خبرخوان جنبش سبز

Grazr

تلویزیون رسا

Add to Google

۱۳۹۰ اردیبهشت ۱, پنجشنبه

مقامات انتظامی از بازداشت هشت تن از عاملان درگیری های اخیر اهواز خبر دادند


جــرس: با گذشت یک هفته از درگیریهای خونین در شهر اهواز، یک مقام نیروی انتظامی استان خوزستان، از دستگیری هشت نفر به اتهام دست داشتن در حملات مسلحانه اخیر در اهواز خبر داده است.


به گزارش واحد مرکزی خبر، امرروز پنجشنبه، ۱ اردیبهشت (۳۱ آوریل)، جانشین فرمانده نیروی انتظامی استان خوزستان، در جنوب ایران، اعلام کرد که هشت نفر اعضای گروه موسوم به «خلق عرب» در ارتباط با درگیری های اخیر دستگیر شده اند.

به گزارش رادیو و تلویزیون دولتی ایران، این مقام نیروی انتظامی گفته است که دستگیری این هشت نفر در ساعات اولیه بامداد پنجشنبه و در جریان "یک عملیات اطلاعاتی" با همکاری ماموران وزارت اطلاعات و یگان اطلاعاتی نیروی انتظامی اهواز صورت گرفت.

جانشین نیروی انتظامی خوزستان دستگیری این هشت نفر را با حادثه حمله به یک پاسگاه ایست و بازرسی نیروی انتظامی در منطقه ملاشیه اهواز مرتبط دانسته است.

به گفته او، روز ۲۶ فروردین ماه سال جاری، دو راکب یک دستگاه موتور سیکلت به این پاسگاه نزدیک شدند و به سوی ماموران تیراندازی کردند که در جریان آن، یک مامور نیروی انتظامی کشته و دو مامور دیگر زخمی شدند.
این مقام نیروی انتظامی خوزستان افزوده است که این حادثه به کشته شدن یک عابر غیرنظامی و زخمی شدن یک غیرنظامی دیگر هم منجر شد اما در مورد قربانی سوم این تیراندازی اطلاعی نداده است.

در مورد نحوه شناسایی این افراد و ارتباط آنان با دو موتور سیکلت سوار مسئول حادثه تیراندازی روز ۲۶ فروردین نیز جزئیات بیشتری در دست نیست.

برخورد خشونت آمیز
گفتنی است این نخستین بار است که صدا و سیمای جمهوری اسلامی، به نقل از یک مقام رسمی استان خوزستان از وقوع حمله مسلحانه منجر به تلفات در روزهای اخیر خبر می دهد .

روز ۲۷ فروردین، خبر گزاری فارس به نقل از امام جمعه موقت اهواز تلویحا بروز ناآرامی هایی را در خوزستان گزارش کرد.

به گزارش فارس، امام جمعه موقت اهواز گفت که اگرچه در خوزسنان نیز، به گفته وی، افراد ضد انقلاب مانند سایر استان ها وجود دارند اما اکثر مردم این استان از نظام حکومتی حمایت می کنند و افزود "نباید فعالیت و عملیات این گروه معدود ضد انقلاب به حساب اکثر مردم و عشایر خوزستان گذاشته شود."

این خبرگزاری همچنین به نقل یکی از مقام های انتظامی استان خوزستان از کشته شدن یک نفر و زخمی شدن دو نفر "به دست اشرار مسلح" خبر داد بی آنکه در این مورد جزئیات بیشتری ارائه داده باشد.

در عین حال، در روزهای اخیر، برخی سایت های خبری از برگزاری تظاهراتی در شهر اهواز و واکنشنیروهای انتظامی نسبت به آن خبر دادند.

این تظاهرات در روز ۲۶ فروردین (۱۵ آوریل) به دعوت چند گروه و سازمان سیاسی محلی به مناسبت سالگرد تظاهرات اعتراضی سال ۱۳۸۴ برگزار شد و تظاهرات پراکنده برای چند روز ادامه داشت.

انگیزه تظاهرات سال ۱۳۸۴ انتشار نامه یکی از مقامات دولت وقت بود که برخی گروه های محلی در استان خوزستان آن را به تصمیم حکومت "در تغییر بافت جمعیتی" استان تعبیر کردند.

گفتنی است طی سال های گذشته برخی گروه های محلی مخالف دولت نیز، به همین مناسبت از مردم برای شرکت در تجمع های اعتراضی دعوت به عمل می آوردند، اما امسال با توجه به جنبش های اعتراضی در برخی کشورهای منطقه، استقبال بیشتری از این فراخوان صورت گرفت.

شیرین عبادی، حقوقدان ایرانی برنده جایزه نوبل، هفته گذشته طی گزارشی به سازمان ملل متحد، حوادث اخیر خوزستان را شرح داده و گفته است که تظاهرات مسالمت آمیز گروهی از ایرانیان در شهر اهواز توسط نیروهای دولتی "به شدت سرکوب" شده و در همین رابطه گروهی کشته و زخمی شده اند.
 

0 جنبش سبز و نظرات رنگ وا رنگ شما:

 
Cheap Web Hosting | Top Web Hosts | Great HTML Templates from easytemplates.com.