خبرخوان جنبش سبز

Grazr

تلویزیون رسا

Add to Google

۱۳۸۹ تیر ۱, سه‌شنبه

حمله به کروبی و لاریجانی در جلسه اخیر جامعه وعاظ ولایی کشور

جـــرس: در دومین جلسه «جامعه وعاظ ولایی» كشور، ضمن انتقاد شدید از علی لاریجانی بدلیل اقدام اخیر مجلس پیرامون "غیر دولتی ماندن دانشگاه آزاد"، اظهارات مهدی کروبی پیرامون بیانیه اخیرش نیز مورد حمله قرار گرفت.


به گزارش ایسنا، امیری‌فر، عضو شورای مركزی این تشكل تازه انشعاب یافته، در گفتگو با این خبرگزاری گفت "در جلسه مذکور که با حضور محسن كوهكن، عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی در تالار سیدالشهداء تهران برگزار شد، از جمله مباحثی كه مطرح شد در ارتباط با مصوبه اخیر مجلس بود که اعضا گلایه‌هایی را از علی لاریجانی مطرح كردند از جمله این‌كه چرا در برابر مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در مجلس بار دیگر رای‌گیری شد و همچنین در مورد مسائل دیگر نیز انتقاداتی به لاریجانی داشتند.


اشاره وی به اقدام روز یکشنبه سی خرداد ماه مجلس بود که اکثریت نمایندگان مجلس شورای اسلامی، در تایید رای یکی از شعبات قضایی کشور مبنی بر "تداوم فعالیت کادر فعلی دانشگاه آزاد" و "بلا اثر بودن اساسنامه دولت برای آن دانشگاه"، بر تصمیم سال گذشتۀ موسسین آن دانشگاه برای "وقف" آن، صحه گذاشتند.

این مسئله تا کنون با واکنش های تند موافقین دولت روبرو شده است که طبق اساسنامۀ ابلاغی از طرف محمود احمدی نژاد، قرار بود این دانشگاه زیر مجموعه دولت قرار گیرد.


به گزارش ایسنا، در ادامه جلسۀ وعاظ ولایی کشور، كوهكن نیز توضیحاتی در مورد مصوبه مجلس ارائه داد و ضمن حمایت از لاریجانی، خطاب به وعاظ گفت "من انتقاداتی را كه به لاریجانی در این جلسه وارد شده قبول ندارم ولی گلایه‌های شما را منتقل خواهم كرد. "


بر اساس این گزارش، عضو شورای مركزی «وعاظ ولایی»، در ادامه به بررسی بیانیه اخیر مهدی کروبی توسط آن تشکل پرداخت و گفت "در این جلسه همچنین در مورد بیانیه مهدی كروبی نیز بحث و گفت‌وگو شد و اعضا تاكید كردند كه وی با انتشار این بیانیه‌ها سعی دارد خودش را مطرح كند. "

مهدی کروبی در پیامی که روز یکشنبه ٣۰ خرداد ماه ۸۹ آن را صادر کرد، خطاب به مردم ایران، به صراحت حدود اختیارات رهبری و ولایت فقیه را مورد پرسش و انتقاد قرار داد.


جزئیات انشعاب در جامعه وعاظ: این رفتارها روحانیت را گدا معرفی می‌کرد
گفتنی است جامعه وعاظ ولایی، اخیرا بدلیل کرنش و رفتار برخی افراد آن، از جامعه وعاظ کشور انشعاب کرده است.


به گزارش مهر، جعفر شجونی دبیرکل جامعه اسلامی وعاظ تهران، در مورد این انشعاب گفته بود "اعضای شورای مرکزی این تشکل تصمیم به عزل امیری فر دبیر اجرایی گرفتند و در پی این اقدام، تعدادی جوان طلبه انشعابی به نام جامعه وعاظ ولایی کشور تشکیل دادند."

وی در بیان دلایل عزل امیری فر دبیر اجرایی این تشکل گفت: وی هر چه ما گفتیم مایل نیستیم جلسه و کمکها دولتی باشد توجه نمی کرد و اصلا معلوم نبود کمکهای دولتی و غیردولتی را از کجا می آورد. دیگر اینکه این رفتارها روحانیت را گدا معرفی می کرد و هر مهمانی را که به جلسه جامعه وعاظ دعوت می کردند به آنان می گفتند برای روحانیت هدیه بیاورید.

0 جنبش سبز و نظرات رنگ وا رنگ شما:

 
Cheap Web Hosting | Top Web Hosts | Great HTML Templates from easytemplates.com.