمت‌ها و درحالیکه ادعای مقامات دولت در خصوص "تك‌رقمي شدن نرخ تورم قابل رویت و لمس نمی باشد"، معاون اول رئیس دولت معتقد است "امروز در کشور ما تورم یک رقمی می باشد؛ ولی متاسفانه عده‌ای دروغ می‌گویند و جمعی هم آن را باور می‌کنند."







این ادعا درحالیست که به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، بانک مرکزی ایران، نرخ تورم در دوازده ماهه منتهی به فروردین ماه سالجاری را ١۰.4 درصد و نرخ تورم نقطه‌ای در اولین ماه از فصل بهار امسال را ١۰.3 درصد اعلام کرده و خاطرنشان ساخته بود "خلاصه نتایج به دست آمده از شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی در مناطق شهری ایران نشان می دهد که شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی در مناطق شهری ایران، در بهار امسال، نسبت به قبل یک درصد افزایش یافته و در مقایسه با ماه مشابه سال قبل، شاخص مذکور ١۰.3 درصد رشد داشته است."



بانک مرکزی، نرخ تورم را در ماههای اخیر نیز، حوالی ده درصد اعلام کرده بود.



گفتنی است چندی پیش نخستین مدیرعامل بانک اقتصادنوین(اولین بانک خصوصی کشور) با اشاره به كاهش نرخ تورم اعلام شده از سوی بانك مركزی، این كاهش را غیرواقعی دانسته و گفته بود: درصورتی كه بخش مسكن از ركود خارج و تغییرات نرخ ارز متناسب با نرخ تورم شود، نرخ واقعی تورم مشخص خواهد شد.





به گزارش ایرنا، محمدرضا رحیمی روز دوشنبه در مراسم افتتاح کارخانه خودروسازی مازندران در بابل تاکید کرد: رییس‌جمهور در مقابل قدرت‌های زورگویی که مقابل جمهوری اسلامی ایستادند تا تحریم‌ها را به ما تحمیل کنند، ایستادگی کرد.





وی مدعی شد از همان روزی که آمریکایی‌ها در صدد ایجاد تحریم بوده‌اند، ما در دولت تمام راه‌هایی را که بتواند تحریم را بشکند اندیشیدیم و هنگامی که خدمت رهبری برای ارایه گزارش رسیدیم، مورد مرحمت وی قرار گرفتیم.





رحیمی همچنین گفت "امروز در کشور ما تورم یک رقمی است ولی متاسفانه عده‌ای دروغ می‌گویند و جمعی هم آن را باور می‌کنند. ما برای اینکه مردم باور کنند تورم یک رقمی است، ٣۵ رقم از کالاهای مورد نیاز خانواده‌ها را از سبد کالا جدا کردیم و در حد زیاد تامین و ذخیره کردیم. اما برنج مستثنی از این کالاها است با استانداران مازندران و گیلان توافق کردیم که بر اساس مدیریت آنان کسری برنج را وارد کنیم."



وی افزود "شالیکاران و مردم مازندران بدانند ما به اندازه‌ای برنج را به مملکت وارد می کنیم که در مملکت کسری وجود داشته باشد ولی قسمت اصلی برنج را از استان‌های گیلان و مازندران تامین می‌کنیم و امیدوایم استان گیلان و مازندران بتواند میزان تولید برنج را به حدی برساند که بتوانیم آن را به خارج از کشور صادر کنیم."





این اظهارات در حالیست که رشد بی رویه واردات اقلامی چون برنج و چای و شکر طی سالهای اخیر، باعث ورشکستگی و رکورد متصدیان تولید و فروش این اقلام در داخل کشور شده است.





رحیمی همچنین گفت "ایران ١۸ میلیارد دلار کالا از اروپا وارد می‌کند. با بحث تحریم‌هایی که صورت گرفت دیگر ایران کالاهای آنان را وارد نمی‌کند و این‌گونه دویست هزار شغل را از دست آنان گرفته‌ایم و به جوانان خودمان می‌دهیم. ما قصد داریم یک میلیون و صد هزار شغل را در کشور ایجاد کنیم ."





وی گفت "همه راه‌ها را به روی تحریم‌ها می‌ بندیم و دشمنان نباید دیگر فکر تحریم ایران را بکنند. یکی از تصمیمات این است که دیگر هیچ کالایی را به قیمت قبل از تحریم از اروپا وارد نکند و بنابراین دیگر تورمی نخواهیم داشت و دیگر به قیمت‌ها افزوده نخواهد شد."





گفتنی است برخلاف ادعای معاون اول و سخنگوی رئیس دولت، شبکه اطلاع رسانی بانک و بیمه ایران گزارش داده است که بسیاری از کارشناسان و اقتصاددانان کشور، بر تورم اعلامی رئیس کل بانک مرکزی واکنش نشان داده و آنرا "توهین به شعور مردم" می دانند. تقوی یکی از این اقتصاد دانان است که می گفته است "اگر من رئیس کل بانک مرکزی بودم آمار تورم حاصل از آزاد‌سازی یارانه‌ها را چنین می‌گفتم: تورم موجود ده درصد است و ١۵ درصد تورم از گران شدن نهاده‌های حاصل از تورم ایجاد می‌شود . در تورم اعلامی رئیس کل، تورم‌های حاصل از افزایش هزینه‌ها و هزینه تولید که خود موجب تورم و بیکاری می‌شود، محاسبه نشده است! "

0 جنبش سبز و نظرات رنگ وا رنگ شما:

 
Cheap Web Hosting | Top Web Hosts | Great HTML Templates from easytemplates.com.