خبرخوان جنبش سبز

Grazr

تلویزیون رسا

Add to Google

۱۳۹۰ اردیبهشت ۵, دوشنبه

جمعی از فعالان آذری، خواستار آزادی دستگیر شدگان تجمعات سیزدهم فروردین شدند


جـــرس: در پی ادامه بازداشتِ شهروندانِ آذریِ معترض به سیاست های دولت در عدم توجه به مرگ تدریجیِ دریاچه ارومیه، گروهی از فعالان آذری خواستار آزادی تمامی بازداشت شدگانِ تجمعات اخیر و توجه مقامات جمهوری اسلامی به حقوق شهروندی آنان شدند.


گفتنی است روز سیزدهم فروردین ماه سال جاری، گروهی از شهروندان آذری، در شهرهای تبریز و ارومیه و چند نقطه دیگر دست به تجمعاتی در حمایت از حیاتِ دریاچۀ ارومیه و اعتراض به سیاست های دولت در بی توجهی به مرگِ این دریاچۀ مشهور جهان، مبادرت کردند، که با برخورد خشونت بار ماموران انتظامی و امنیتی روبرو شده، که در این میان دهها تن دستگیر و به بازداشتگاههای مختلف منتقل شدند.

به گزارش منابع خبری جرس، فعالان و شهروندان آذریِ معترض به ادامه بازداشتِ دستگیر شدگانِ سیزدهم فروردین، در بیانیه خود خاطرنشان کرده اند:
اهالی محترم آذربایجان و انسانهای آزاده ایران

با نهایت تاسف چنانچه مطلعید ، روز سیزدهم فروردين امسال جمعی از هموطنان عزیز آذربایجان سرفراز ، در میدان آذربایجان تبریز و شهر ارومیه بخاطر علاقه ای که به محیط زیست کشور خصوصا منطقه آذربایجان داشته و نسبت به خشک شدن دریاچه ارومیه و مخاطرات زیست محیطی ناشی از آن که دامنگیر بخش وسیعی از کشور خواهد شد داشتند، طی تجمعی با شعارها و اظهاراتشان مشغول درخواست خود از مسئولین و مقامات در خصوص اقدامات عاجل و فوری در این خصوص بودند ، که مورد هجوم بیرحمانه نیروی انتظامی و عناصر موسوم به لباس شخصی قرار گرفته اند . این یورش به اندازه ای غیر معقول بوده که به زنان و کودکان وخانواده های حاضر در محل نیزجسارت ، وحتی برخی از آنان مورد ضرب وشتم قرار گرفته و دستگیر شده اند .

بنا بر اظهارات فعالین مدنی حدود 70 نفر دستگیر وعده ای مجروح شده اند ، که حال چندین تن از آنان وخیم اعلام شده است. ما اطمینان داریم که یاد آوری وخواستهای این عزیزان در خصوص این فاجعه زیست محیطی نه تنها خواسته ملت آذربایجان بلکه خواسته ملت آگاه ایران و تمامی گروه های سبز دنیا می باشد . ما نیز بدینوسیله همصدا با این هموطنانمان خواستار رسیدگی عاجل برای حل این فاجعه زیست محیطی هستیم .

بدینوسیله ما امضاء کنندگان این نامه ضمن حمایت از اقدام انسانی و تذکرات شایسته هموطنان خود ، تنفر خود را از هرگونه حمله به تظاهرات مسالمت آمیز و انسانی ابرازنموده، و از مقامات انتظامی و قضائی درخواست آزادی سریع این فرزندان سرافراز وطن را داریم .
جمعی از هواداران جنبش سبز آذربایجان
جمعی از ملی مذهبی های آذربایجان
جمعی از شهروندان حامی فدرالیسم در ایران
جمعی از شهروندان و بازاریان آذربایجان
 

0 جنبش سبز و نظرات رنگ وا رنگ شما:

 
Cheap Web Hosting | Top Web Hosts | Great HTML Templates from easytemplates.com.