خبرخوان جنبش سبز

Grazr

تلویزیون رسا

Add to Google

۱۳۹۰ فروردین ۲۹, دوشنبه

رحیم صفوی: اقدام نظامی عربستان ممكن است علیه خودش نیز مورد استفاده قرار گیرد


جــرس: مشاور عالی رهبر جمهوری اسلامی در امور نظامی می گوید "بدعتی که عربستان با اعزام نیروی نظامی به بحرین در منطقه انجام داد ممكن است علیه خودش نیز مورد استفاده قرار گیرد."


امروز دوشنبه ٢٩ فروردین، همزمان رسانه های خبری جمهوری اسلامی، از نصب و تحویل و آزمایش چند موشک و ادوات نظامی جدید در امور زمینی، هوایی و دریایی خبر دادند.

به گزارش ایسنا، سردار پاسدار یحیی رحیم صفوی، در حاشیه مراسم رژه‌ امروز ارتش، درباره ارسال نیرو از سوی عربستان برای سركوب اعتراضات مردم بحرین گفت: این عمل عربستان خلاف حقوق بین‌الملل و دخالت در مسایل داخلی كشورهاست و محكوم است و بدعتی كه عربستان در این اتفاق انجام داد ممكن است علیه خودش نیز مورد استفاده قرار گیرد.

در مراسم رژه امروز دوشنبه، همزمان با نمایش و رژه نظامی یگان های زمینی نیروهای چهارگانه ارتش شامل نیروهای زمینی، هوایی، دریایی و پدافند هوایی ارتش، جنگنده‌های نیروی هوایی، بالگردهای هوانیروز و ادوات نظامی مختلفی مورد نمایش قرار گرفت و عملیات چتربازی نیز برگزار شد.

در مراسم رژه امروز محمود احمدی نژاد طی سخنانی با بیان این‌كه دشمن در منطقه به دنبال ایجاد جنگ بین ملت‌ها و دولت‌هاست، از ایجاد جنگ ایرانی و عربی و شیعه و سنی در منطقه به عنوان اهداف آنها یاد كرد.

اگر كسی آمریكا را یاری كند ملت‌ها او را نخواهند بخشیدرئیس دولت در سخنانش گفت "ماموریت و مسوولیت ملت ما امروز مضاعف است. دشمن شكست‌خورده در منطق و فرهنگ با فریب‌كاری و تكیه بر زور به میدان آمده است و می‌خواهد معادلات منطقه‌ای و جهانی را به نفع تعداد كمی از سرمایه‌داران بی‌فرهنگ رقم بزند. دشمن تلاش می‌كند مطالبات عدالت‌طلبانه ملت‌های منطقه را سركوب كند یا با فریب‌كاری به نفع خود مصادره كند... آنها به دنبال نجات نظام و اقتصاد سرمایه‌داری رو به موت هستند، اما با بیداری و هوشیاری ملت ما و سایر ملت‌ها این طراحی شكست خواهد خورد. "

وی افزود "همه باید هوشیار باشیم، آمریكا دولت صادقی نیست همواره علیه دوستان خود لشكر كشیده است. آمریكا حتی كسانی كه 20 الی 30 سال نوكری او را كرده‌اند، را برای حفظ منافع خود قربانی كرد. اگر كسی آمریكا را یاری كند ملت‌ها او را نخواهند بخشید.... امروز نیز دوره تاریخی صهیونیست‌ها و سرمایه‌داری ظالم و ضد انسانی به پایان رسیده است و این برخوردهای دوگانه و زورگویی‌ها آنها را نجات نخواهد داد. "

نمایش سلاح اخگر با قابلیت شلیك تا شش هزار گلوله در دقیقه در جریان این رژه، موتورسیكلت‌های چهار چرخ، خودروی تاكتیكی 14/1 تن سفیر به صورت بهینه‌سازی شده، خودروی تاكتیكی رنجر و خودروی تهاجمی سبك، رمل نورد سمندر با قابلیت نصب انواع سلاح‌های سبك و متوسط و همچنین موشك‌انداز طوفان به نمایش گذاشته شد.

همچنین سلاح اخگر به نمایش در آمد كه بر روی خودروی رنجر نصب شده و شامل یك تیربار با قابلیت شلیک تا شش هزار گلوله در دقیقه است.
لانچر نصب شده بر روی نفربر صیاد، خودروی تاكتیكی دو و نیم تنی نینوا، توپ 23 اتوماسیون نصب شده بر روی خودرو با قابلیت كنترل از فواصل دور و نیز توپ 23 میلی‌متری اتوماسیون نصب شده بر روی نفربر براق از جمله مواردی بود كه به نمایش گذاشته شد.

نمایش تانك ذوالفقار و تانك‌های بهینه سازی شده صمصام و چیفتن در این رژه تعدادی از تانك‌های این نیرو به نمایش گذاشته شد كه از جمله شاخص‌ترین آنها می‌توان به نسل جدید تانك ذوالفقار اشاره كرد. تانك بهینه‌سازی شده صمصام و تانك بهینه‌سازی شده چیفتن نیز در رژه امروز به نمایش درآمد.
از دیگر موارد نیز موشك‌انداز كاتویوشا با نه سكوی پرتاب و به صورت بهینه‌سازی شده، لانچر پرتاب راكت فجر پنج، موشك‌انداز میثاق دو، خودروی شناسایی و رزمی شنی‌دار، موشك‌های زمین به هوا نازعات و خودروهای رخش هشت اشاره شده است.

نمایش سامانه راداری مطلع الفجر و سامانه موشكی برد بلند اس 200 به گزارش ایسنا، در رژه یگان‌های محمول پدافند هوایی ارتش سامانه راداری مبو، سامانه راداری كاستا، سامانه راداری كنترل آتش اسكایگارد، سامانه رادار اپتیك اورلیكن با نام صافات یک، خودروی رفع آلودگی درفش هفت و سامانه‌های رفع آلودگی به معرض نمایش گذاشته شد.

در ادامه این رژه همچنین سامانه موشكی برد بلند و ارتفاع بالای اس 200 بهینه‌سازی شده و سامانه موشكی شاهین كه به منظور مقابله با موشك‌های با ارتفاع متوسط به ویژه موشك‌های كروز و نیز پرنده‌های بدون سرنشین طراحی و ساخته شده است به نمایش درآمد.

بر اساس این گزارش، رژه امروز با ارائه پروژه‌های دیگر مانند پروژه «صانع» به منظور طراحی و ساخت پاد سوخت‌رسان هوایی برای هواپیماهای شكاری، پروژه «كایت» به منظور طراحی و ساخت سفینه دورایستا حامل انواع مهمات قابل پرتاب به هواپیماهای شكاری، پروژه «سجیل» به منظور تجهیز هواپیما اف 14 به موشك هاگ همراه بود.

نمایش موشك هوا به زمین لیزری با عنوان پروژه ستار 1 قابلیت تجهیز هواپیمای شكاری F4E به موشك سطح به سطح C802 در قالب پروژه قائم، قابلیت تبدیل بمب‌های 750 پوندی به موشك بالستیكی برای هواپیماهای F5E در قالب پروژه ثاقب، طراحی و ساخت موشك هدایت‌شونده اپتیكی با سر جنگی 750 پوندی در قالب پروژه زوبین، طراحی و ساخت موشك هوا به زمین لیزری با عنوان پروژه ستار1 و نیز طراحی و ساخت موشك بالستیكی میان‌برد با سر جنگی 750 پوندی تحت عنوان پروژه یاسر، از جمله موارد دیگری بود كه در رژه امروز به نمایش گذاشت.

نمایش پروژه عصر 67 یكی از پروژه‌های مهم نیروی هوایی ارتش كه امروز به نمایش گذاشته شد، پروژه عصر 67 بود. این پروژه به منظور طراحی و ساخت موشك لیزری هوا به زمین نقطه‌زن با سر جنگی 500 پوندی در نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران راه‌اندازی شده است.

رژه امروز همچنین شاهد ارائه سه پروژه مهم با نام‌های قاصد، قاصد 3، قدر بود، که در پروژه قاصد، بمب هوشمند هدایت‌شونده الكترواپتیكی هوا به زمین با سر جنگی دو هزار پوندی و در پروژه قاصد 3 بمب هوشمند هدایت‌شونده با برد 120 كیلومتر و سر جنگی 300 كیلوگرم طراحی و ساخته شده است و در پروژه مهم قدر نیز بمب‌های سنگین دو هزار پوندی به سامانه هدایت تلویزیونی اپتیكی و موتور پیش برنده تجهیز شده است.

پروژه لانچر 99 ویژه طراحی و ساخت موشك و بمب لیزری، پروژه ریتارد، پروژه سحاب، پروژه شاهین به منظور طراحی و ساخت پهپاد ( هواپیمای بدون سرنشین) آموزشی و پروژه مهاجر ویژه طراحی و ساخت پهپادهای شناسایی و تهاجمی از جمله دیگر توانایی‌های نیروی هوایی ارتش است كه در رژه امروز به نمایش گذاشته شد.

نمایش ماكت ناوشكن جماران و ماكت زیردریایی غدیر آخرین یگان محمول رژه امروز ماكت ناوشكن جماران، ماكت ناوچه موشك‌انداز پیكان، ماكت زیردریایی غدیر، انواع موشك‌های راهبردی دریایی سطح به سطح، موشك دریا به دریا نور و موشك دریا به دریا نصر 1 بود.

نمایش شناورهای هجومی و سامانه راهبردی موشكی ساحل به دریای ولایت 3 از دیگر تجهیزات به نمایش درآمده شناورهای هجومی، ضربتی شهاب و رعد، زیردریایی السابحات 15، اژدر والفجر 2، توپ دریایی فجر 27، سامانه راهبردی موشكی خود اتكای ساحل به دریای ولایت 2 و سامانه راهبردی گسترده موشكی ساحل به دریای ولایت 3 بود.

تحویل سامانه موشكی صیاد 2 همچنین امروز سرتیپ فرزاد اسماعیلی در پایان مراسم رژه در جمع خبرنگاران اظهار كرد: صیاد 2 كه در ارتفاعات متوسط و بالا بسیار موفق است، به ارتش تحویل داده شده است.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء با بیان این‌كه رژه‌های نیروهای مسلح به ویژه ارتش پیام‌های زیادی به همراه دارد، تاكید كرد: نشان دادن اقتدار و آمادگی ارتش از جمله پیام‌های اصلی رژه امروز بود.

وی در پایان با تاكید بر این‌كه سامانه‌های دفاع هوایی در مركز و اطراف مرزهای جمهوری اسلامی ایران مستقر بوده، هست و خواهد بود، گفت: اگر تهاجمی صورت بگیرد با قدرت مقابله خواهیم كرد.

ناوشکن ولایتفرمانده نیروی دریایی ارتش نیز امروز از رونمایی از جدیدترین نوع ناوشكن جماران با نام ناوشكن ولایت در آینده نزدیك خبر داد.

دریادار حبیب‌الله سیاری در پایان مراسم رژه امروز ارتش در جمع خبرنگاران گفت: در آینده نزدیك حتما نوع جدیدتر ناوشكن جماران با نام ناوشكن ولایت رونمایی خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به حضور ناوگروه‌های نیروی دریایی ارتش در آب‌های آزاد، با بیان این‌كه تمام تحركات را در منطقه رصد می‌كنیم، افزود: به كوری چشم دشمنان، امروز نظام جمهوری اسلامی توانمندی‌های لازم برای تامین تجهیزات خود را دارد ."

تست سامانه های موشکیبه گزارش این منبع، روز یكشنبه (دیروز) سامانه «مرصاد» و موشك «شاهین» توسط یگان های‌ هوایی کشور تست شد و امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی، فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء – که اخیرا به این سمت منصوب شده- از پرتاب موفقیت‌آمیز دو موشک شاهین در میدان تیر سمنان خبر داد .

در همین رابطه نیز، وزیر دفاع جمهوری اسلامی از تحویل سامانه‌ متوسط پدافند موشكی شلمچه به ارتش خبر داد و گفت "تست تحویل‌گیری سامانه متوسط پدافند موشكی شلمچه با موفقیت انجام شد كه این سامانه در نوع خود خیلی توانمند است. "

مشت آهنینسردار وحیدی همچنین اعلام كرد كه به زودی موشك‌های ضد زره حمله از بالا و نیز موشك‌های كروز(ظفر) به زودی تحویل نیروهای مسلح خواهد شد.

وحیدی گفت: پیام توانمندی نظامی ما به دشمنان این است كه در مقابل كمترین سوء نیتی با مشت آهنین ما مواجه خواهد بود.

از حلقوم استکبار جهانیفرمانده كل ارتش جمهوری اسلامی نیز در پایان مراسم رژه امروز در مورد مواضع کشور عربستان اظهار كرد: وقتی كشورهایی تحت سلطه كشورهای فرامنطقه‌ای هستند طبیعی است كه برخی عبارات به آن‌ها دیكته شود .

سرلشگر عطالله صالحی با اشاره به سخنان تهدیدآمیز برخی مقامات عربستان علیه جمهوری اسلامی گفت: این سخنان از حلقوم استكبار جهانی بیان شده است.

0 جنبش سبز و نظرات رنگ وا رنگ شما:

 
Cheap Web Hosting | Top Web Hosts | Great HTML Templates from easytemplates.com.