خبرخوان جنبش سبز

Grazr

تلویزیون رسا

Add to Google

۱۳۹۰ اردیبهشت ۲, جمعه

عضو نهاد ریاست جمهوری: نمی‌توان تمام نظرات رهبری را حكم حكومتی توصیف كرد


جــرس: دبیرکل تشکل «جامعه وعاظ ولایی» و رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست‌جمهوری، با بیان اینكه "اصولگرایان و راست های سنتی خاصیت سیاسی خود را از داست داده‌اند"، پیرامون ماجرای وزیر اطلاعات و نامۀ رهبر جمهوری اسلامی مبنی بر ابقای وی نیز خاطرنشان کرد "نمی‌توان نظرات رهبری را حكم حكومتی توصیف كرد."


وی همچنین رحیم مشایی را "صاحب تفكراتی ناب، زلال و خالص" دانست و گفت كه اگر او در انتخابات ریاست جمهوری كاندیدا شود، قطعاً رئیس‌جمهور بعدی ایران خواهد شد.

به گزارش فارس، این عضو هیئت دولت پیرامون موضوع برکناریِ استعفاگونۀ وزیر اطلاعات و جنجال رخ داده پیرامون آن افزود: اما این نكته همچنان جای بررسی دارد كه آیا دستور رهبری حكم حكومتی بوده است یا نه، ممكن است ولی‌فقیه در یك مورد توصیه كند اما تكلیف نکند. نمی‌توان نظرات رهبری را حكم حكومتی توصیف كرد. به نظر من این موضوع باید بررسی شود چرا كه برخی رسانه‌های اصولگرا نوشتند كه این حكم حكومتی است.

عباس امیری‌فر با اشاره به "استعفا" و "ادامه فعالیت مصلحی وزیر اطلاعات به دستور رهبری" گفت: رهبری نامه‌ای برای فعالیت وزیر اطلاعات صادر کرد و رئیس جمهور هم تمكین كرد.

مشایی، زلال، پاك و ناب است این حامی سرسخت رحیم مشایی، با بیان اینكه اختلاف نظر بین رئیس جمهور و وزیر اطلاعات به مشایی ربطی ندارد، گفت كه مشایی تفكری زلال، پاك و ناب دارد و حامیان وی به این موضوع اذعان دارند.

مشایی نماز شبش‌ ترك نمی‌شود و روزانه یكی‌دوساعت بیشتر نمی‌خوابد امیری‌فر با بیان اینكه مشایی هیچ كاری و هیچ حرفی بدون هماهنگی با رئیس جمهور نمی‌كند و نمی‌زند، خاطرنشان كرد: بنده كه از نزدیك با مشایی كار كرده‌ام معتقدم كه ایشان شخصیتی خاص دارند. نماز شب مشایی هیچ‌گاه ترك نمی‌شود و در شبانه‌روز یك یا دو ساعت بیشتر نمی‌خوابد.

پیش‌نماز مسجد نهاد ریاست‌جمهوری با بیان اینكه رئیس جمهور اعتقاد خاصی به مشایی دارد و مشایی نیز متقابلاً رئیس‌جمهور را قبول دارد، تصریح كرد: یكی از خوبی‌های مشایی این است كه از هیچ‌كس شكایت نمی‌كند در حالی كه خیلی‌ها به وی فحاشی و اهانت می‌كنند.

دبیركل تشكل موسوم به «جامعه وعاظ ولایی» در پاسخ به این سؤال كه چرا مشایی از منصور ارضی شكایت كرده است در حالی كه شما می‌گویید ایشان از هیچ‌كس شكایت نمی‌كند، گفت: خب ارضی مطالبی را مطرح كردند كه حد دارد و این مداح رسما به رئیس دفتر رئیس جمهور اهانت كرده‌اند.

امیری‌فر در پاسخ به این سؤال كه چرا جریان اصولگرایی مشایی را به عنوان یك فرد منحرف در جامعه مطرح می‌كند، گفت: در جلسه‌ای این سؤال را از احمدی‌نژاد پرسیدیم ایشان گفتند هدف كسانی كه به مشایی حمله می‌كنند و می‌خواهند او را تحقیر كنند، خود من هستم. پس باید گفت مشخص است كه چرا اصولگرایان به احمدی‌نژاد حمله می‌كنند.

جریان اصولگرا خاصیت سیاسی خود را از دست داده است وی با بیان اینكه جریان اصولگرا و جریان راست سنتی خاصیت سیاسی خود را از دست داده است، گفت: علت تخریب‌ دولت توسط جریان اصولگرا كاملا مشخص است و قطعا هر چقدر انتخابات مجلس نهم نزدیك‌تر خواهیم شد، شكاف بیشتری را مشاهده خواهیم كرد.

شریعتمداری، زاكانی، رسایی و توكلی از ابتدا حامی احمدی‌نژاد نبوده‌اند رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری با طرح این ادعا كه افرادی چون حسین شریعتمداری، حمید رسایی، علی زاكانی، احمد توكلی، علی مطهری و دیگر كسانی كه مشایی را مورد تخریب قرار می‌دهند، به هیچ عنوان از ابتدا طرفدار رئیس جمهور نبوده‌اند، گفت: اگر كسی بگوید طرفدار احمدی‌نژاد است اما مشایی را قبول نكند،‌ قطعا دروغ می‌گوید چرا كه مشایی و احمدی‌نژاد تفاوتی با یكدیگر ندارند هر چه مشایی می‌گوید مورد تائید احمدی‌نژاد است و هر چه احمدی‌نژاد می‌گوید مشایی آن را قبول دارد. با اهانت‌های كه كیهان می‌كند چطور می‌توان گفت كه شریعتمداری حامی دولت است؛ اظهارات رسایی را بررسی كنید تا مشخص شود كه او حامی دولت نیست.

یاران احمدی‌نژاد در انتخابات آتی مجلس با اصولگرایان رقابت خواهند كرد
امیری‌فر با اشاره به انتخابات آتی مجلس كه قرار است اسفند ماه سال جاری برگزار شود،‌ خاطر نشان كرد: دولت یعنی رئیس جمهور و یارانش كه مشایی هم جزو آن است، برنامه مدونی برای انتخابات آتی دارند و قطعا در رقابت با اصولگرایان، این جریان را شكست خواهند داد.

پیش‌نماز مسجد نهاد ریاست‌جمهوری افزود: جریان اصولگرایی با كاندیدای مورد حمایت دولت در انتخابات آتی رقابت خواهند كرد و با توجه به شناختی كه بنده از فضای سیاسی كشور دارم، انتظار جز این نیست كه حامیان دولت اكثریت مجلس نهم را تشكیل بدهند.

عضو اصلی «واحد تجدید نظر تخلفات كاركنان ریاست جمهوری»، در پاسخ به این سؤال كه رقابت بین آنچه شما میگویید حامیان دولت با جریان اصولگرایی درون گفتمانی خواهد بود یا بیرون گفتمانی، گفت: رقابت قطعا شكل خواهد گرفت و علت این تخریب‌ها و اهانت‌هایی كه از سوی روزنامه‌های اصولگرا و سایت‌های این جریان علیه دولت می‌شود، خود یك رقابت انتخاباتی را آغاز كرده است.

تخریب مشایی به محبوبیت دولت می‌افزاید امیری‌فر با بیان اینكه جریانی كه در انتخابات آتی با حمایت افرادی چون علی لاریجانی، رسایی، زاكانی و شریعتمداری در انتخابات آتی به صحنه خواهد آمد در ذیل حامیان دولت تعریف نخواهند شد چرا كه این افراد تناسبی با دولت ندارند، اظهار داشت: متاسفانه جریان اصولگرا برای رقابت با جریان حامی دولت اقدام به تخریب مشایی كرده است و این خود به محبوبیت جریان حامی دولت اضافه خواهد كرد.

كیهان و مشرق من را جهانی كردند وی همچنین افزود: به طور مثال باید بگویم چه كسی امیری‌فر را می‌شناخت اما امروز به دلیل اهانت‌ها و تخریب‌های روزنامه كیهان و سایت مشرق بنده مشهور شدم و شهرت جهانی پیدا كردم. این موضوع در مورد افراد دیگر نیز صدق می‌كند اصولگرایان هر كسی را بیشتر تخریب كند، ‌آن فرد محبوب‌تر خواهد شد.

جریان انحرافی را نمی‌شناسم این حامی سرسخت مشایی در پاسخ به این سؤال كه "اگر جریان انحرافی در مقابل انقلاب بایستد"، شما چه تصمیمی خواهید گرفت، گفت: جریان انحرافی چه كسانی هستند. ما این جریان را نمی‌شناسیم.

امیری‌فر افزود: ما تابع ولی فقیه هستیم و از دولت و یارانش حمایت می‌كنیم. شخص بنده اگر رهبر انقلاب حكم دهند كه همسرم بر من حرام است، علیرغم تمامی علاقه‌ای كه به همسرم دارم، از ولی فقیه اطاعت می‌كنم.

وی در تفسیر سخنان رهبر جمهوری اسلامی مبنی بر اصلی و فرعی كردن مسائل گفت: "ما باید مسائل را اصلی فرعی كنیم و به مسئله اصلی بپردازیم. مسئله اصلی جریان فتنه و خواص بی‌بصیرت است. "

مشایی اصلاً مسئله نیست كه فرعی باشد دبیركل تشكل موسوم به «جامعه وعاظ ولایی» در پاسخ به این سؤال كه آیا شما قبول دارید كه بحث مشایی به عنوان یك مسئله و آن هم مسئله فرعی از سوی رهبری مطرح شده است، گفت:‌این تحلیل و نظر شماست. اصلا بحث مشایی برای كشور مسئله نیست.

مشایی كاندیدا شود، رئیس جمهور بعدی ایران خواهد بود امیری‌فر در پاسخ به سؤالی درباره احتمال كاندیداتوری اسفندیار مشایی برای ریاست جمهوری دوره بعدی،‌گفت: خود وی گفته‌ شش ماه مانده به انتخابات اظهار نظر می‌كنم اما به نظر من كاندیدای مورد حمایت شخص احمدی‌نژاد اگر مشایی باشد، قطعا رئیس جمهور بعدی ایران خواهد بود.

شورای نگهبان چرا باید مشایی را رد صلاحیت كند وی در پاسخ به این سؤال كه اگر مشایی می‌خواهد رئیس‌جمهور شود باید مورد تائید شورای نگهبان باشد به نظر شما ایشان می‌تواند از شورای نگهبان صلاحیت بگیرد، گفت: مگر مشایی چه كار كرده كه شورای نگهبان صلاحیت ایشان را رد كند. برخی‌ها كه صلاحیت نگرفته بودند، از طریق حكم حكومتی صلاحیت گرفته‌اند. اینكه احمد جنتی گفته نظرش بوده و شورای نگهبان رد صلاحیت مشایی را تائید نكرده است.

كرسی‌های مجلس نهم مهم هستند این حامی مشایی در پاسخ به این سؤال كه آیا ضرورت حفظ كرسی‌های مجلس نهم را برای ریاست جمهوری مشایی در دور دهم احساس می‌كند یا نه،‌ توضیح داد: قطعا این موضوع مهم است اگر مجلس نهم حامی دولت باشد قطعا رئیس‌جمهور دهم شخص مورد حمایت احمدی‌نژاد خواهد بود.

قرار نیست مصباح هرچه گفت درست باشد امیری‌فر با اشاره به هشدار مصباح یزدی مبنی بر نفوذ جریان انحرافی در بین خودی‌ها و تشكل جریان فراماسونر ی در كشور گفت: باید گفت كه وی به لحاظ اعتقادی مورد تایید قرار گرفته، نه اینكه در همه امور مورد تایید باشد و نباید اینگونه تصور شود كه هرچه مصباح در امور سیاسی می‌گوید پس درست است؛ ما مرجع تقلید داریم و در امور سیاسی از مراجع خودمان تقلید می‌كنیم؛ اگر یك روزی هشدار مصباح را رهبری ارائه كردد می‌‌توان به آن استناد كرد؛ مشخص است كه مصباح نظرمنفی به مشایی دارد و حرف من این است نمی شود كسی حامی رئیس جمهوری باشد كه دنیا را متحوال كرده اما با مشایی مخالف باشد.

احمدی‌نژاد یعنی مشایی؛ مشایی یعنی احمدی‌نژاد این فعال سیاسی با بیان اینكه جریان‌های سیاسی هموراه باید فعالیت سیاسی منطمی داشته باشند، اظهار داشت: وقتی می‌گویم، احمدی‌نژاد یعنی مشایی و زمانی كه می‌گویم مشایی یعنی احمدی‌‌نژاد. پس این دو فرد خالص و زلال از یكدیگر جدا شدنی نیستند.

امیری‌فر كه دبیر كل جامعه وعاظ ولایی نیز هست،‌ در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینكه تشكل متبوعش چه برنامه‌ای برای انتخابات آتی مجلس دارد، گفت: ما برای كمك به احمدی‌نژاد و یارانش قطعا برای مجلس برنامه‌ خواهیم داشت. اما اینكه چه برنامه و چگونه فعلا در مورد آن اظهار نظر نمی‌كنیم.

تكلیف شود در انتخابات مجلس شركت می‌كنم وی افزود: اینكه گفته می‌شود بنده در لیست حامیان دولت قرار خواهم گرفت، مشروط به این است كه بنده در انتخابات شركت كنم؛‌هنوز تصمیم برای حضور در انتخابات نگرفته‌ام اما اگر تكلیف شود چنین كاری را خواهم كرد.

پیش‌نماز مسجد نهاد ریاست جمهوری گفت: ممكن است از اعضای جامعه وعاظ ولایی برخی‌ها برای انتخابات آتی مجلس كاندیدا شوند و قطعا این افراد در لیست حامیان دولت قرار خواهند گرفت. ما با حامیان دولت رقابت نخواهیم كرد رقابت ما با جریانی خواهد بود كه نام خود را اصولگرا گذاشته است. 

0 جنبش سبز و نظرات رنگ وا رنگ شما:

 
Cheap Web Hosting | Top Web Hosts | Great HTML Templates from easytemplates.com.