خبرخوان جنبش سبز

Grazr

تلویزیون رسا

Add to Google

۱۳۹۰ فروردین ۳۰, سه‌شنبه

یک کشته و چند زخمی در تظاهرات امروز در یمن

چکیده :در اعتراضات امروز شهر تعز در یمن، نیروهای امنیتی یک تظاهرکننده را کشته و چندین نفر را زخمی کردند....
تیراندازی نیروهای پلیس یمن به سوی معترضان مخالف دولت در شهر تعز، یک کشته و چندین زخمی بر جا گذاشت.
به گزارش بی بی سی، این واقعه به دنبال درگیری های روز دوشنبه در شهر حدیده رخ می دهد که در جریان آن دهها تظاهر کننده مجروح شدند.
خبرگزاری فرانسه به نقل از سازمان دهندگان تظاهرات امروز گزارش داده که نیروهای امنیتی یمن چهار نفر از جمله یک عکاس خبری را بازداشت کرده اند.
لوموند فرانسه هم گزارش داده که شاهدان عینی گفته‌اند امروز بار دیگر مخالفان حکومت علی عبدالله صالح در شهر تعز، واقع در جنوب صنعا، پایتخت این کشور به خیابان‌ها آمدند اما مأموران امنیتی حکومت در محله القدحی، با گشودن آتش به روی آنان یک نفر را کشته و چندین نفر را مجروح کردند.
از دو ماه پیش که اعتراضات ضد دولتی در یمن آغاز شد تا کنون بیش از ۲۰۰ نفر کشته شده اند. با این حال مخالفان دولت همچنان پافشاری می کنند که علی عبدالله صالح، رئیس جمهوری یمن باید از قدرت کناره گیری کند.
علی عبدالله صالح پیش از این گفته بود که برای انتقال مسالمت‌آمیز قدرت آماده است اما تنها در چارچوب قانون اساسی یمن؛ در حالی که نیروهای مخالف حکومت معتقدند کناره‌گیری صالح شرط لازم برای هر راه حلی است.
قرار است شورای امنیت سازمان ملل متحد امروز برای بررسی بحران در یمن برای نخستین بار تشکیل جلسه دهد. همزمان انتظار می رود که امروز هیاتی از نمایندگان دولت یمن برای گفتگو با مقامات کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس به ابوظبی سفر کنند.
این گفت‌وگو ها حول طرح شورای همکاری خلیج فارس برای پایان دادن به بحران در یمن خواهد بود که در آن پیشنهاد شده که آقای صالح قدرت را به معاون خود انتقال دهد. نمایندگان مخالفان دولت یمن هم روز یکشنبه گفت‌و‌گوهای مشابهی را در عربستان سعودی انجام دادند.
به عقیده کارشناسان، ابتکار شورای همکاری خلیج فارس برای یافتن راه حل مسالمت‌آمیز در یمن آخرین شانس و امکان برای جلوگیری از یک جنگ داخلی خواهد بود.


0 جنبش سبز و نظرات رنگ وا رنگ شما:

 
Cheap Web Hosting | Top Web Hosts | Great HTML Templates from easytemplates.com.