خبرخوان جنبش سبز

Grazr

تلویزیون رسا

Add to Google

۱۳۹۰ فروردین ۲۹, دوشنبه

صفارهرندی: چرا تونسی ها یک دیکتاتوری را سرنگون کردند، اما شما حتی یک کوچه را هم آزاد نکردید؟


جــرس: در پی انتشار اخباری پیرامون اظهار نظر وزیر ارشاد دولت نهم در خصوص فائزه هاشمی، وزیر سابق ارشاد با تاکید بر اینکه به فائزه هاشمی فحاشی نکرده است، گفت: "به نقل از من گفته شده که فائزه فرزند شیطان است! در حالی که من گفته بودم اقداماتی که حرفهای رهبری را نقض کند، ریشه شیطانی دارد."


به گزارش خبرآنلاین، محمد حسین صفار هرندی عصر دیروز به دعوت بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد، در اولین جلسه از سلسله جلسات موسوم به "بیداری اسلامی"، به تشریح و بررسی دهه اول انقلاب اسلامی و موضوع کشورهای منطقه از جمله مصر، لیبی ، تونس ،یمن ،اردن ،بحرین و سوریه پرداخت.

مشاور فعلی فرمانده سپاه، جریان دانشجویی را از سال های ۵۰ متشکل از دو جریان مذهبی و چپ دانست و فاصله فکری آن ها را نه در محیط سیاسی، بلکه در تعبد دینی و تامل در آن قلمداد نمود.

وزیر سابق ارشاد گفت: از سال ۶٢ شاهد بازگشت ادبیات پایبندی میشویم و تقسیم بندی چپ و راست را مبتنی بر جریان های نزدیک به چپ های پیش از انقلاب می بینیم.

صفار هرندی افزود: سازمان مجاهدین انقلاب که باز مانده آن جریان ها بود از ٧ الی ٨ گروه کوچک تشکیل شد که رسوبات همان تفکرات پیشین را داشتند.
به ادعای او بهزاد نبوی به تاریخچه همین سوابق اشاره کرده و "در زندان وقتی با شهید رجایی مواجه می شود، توبه می کند."

او در ادامه، موضع گیری چپهای اسلامی را درسازش ناپذیری با غرب و امپریالیسم جهانی، نگاه به مساله اقتصاد از منظر دولتی و هر چه بیشتر محدود کردن بخش خصوصی دانست و گفت: چپ های مارکسیستی هیچ حقی برای مالکیت بخش خصوصی قائل نبودند.

صفارهرندی از هاشمی رفسنجانی به عنوان یکی از کسانی یاد کرد که در مقابل جناح راست طرفدار دولت موسوی بود و در جواب امام در برابر موضع خصوصی سازی گفت ما نمی توانیم مقدرات اقتصادی کشور را به افراد شکم باره محول کنیم . اما خود هاشمی شش سال بعد در خطبه های نماز جمعه از خصوصی سازی صحبت کرد.

او در ادامه جریان چپ را وارث جریان دهه شصت معرفی کرد و افزود: این جریان با متمایل شدن به غرب، خاصیت ضد لیبرالی بودن چپ های اسلامی را از اوایل دهه هفتاد، از دست داد و سبب شد که شاخه هایی مثل نهضت آزادی و مجاهدین انقلاب به این جریان متمایل شوند .

وی افزود "ریشه های اختلاف در حوادث بعد از انتخابات را باید مربوط به انحراف فکری در مسیر انقلاب دانست و نه در همراهی و پایبندی افراد در اوایل انقلاب."

وزیر سابق ارشاد ضمن ادعای "معرفی کردن آزادی به عنوان دشمن آزادی"، از خیزش جنبش سبز در ٢۵ بهمن سال گذشته بعنوان "توطئه دشمن" نام برد، که "ناکام" ماند.

صفار هرندی در ادامه به پرسش های دانشجویان پرداخت و در خصوص انقلاب تونس که بیست روزه به وقوع پیوست، بدون اشاره به قابل تطبیق نبودن فضای سرکوب و اختناق در ایران با کشورهای مورد اشاره گفت:"اگر آقایان ادعا می کنند که کشورهای منطقه از اعتراض ما یاد گرفته اند، پس چرا آنها توانستند یک دیکتاتوری را سرنگون کنند و تونس را آزاد کردند، اما شما حتی یک کوچه را هم نتوانستید آزاد کنید؟"

او برگزاری تظاهرات را از حقوق مردم نامید اما آن را طبق قوانینی که در دولت موسوی نوشته شده منوط بر مجوز گرفتن از وزارت کشور دانست و گفت: سیزده میلیونی که فکر می کردند حقشان خورده شده به خیابان می آمدند و بیست و چهار میلیونی که آن ها گمان می کردند حق ایشان را خورده اند هم می آمدند و در مقابل یکدیگر می ایستادند. این وضع ناشی از عدم مدیریت صحیح در راهپیمایی هاست که مقابله با آن نیز ناشی از رخنه عده ای به صف راهپیمایی و حمله به پایگاه بسیج بود.‬

او در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان در خصوص دعوت شخص احمدی نژاد از امریکا برای نشستن بر سر میز مذاکره و موضع گیری یکطرفه نسبت به شخصیت های نظام، علت این دعوت را با رفتن محمد خاتمی در دوره ریاست جمهوری اش به آمریکا یک گام رو به جلو در مذاکرات سیاسی دو کشور اعلام کرد که راه آن را از پیش باز کرده بود.

وی افزود: رابطه ما و آمریکا را آمریکا قطع کرد و ما هم بر موضع استقبال خود پافشاری کردیم.

صفار هرندی با بیان اینکه تعریف ما از دیکتاتوری اشتباه است، رهبری مادام العمر کشورهای منطقه را با تعریف رهبری در ایران از منظر حوزه اعتقادی و دینی متمایز دانست و گفت طبق قانون اساسی حتی اگر یک روز از مسیرعدالت تعیین شده در اسلام خارج شویم یعنی رهبری مشکل داشته ولیکن تغییر قانون اساسی باز هم از طریق نمایندگان مجلس است که از طریق دموکراسی امکان پذیر می باشد نه به خیابان آمدن.‬
 وی نگفت چه کسی مسئول نظارت بر عملکرد رهبری است.

0 جنبش سبز و نظرات رنگ وا رنگ شما:

 
Cheap Web Hosting | Top Web Hosts | Great HTML Templates from easytemplates.com.