خبرخوان جنبش سبز

Grazr

تلویزیون رسا

Add to Google

۱۳۸۹ شهریور ۲۰, شنبه

تعیین قیمت بنزین آزاد: هر لیتر ۶۷۰ تومان!

چکیده : در حالی که تنها یک هفته به موعد مقرر برای آغاز اجرای طرح هدفمند کردن یارانه‌ها باقی مانده، خبرگزاری ایلنا خبر داد که احتمال تصویب قیمت ۶۷۰ تومان برای هر لیتر بنزین آزاد پس از هدفمندی یارانه‌ها قوت گرفته است. به گزارش ایلنا، در حالی که گزینه‌های مختلفی در کارگروه طرح تحول اقتصادی در دست بررسی ...


در حالی که تنها یک هفته به موعد مقرر برای آغاز اجرای طرح هدفمند کردن یارانه‌ها باقی مانده، خبرگزاری ایلنا خبر داد که احتمال تصویب قیمت ۶۷۰ تومان برای هر لیتر بنزین آزاد پس از هدفمندی یارانه‌ها قوت گرفته است.
به گزارش ایلنا، در حالی که گزینه‌های مختلفی در کارگروه طرح تحول اقتصادی در دست بررسی است، گفته می‌شود تصویب قیمت ۶۷۰ تومان برای هر لیتر بنزین آزاد از احتمال قوی‌تری برخوردار است و ظاهرا بنزین آزاد با همین ۶۷۰ تومان راهی بازار می‌شود.
گفته می‌شود پس از هدفمندی یارانه‌ها سهمیه بندی بنزین با شرایط جدیدی ادامه خواهد یافت. بر این اساس قیمت هر لیتر بنزین سهمیه‌ای معادل با چهارصد تومان تعیین شده است که مقرر است در قالب طرحی به خانوار تعلق گیرد.
به این ترتیب دارا بودن بیش از یک خودرو نمی‌تواند متضمن دریافت سهمیه بیشتری از بنزین باشد. در این حالت خانوار هر تعداد خودرو در اختیار داشته باشند تنها معادل سهمیه یک خودرو را دریافت می‌کند.
این اقدام به منظور جلوگیری از بروز اشکال در بازار خودرو صورت می‌گیرد. این در حالی است که پیش از این سهمیه بنزین به خوردوها تعلق می‌گرفت و بررسی‌ها نشان می‌دهد انبوهی وانت و خودروی بدون فعالیت تنها برای بهره‌مندی صاحبان آنها از سهمیه خودرو خرید و فروش شده است.
بر این اساس گفته می‌شود تعیین قیمت برق نیز مراحل نهایی خود را پشت سر می‌گذارد.
قیمت هر کیلووات برق کشاورزی معادل با شصت تومان و قیمت هر کیلووات برق صنعتی معادل هشتاد تومان تعیین شده است.
قیمت هر کیلووات برق خانگی نیز ۱۲۰تومان خواهد بود. این ارقام پس از تصویب نهایی در کارگروه هدفمندی یارانه‌ها و هیات دولت ابلاغ خواهد شد.
برخی از حاضران در کابینه زمان نهایی اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها را اول مهر ماه اعلام کرده‌اند. صادق محصولی وزیر رفاه و تامین اجتماعی نیز پیش‌تر اعلام کرد که بر اساس تصمیمات اتخاذ شده مقرر است تنها ۲۴ ساعت قبل از اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها، این خبر به صورت رسمی اعلام شود.
این اقدام به منظور جلوگیری از بروز مشکلات پیش از اجرای طرح اتخاذ شده است. محمد رضا فرزین سخنگوی کارگروه طرح تحول اقتصادی نیز پیش‌تر از نهایی شدن قیمت بنزین در کارگروه خبر داده است.
(کلمه)

1 جنبش سبز و نظرات رنگ وا رنگ شما:

sorena گفت...

سلام دوست سبزم . بعد از جند وقت که به دلیل مسائلی نتونستم آپ کنم برگشتم. لطفآ وبلاگ جدیدمو لینک کن
سری هم به ما بزن نظر یادت نره
پاینده باد ایران
سسربلند باد ایرانی

 
Cheap Web Hosting | Top Web Hosts | Great HTML Templates from easytemplates.com.