خبرخوان جنبش سبز

Grazr

تلویزیون رسا

Add to Google

۱۳۹۰ اردیبهشت ۶, سه‌شنبه

فشار مضاعف بر خانواده های زندانیان سیاسی زندان گوهردشت از سوی نهادهای امنیتی


جــرس: در پی اعتصاب غذا و همچنین ارسال نامه ای از سوی زندانیان سیاسی زندان رجایی شهر (گوهردشت) به دبیر کل سازمان ملل جهت درخواست اعزام نماینده ویژه بین المللی جهت بازدید از زندانهای جمهوری اسلامی، زندانیان سیاسی زندان رجایی شهر طی روزهای گذشته هنگام ملاقات با خانواده خود متوجه فشار مسئولین بر خانواده خود شدند.

به گزارش رسیده به جرس، با اینکه زندانیان حتی الامکان سعی می کنند با کتمان برخی اخبار داخل زندان تا حدی از نگرانی خانواده های خود بکاهند، اما با شنیدن سخنان خانواده های خود از آنها خواستند تا این مطالب را جهت روشنتر شدن افکار عمومی و آگاهی بیشتر دوستان و هموطنان از وضعیت آنها در اختیار رسانه های آزاد قرار دهند.

بر اساس این گزارش، با آغاز دور جدید اعتصاب غذای هفت تن از زندانیان زندان رجایی شهر و پیوستن بسیاری دیگر از زندانیان این زندان و همچنین زندان اوین به این حرکت اعتراضی، از سوی مسئولین زندان و نیروهای امنیتی فشار بر این زندانیان و حتی زندانیان دیگر و همچنین خانواده آنها افزوده شده است.
در همین راستا از یکسو مسئولین دادستانی و وزارت اطلاعات از طریق تماس با برخی خانواده این زندانیان با تهدید و ایجاد ارعاب از آنان خواسته اند با فشار بر عزیزان خود مانع حرکتهای اعتراضی آنها به وضعیت زندان و رفتارهای غیرقانونی و حتی غیر انسانی مسئولین زندان شوند و در غیر اینصورت وضعیت عزیزان آنها از این که هست بدتر خواهد شد. و از سوی دیگر با افزایش فشار بر زندانیها از طریق افزایش محدودیتها، قطع کامل ارتباط زندانیهای سیاسی، صنفی،حقوق بشری، قومی و عقیدتی با سایر زندانیها، بی توجهی به وضع بیماران و درمان موثر آنها و بازرسیهای روزانه و شبانه از سلولها به بهانه یافتن موارد خلاف قانون باصطلاح قصد شکستن زندانیان و وادار کردن آنها به همراهی با خود را دارند که تاکنون حتی به اندازه ی ذره ای در این راه موفق نشده اند.

همچنین این زندانیان اعلام داشته اند که در روزهای اخیر مسئولین زندان و مسئولین امنیتی بطور سرزده و ناگهانی و در ساعات مختلف شبانه روز با دوربینهای عکاسی و فیلمبرداری وارد سلولها شده و به این ترتیب سعی در برهم زدن آرامش زندانیان دارند.

گفتنی است اواسط هفته گذشته، رئیس حفاظت زندان گوهردشت كرج به همراه چند مامور اطلاعات بدون هیچ دلیلی به بند زندانیان سیاسی یورش برده و به بازرسی اتاق های برخی از زندانیان سیاسی پرداخته و آنها را تهدید کرده بودند.

0 جنبش سبز و نظرات رنگ وا رنگ شما:

 
Cheap Web Hosting | Top Web Hosts | Great HTML Templates from easytemplates.com.