خبرخوان جنبش سبز

Grazr

تلویزیون رسا

Add to Google

۱۳۸۹ تیر ۴, جمعه

پورمحمدی: نباید قانون در جامعه بی اعتبار شود

جـــرس: رئیس سازمان بازرسی کل کشور، ضمن اینکه بیش‌ترین دغدغه و آسیب پروژه های کشور را،‌ "داشتن یا نداشتن رفتار برنامه‌ای" دانست، تحقق برخی پروژهای کشور را ناموفق و منوط به گذشت چند دهه ذکر کرد و گفت "در این زمینه هم اعلام می‌كنیم كه خط پتروشیمی شرق كشور ناموفق است و كسی نسبت به آن طمع نكند. به بخش خصوصی می‌گوییم كه مشاركت نكنید چون ضرر می‌كنید؛ چرا که این پروژه ها لوازمی برای تحقق می‌خواهد كه باید محقق شود در غیر این صورت نمی‌توان موفق بود. "


به گزارش ایسنا، مصطفی پورمحمدی در مراسم افتتاح ساختمان جدید اداره كل بازرسی خراسان جنوبی، که رییس كل دادگستری استان، یكی از نمایندگان استان خراسان جنوبی در مجلس و مدیران كل بازرسی منطقه دو بازرسی كشور حضور داشتند، با گرامی‌داشت فرارسیدن هفته قوه قضاییه و یاد شهید آیت الله بهشتی، خاطرنشان کرد "بخش بزرگی از اقتصاد و منابع كشور در اختیار مجموعۀ حاكمیت اعم از دولت، مجلس و عوامل موثر در برداشت و هزینه است اما خروجی‌ها، خروجی مناسبی نیست."


پورمحمدی "رفتار برنامه‌ای" را یكی از راه‌های افزایش بهره‌وری عنوان كرد و گفت: الان بیش‌ترین دغدغه و آسیب در برنامه،‌ داشتن یا نداشتن رفتار برنامه‌ای است و یك نمونه‌اش همین بحث هدفمند كردن یارانه‌هاست.


وزیر اسبق کشور به گزارش‌گیری كه سازمان بازرسی كل كشور از میزان دسترسی به اهداف برنامه چهارم توسعه داشت اشاره كرد و گفت: در این زمینه ۷۵ موضوع را بر اساس خوداظهاری مدیران دستگاه‌ها بررسی كردیم (و راستی آزمایی نكردیم). برای این گزارش یك سال وقت گذاشتیم و تقریبا بیست روز پیش این گزارش تكمیل شد اما برخی استان‌ها از ۷۵ موضوع كه قرار بود پاسخ بدهند به ٢۴ تا ٢۵ مورد پاسخ دادند.


وی گزارش سازمان بازرسی كل كشور را كامل‌ترین گزارش در كشور دانست و گفت: مهم‌ترین عللی كه درباره اجرا نشدن برنامه به آن دست یافتیم می‌توان به تخصیص نیافتن اعتبارات لازم، تناسب نداشتن بودجه و پیش‌بینی بودجه برای اجرای طرح‌ها، تعیین نشدن متولی مشخص در اجرای برنامه‌ها و پروژه‌ها، نداشتن مطالعات پایه در برخی از طرح‌ها و... از مهم‌ترین علل انجام نشدن یا ضعف در اجرای این برنامه است.


وزیر کشور دولت نهم، دستگاه‌ها را به رعایت برنامه و اصول حاكم بر آن فراخواند و گفت: دولت خود را مدیون به اجرای طرح‌های زیادی كرده و در دورانی كه در وزارت كشور بودیم تلاش زیادی كردیم تا طرح‌ها و پروژه‌های باقی مانده از دولت‌های قبل را كامل كنیم، افزود: قول‌هایی كه به مردم برای اجرای طرح‌ها و پروژه‌های مختلف داده می‌شود، اگر خارج از توان و ظرفیت باشد، دست‌نیافتنی است. به عنوان نمونه از یك وزیر درباره قول‌ها و پروژه‌هایی كه در حوزه مسوولیتی‌اش تصویب و تنظیم شده بود پرسیدم چقدر برای انجام این پروژه‌ها زمان نیاز است كه گفت با ظرفیت و توان فعلی حدود سی سال طول می‌كشد.


او در ادامه اظهار كرد: در این زمینه هم اعلام می‌كنیم كه خط پتروشیمی شرق كشور ناموفق است و كسی نسبت به آن طمع نكند. به بخش خصوصی می‌گوییم كه مشاركت نكنید چون ضرر می‌كنید.
پورمحمدی تصریح كرد: پتروشیمی لوازمی برای تحقق می‌خواهد كه باید محقق شود در غیر این صورت نمی‌توان موفق بود.


پورمحمدی در پایان سخنانش بر حفظ احترام و عمل به قانون در جامعه تاكید كرد و گفت: به هیچ وجه نباید اجازه داد قانون در جامعه بی‌اعتبار شود چرا كه اگر امروز عده‌ای برای نیت خیر قانون را زیر پا بگذارند فردا افرادی دیگر به خاطر اهداف شوم در جامعه قانون‌شكنی خواهند كرد.


این مقام ارشد سازمان بازرسی رییس سازمان بازرسی کل کشور اواخر هفته گذشته هشدار داده بود "بی‌انضباطی و بی‌قانونی، یکی از مشکلات کشور بوده و وضعیت کشور اکنون به گونه‌ای شده است که حتی مطالباتِ به حق و قانونی هم، به شکل غیرقانونی انجام می‌شود."


0 جنبش سبز و نظرات رنگ وا رنگ شما:

 
Cheap Web Hosting | Top Web Hosts | Great HTML Templates from easytemplates.com.