خبرخوان جنبش سبز

Grazr

تلویزیون رسا

Add to Google

۱۳۹۰ فروردین ۳۱, چهارشنبه

انتقال حسین رونقی ملکی، وبلاگ نویس زندانی به یکی از بیمارستان های تهران


جــرس: به گزارش منابع حقوق بشری، حسین رونقی ملکی وبلاگ‌نویس و فعال حقوق بشر که در چهار ماه گذشته از وضعیت نامناسب جسمی و ناراحتی شدید کلیه رنج می‌برد، بعد از تاخیر چهار ماهه برای درمان به بیمارستانی در تهران منتقل شد.


به گزارش رهانا، خانواده حسین رونقی ملکی روز چهارشنبه می گویند "با پیگیری‌هایی که صورت گرفت بالاخره حسین امروز با دست‌بند و پابند به یکی از بیمارستان‌های تهران منتقل شد. در حال حاضر بستری شده و قرار است اگر مشکلی پیش نیاید طی روزهای آینده مورد عمل جراحی قرار بگیرد."

مسئولین زندان و قوه قضاییه یک بار نیز اجازه‌ درمان حسین رونقی را به خاطر عدم پرداخت هزینه از سوی خودشان نداده بودند، خانواده‌ی این وبلاگ‌نویس خود هزینه‌ی درمان را تقبل کرده‌اند. این در حالی است که پیش‌تر این درخواست خانواده‌ی رونقی نیز بارها از سوی مسئولان رد شده بود.

حسین رونقی ملکی از تاریخ ۲۲ آذر ماه ۱۳۸۹ بازداشت و مدت ۱۰ ماه را در سلول‌های انفرادی بند ۲ الف زندان اوین که زیر نظر سپاه پاسداران و خارج از نظارت سازمان زندان‌ها است، سپری کرده بود. به خاطر فشارهای وارد شده در طول مدت بازداشت وی دچار ناراحتی‌ها جسمی از جمله عفونت شدید کلیه شده بود که در طول چند ماه گذشته مسئولین زندان و نهادهای امنیتی از مرخصی استعلاجی و درمان وی جلوگیری کرده بودند.

بر اساس این گزارش، پزشکان تاکید داشتند که وی نیاز به درمان فوری و اورژانسی دارد، ولی این امر مورد توجه مقامات قرار نگرفت.

حسین رونقی ملکی (بابک خرمدین) از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی پیرعباسی به ۱۵ سال زندان محکوم شد که این حکم در دادگاه تجدید نظر عینا به تأیید رسید. وی بعد از ۱۰ ماه بازداشت در بند ۲ الف زندان اوین به بند ۳۵۰ منتقل شده است. وی طی روزهای گذشته بعد از چندین ماه توانست با خانواده‌ خود به صورت حضوری ملاقات کند.
 

0 جنبش سبز و نظرات رنگ وا رنگ شما:

 
Cheap Web Hosting | Top Web Hosts | Great HTML Templates from easytemplates.com.