خبرخوان جنبش سبز

Grazr

تلویزیون رسا

Add to Google

۱۳۹۰ اردیبهشت ۲, جمعه

آيت الله جوادي آملي: کافر بودن آل خليفه و آل سعود محرز است


جرس: آيت الله جوادي آملي در دیدار با علمای بحرین اظهار داشت: آنچه که در خاورميانه به ويژه بحرين در حال اتفاق است را جنگ بين اسلام و کفر دانست و تاکيد کرد: کافر بودن آل خليفه و آل سعود محرز است، براي اينکه آنها علاوه بر تخريب کردن مساجد و حسينيه ها، به قرآن کريم هم رحم نکردند و اين کتاب الهي را به آتش کشيدند.

به گزارش ايسنا، اين مفسر قرآن كريم كه سخنان خود را با «انا لله و انّا اليه راجعون» آغاز کرد و افزود: اين گزارش تلخي که ارائه فرموديد همه ما را نگران مي‌کند، لکن ذات اقدس الهي مشابه اين حوادث تلخ را براي انبياء و اولياي الهي ذکر کرد.

وي ضمن تاثر شديد از مشاهده تصاوير از اهانت نيروهاي آل سعود و آل خليفه به ساحت مقدس قرآن کريم، اظهاركرد: آل خليفه و آل سعود و قذافي و صهيونيست ها و آمريکايي ها نه شيعه هستند و نه سني. کسي که قرآن را آتش مي زند، مسلمان نيست، بلکه گرفتار و برده استکبار و صهيونيست و آمريکا شده است؛ اينها حتي وهابي هم نيستند، به خاطر اينکه وهابي ها لااقل قرآن را قبول دارند.



آيت‌الله جوادي آملي دعا براي پيروزي مظلومان بحرين و تشويق آنها به استقامت و صبر را در جاي خود مهم دانست و در توصيه اي به مسلمانان جهان، گفت: آنچه که وظيفه ماست، گذشته از دعا و صبر و استقامت، بيدارکردن غيرت اسلامي است و وظيفه مسلمانان سراسر جهان اين است که با سفرا و کارداران و رجال سياسي بحرين برخورد تندي داشته باشند.

وي آنچه که در خاورميانه به ويژه بحرين در حال اتفاق است را جنگ بين اسلام و کفر دانست و تاکيد کرد: کافر بودن آل خليفه و آل سعود محرز است، براي اينکه آنها علاوه بر تخريب کردن مساجد و حسينيه ها، به قرآن کريم هم رحم نکردند و اين کتاب الهي را به آتش کشيدند.

جوادي آملي با بيان اينکه کسي که قرآن را آتش مي‌زند، شيعه يا سني نيست، بلکه ابرهه است، تصريح کرد: در ليبي و تونس هم اين مشکل وجود دارد، به خاطر اينکه کسي که به سمت مردم موشک شليک مي کند، بررسي نمي‌کند که اين موشک به مساجد برخورد نکند.

آيت الله جوادي آملي تز جدايي دين از سياست را باعث بروز بسياري از مشکلات براي مسلمانان دانست و افزود: ساليان متمادي عده‌اي مي‌گفتند که دين از سياست جداست و در مسائل سياسي هيچ دخالتي نمي توان کرد. ما گفتيم دين از سياست جداست ولي سياست نگفت که من از دين جدا هستم؛ گفت هر وقت خواستم دين و اهل دين را مي‌کوبم.

وي سياست هاي مداخله گرانه آل سعود و ايجاد پايگاه نظامي توسط آمريکايي ها را دو محور اساسي حمايت از آل خليفه دانست و تاکيد کرد: اگر جوانان مسلمان در بحرين به خروش مي‌آمدند مي‌توانستند کار آل خليفه را يکسره کنند، اما لشکرکشي آل سعود به بحرين ابزاري براي سرکوب مسلمانان اين کشور شده است.

اين استاد حوزه علميه اظهاركرد: ما بايد بيدار باشيم و نگوئيم که دين از سياست جداست، چون اگر اين مسئله را بيان کرديم، آتش بس يکجانبه است.

وي حمايت از مردم مظلوم بحرين را واجب دانست و تاکيد کرد: بر همه مسلمانان جهان واجب است که مردم مظلوم بحرين را ياري کنند، منتهي حمايت از مردم مظلوم اين کشور براي بعضي از مسلمانان واجب عيني و براي بعضي ديگر واجب کفايي است.

آيت الله جوادي آملي تاکيد کرد: بسياري از جوانان ما آماده مبارزه و شهادت هستند ولي راهشان بسته است.



به گزارش روابط عمومي بنياد بين المللي علوم وحياني اسراء، در ابتداي اين ديدار يکي از علماي بحرين به تشريح جزئيات بيشتر جنايت هاي آل سعود و آل خليفه در بحرين پرداخت و تصاويري از تخريب مساجد و آتش زدن قرآن کريم را محضر حضرت آيت الله جوادي آملي ارائه کرد.

0 جنبش سبز و نظرات رنگ وا رنگ شما:

 
Cheap Web Hosting | Top Web Hosts | Great HTML Templates from easytemplates.com.