خبرخوان جنبش سبز

Grazr

تلویزیون رسا

Add to Google

۱۳۹۰ اردیبهشت ۲, جمعه

افزایش قیمت نان / افزایش ۱۱۰ تومانی قیمت گندم


دبیر ستاد هدفمندی یارانه‌ها از تغییر دامنه مصرف برق و گاز خانگی برای ۷ ماهه اول امسال، افزایش ۱۱۰ تومانی قیمت گندم به ازای هر کیلوگرم و افزایش جزئی و اندک قیمت نان خبر داد و گفت: اقدام برخی بانک‌ها در برداشت یارانه نقدی برای وصول مطالبات معوق غیرقانونی است.

قیمت گندم تک‌نرخی شد
به گزارش مهر، محمدرضا فرزین درباره جدیدترین مصوبات ستاد هدفمندی یارانه‌ها گفت: براساس مصوبه این ستاد، قیمت گندم در کشور تک‌نرخی شد.
وی با اعلام اینکه قیمت خرید تضمینی گندم ۳۶۰ تومان به ازای هر کیلوگرم تعیین شده است، افزود: مقرر شد دولت گندم را با نرخ ۳۶۰ تومان به ازای هر کیلوگرم خریداری و با همین قیمت به کارخانجات بفروشد. قیمت فروش گندم در سال گذشته ۲۵۰ تومان بود.
خبرنگار مهر پرسید با افزایش ۱۱۰ تومانی قیمت گندم، آیا قیمت انواع نان نیز تغییر خواهد کرد؟ که دبیر ستاد هدفمندی یارانه‌ها پاسخ داد: استانداری‌ها مسئول تعیین قیمت نان هستند اما افزایش قیمت‌ها در این بخش نیز با تغییر قیمت گندم، جزئی و اندک خواهد بود.
مصوبات جدید دولت درباره تعرفه جدید برق و گاز
فرزین درباره تغییرات تعرفه برق و گاز نیز اظهارداشت: ستادهدفمندی یارانه‌ها مصوباتی در این باره داشته است که مسئولان ذیربط آنها را اعلام عمومی خواهند کرد.
وی در این باره توضیح داد: به طور کلی ما یک فصل سرد سال – ۵ ماهه – و یک فصل گرم سال – ۷ ماهه – داریم که در ابتدای اجرای هدفمندی یارانه‌ها برای فصل سال یعنی ۵ ماهه برنامه‌ریزی و تغییراتی اعلام کرده بودیم اما هم اکنون برای فصل گرم سال یعنی ۷ ماهه نیز برنامه‌ریزی و مصوباتی از تصویب ستاد هدفمندی یارانه‌ها گذراندیم.
تغییر دامنه مصرف برق و گاز
دبیر ستاد هدفمندی یارانه‌ها اظهارداشت: مصوبات ستاد هدفمندی یارانه‌ها درباره تعرفه برق و گاز به زودی اجرایی خواهد شد، ضمن اینکه دامنه مصرف برق و گاز در دوره جدید ۷ ماهه تغییر کرده است.
وی تصریح کرد: به عنوان مثال، دولت دامنه مصرف برق خانگی برای فصل گرم سال را نسبت به فصل سرد سال افزایش داد تا هزینه مصرف برق مردم کمتر شود و برعکس، دامنه مصرف گاز برای فصل گرم سال نیز نسبت به فصل سرد سال کاهش یافت.
برداشت یارانه نقدی برای وصول مطالبات معوق غیرقانونی است
دبیر ستاد هدفمندی یارانه‌ها هرگونه برداشت یارانه نقدی بابت وصول مطالبات معوق توسط بانکها را غیرقانونی اعلام کرد و گفت: وزارت امور اقتصادی و دارایی شدیدا با این گونه تخلفات محرز برخورد خواهد کرد.
وی از شهروندان خواست در صورت برخورد کردن با این نوع موضوعات، سریعا آن را به وزارت امور اقتصادی و دارایی اطلاع دهند تا در سریع‌ترین زمان ممکن با متخلفان برخورد شود.

کلمه

0 جنبش سبز و نظرات رنگ وا رنگ شما:

 
Cheap Web Hosting | Top Web Hosts | Great HTML Templates from easytemplates.com.