خبرخوان جنبش سبز

Grazr

تلویزیون رسا

Add to Google

۱۳۹۰ اردیبهشت ۲, جمعه

حداد عادل: در پایان نامه ها به دشمن شناسی بپردازید


جرس: رييس كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي گفت: غفلت از دين، جهان را به وضع امروز انداخته كه يكسره در آن با ظلم و جنايت مواجه هستيم.


به گزارش ایسنا، غلامعلي حدادعادل در اولين اجلاسيه نهضت پايان‌نامه نويسي در مجتمع آموزش عالي امام خميني قم با بيان اين مطلب تصريح كرد: اگر بخواهيم براي كسي نياز به دين را ثابت كنيم بايد وضع دنياي امروز را نشان دهيم كه به علت غفلت از دين به چه وضعي گرفتار شده است.
حدادعادل با اشاره به پايان‌نامه نويسي در جامعة‌المصطفي ادامه داد: امروز دشمن همه توان خود را بكار بسته تا تفرقه در ميان امت اسلامي ايجاد كند، بنابراين تعداد زيادي از پايان‌نامه‌هاي اين نهاد بايد به موضوع انسجام اسلامي و راه‌هاي رسيدن به وحدت اختصاص يابد.

وي افزود: مطمئن باشيد به همان ميزان كه ما درباره شناخت اسلام و امت اسلامي گام برمي‌داريم دشمنان نيز براي يافتن راه‌هاي تفرقه در ميان مسلمانان تلاش مي‌كنند و موسساتي را براي اين كار راه‌اندازي كرده‌اند.
رييس كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي تاكيد كرد: دشمن شناسي يكي از موضوعاتي است كه بايد در پايان‌نامه‌ها بيش از گذشته به آن پرداخته شود.
وي با بيان اين‌كه مسلمانان از حال همديگر بسيار بي‌خبرند و انسجام ندارند، گفت: ما براي آن‌كه به عنوان يك امت اسلامي هويت خود را به دست آوريم نيازمند كارهاي پژوهشي زيادي هستيم.
وي با طرح اين سوال كه ما چقدر نسبت به امپراتوري عثماني و حضور مسلمانان در اندلس و وضعيت مسلمانان در آفريقا و اندونزي و ... اطلاع داريم، گفت: بخش وسيعي از پايان نامه‌ها بايد به جهان اسلام و شناخت آن و دست‌يابي به هويت اسلامي و حركت به سمت وحدت اسلامي و خودآگاهي اسلامي باشد كه نقطه مقابل برنامه‌هاي دشمنان است.
وي پرداختن به مسايل كلامي را از ديگر نيازها برشمرد و گفت: نيازهاي كلامي بسيار زيادي از گذشته و به ويژه امروز وجود دارد و شبهات زيادي هم به صورت طبيعي و هم گاهي توسط ديگران به وجود آمده است كه نيازمند پاسخگويي به آن‌ها هستيم.

حدادعادل با اشاره به شكل‌گيري نظام اسلامي در ايران بيان كرد: امروز كه حكومت اسلامي برپا شده است نيازهاي بسيار جديدي نيز به وجود آمده و مسايل فقهي و كلامي گوناگوني هست كه بايد از طريق پايان‌نامه‌ها به آن‌ها پاسخ داد.
وي پايان نامه‌ها را محصول تلاش علمي يك فرد دانست و گفت: نبايد اين ميوه در كتابخانه‌ها خاك بخورد و بايد پايان‌نامه‌هاي خوب منتشر شوند تا مورد استفاده جامعه قرار گيرد.
رييس كميسيون فرهنگي مجلس با اشاره به رويكرد آموزشي موسسات آموزش عالي و دانشگاه‌ها در تربيت معلم و استاد تصريح كرد: دانشگاه‌ها نبايد تنها به آموزش بپردازند بلكه بايد افرادي را به عنوان محقق و پژوهشگر تربيت كنند تا جنبش نرم افزاري تحقق يابد.
وي با بيان اين‌كه ساماندهي پايان نامه‌ها براي سر و سامان دادن به امور پژوهشي لازم است، تاكيد كرد: هر پايان‌نامه بايد ناظر به يك نياز جامعه و براي رفع آن نياز باشد به ويژه در المصطفي بايد به سمت رفع نيازهاي امت اسلامي و وحدت بيشتر امت اسلامي براي مقابله با دشمنان باشد.

0 جنبش سبز و نظرات رنگ وا رنگ شما:

 
Cheap Web Hosting | Top Web Hosts | Great HTML Templates from easytemplates.com.