خبرخوان جنبش سبز

Grazr

تلویزیون رسا

Add to Google

۱۳۸۹ تیر ۱, سه‌شنبه

وزیر خارجه برزیل: به دلیل محدویت ها حمایت از ایران را کاهش می دهیم

چکیده : هردو کشور ترکیه و برزیل که در یک مسیر فکری قرار دارند به دیپلماسی رفت و برگشت ادامه دادند و سپس در کنفرانس "امنیت هسته ای" در واشنگتن سران این دوکشور با اوباما گفت وگو کردند.


سلسو آموریم وزیر خارجه برزیل اعلام کرد که حمایت جدی کشورش از موضع ایران در قبال غرب در موضوع هسته ای پس از تصویب قطعنامه چهارم تحریم ها عیه ایران از سوی شورای امنیت ، کاهش یافته است .

به گزارش عصر ایران و به نقل از آسوشیتد پرس وزیر خارجه برزیل روز گذشته در وین با اعلام این مطلب افزود : ” ما تا آن جایی که بتوانیم ( به حل موضوع هسته ای ایران ) کمک خواهیم کرد ، اما البته ما با محدودیت هایی نیز مواجه هستیم “.

همچنین وزیر خارجه برزیل روز گذشته طی سخنانی در محل آکادمی دیپلماتیک وین روند ورود کشورش به موضوع هسته‌ای ایران را تشریح کرد.

آموریم گفت که هردو کشور ترکیه و برزیل که در یک مسیر فکری قرار دارند به دیپلماسی رفت و برگشت ادامه دادند و سپس در کنفرانس “امنیت هسته ای” در واشنگتن سران این دوکشور با اوباما گفت وگو کردند.

وی خاطرنشان ساخت: پیشنهادات از سوی برزیل و ترکیه مطرح شدند و اینکه برخی آن را به تهران نسبت می‌دهند دور از واقعیت است .

وزیر خارجه برزیل تاکید کرد: با توجه به موارد فوق از ارائه قطعنامه همه متعجب و مایوس شدیم بخصوص آنکه مباحث قطعنامه قبل از اینکه ما بیانیه تهران را اعلام کنیم شروع شده بود.

وی اظهار داشت: برزیل به این خاطر وارد موضوع شد که در موارد متعدد، راه‌های پیشنهادات به شکست منجر شده بود و دلیل شکست این ابتکارات این بود که حق ایران در مورد غنی‌سازی را به رسمیت نشاخته بودند. از سوی دیگر پیشنهاد انتقال مواد هسته‌ای موجود در ایران عامل اعتمادسازی بود. برزیل در ابتکار جدید تلاش کرد نشان دهد که با دیپلماسی می‌توان به راه حل صلح آمیز دست یافته است.

آموریم تاکید کرد که اطمینان دارد ایران غنی‌سازی را رها نخواهد کرد.

وی در ادامه در امکان موفقیت تحریم ها ابراز تردید کرده و شاهد مدعای آن را عدم نتیجه بخش بودن تحریم ها علیه حکومت صدام دانست.

برگرفته از كلمه

0 جنبش سبز و نظرات رنگ وا رنگ شما:

 
Cheap Web Hosting | Top Web Hosts | Great HTML Templates from easytemplates.com.