خبرخوان جنبش سبز

Grazr

تلویزیون رسا

Add to Google

۱۳۹۰ اردیبهشت ۶, سه‌شنبه

رجانیوز: چرا مذاکرات پشت پرده بالاترین مسئولان نظام در سایت‌های خبری منتشر می‌شود؟


در ادامه چالش های میان اصولگرایان و حامیان دولت، سایت «رجا نیوز»، از پایگاههای خبری- تحلیلیِ حامی رئیس دولت، که طی روزهای اخیر، ضمن حمله به اقدامات دولتی ها، به جرگۀ مخالفین و معترضین به حلقه های نزدیک به احمدی نژاد پیوسته، پس از انتشار گزارش‌هایی مبنی بر استعفای محمود احمدی‌نژاد از ریاست دولت دهم اعلام کرد فلسفه طبقه‌بندی اطلاعات در کشور زیر سئوال رفته است.

به گزارش دیگربان، این سایت نزدیک به دولت احمدی‌نژاد روز دوشنبه نوشته است که “معضل انتشار اخبار پشت پرده از مذاکرات مسئولین نظام این روز‌ها به تهدیدی جدی برای امنیت روانی جامعه مبدل شده است.”
رجا‌نیوز که خود نیز بارها از منابع طبقه‌بندی شده استفاده کرده ٬ افزوده است که “انتشار اخبار گفتگو‎های خصوصی بالا‌ترین رده‎های مسئولین نظام در سایت‎های خبری این‎ روز‌ها بهت و تعجب کار‌شناسان امور امنیتی را به دنبال داشته است.”
این سایت بدون آنکه به تلکس محرمانه ایرنا و واحد مرکزی خبر اشاره کند٬ نوشته که اخبار ویژه این سایت‌ها تنها برای استفاده مسئولان رده بالا است که متاسفانه این اخبار در سایت‌های خبری نیز منتشر می‌شود. تلکس ویژه واحد مرکزی خبر و خبرگزاری ایرنا در سال‌های اخیر به یکی از مهمترین منابع سایت‌های محافظه‌کار تبدیل شده است.
دیگربان همچنین گزارش داده که با افزایش تنش‌ها میان رهبری و احمدی‌نژاد، تلکس‌ ویژه واحد مرکزی خبر، اخباری علیه تیم احمدی‌نژاد و تلکس محرمانه ایرنا اخباری منتشر می‌کنند که انتشار عمومی این اخبار با اعتراض «رجا‌نیوز» مواجه شده است.
روز گذشته شایعاتی درباره استعفای محمود احمدی‌نژاد از ریاست دولت دهم در برخی رسانه‌های محافظه‌کار منتشر شد که این گزارش‌ها بازتاب‌های زیادی به همراه داشته است. مقام‌های دولت دهم و رسانه‌های حامی دولت تاکنون در خصوص این گزارش‌ها واکنشی نشان نداده‌اند.
این در حالی است که طبق گزارش های منتشر شده، احمدی نژاد همچنان بر موضع قبلی خود جهت برکناری وزیر اطلاعات پافشاری می کند و به رغم فشار اصولگرایان و تاکید و نامه نگاری های رهبری، حاضر نیست با وزیر برکنار شده در جلسات هیات دولت بنشیند. برخی سایت های حامی دولت نیز خبری مبنی بر “استعفا”ی رئیس دولت را روی خروجی خود قرار داده بودند، که بلافاصله تکذیبیه ای بر آن خبر انتشار یافت، اما آن تکذیبیه نیز از روی سایت ها حذف شد.

کلمه

0 جنبش سبز و نظرات رنگ وا رنگ شما:

 
Cheap Web Hosting | Top Web Hosts | Great HTML Templates from easytemplates.com.