خبرخوان جنبش سبز

Grazr

تلویزیون رسا

Add to Google

۱۳۸۹ خرداد ۳۰, یکشنبه

اخبار زندانیان سبز

جرس: بیماری پوستی عبدالله مومنی در زندان تشدید شده و این درحالی است که مسئولان زندان نه تنها هیچ پاسخی به درخواست های مکرر وی نمی دهند بلکه شرایط سخت و دشواری نیز برای وی فراهم کرده اند.


به گزارش ادوارنیوز، عبدالله مومنی که از 24 فروردین مجددا به زندان بازگشته و در بند 8 زندان اوین محبوس است، از مدت‌ها پیش درخواست رسیدگی درمانی به ناراحتی پوستی خود را به مسئولان بهداری زندان اوین ارائه داده است اما هر بار به درخواست او بی توجهی می شود.

با این وجود روز گذشته در پی درخواست مجدد عبدالله مومنی مسئولان زندان وی را به فردی معرفی کردند که خود را "پزشک قانونی" معرفی کرد. این فرد پس از شنیدن شرح بیماری آقای مومنی و با این استدلال که وی یک زندانی سیاسی است به جای آنکه به مسایل درمانی عبدالله مومنی بپردازد اقدام به توهین و هتاکی کند و با الفاظ رکیک و به شکل موهن و تحقیرآمیزی با آقای مومنی رفتار کند.

این درحالی است که یک سال از بازداشت عبدالله مومنی، سخنگوی سازمان دانش آموختگان ایران می گذرد و وی بارها بر عدم رسیدگی درمانی در مدت حبس خود شکایت کرده است.


شیوا نظرآهاری به بند عمومی زندان اوین منتقل شد


شیوا نظرآهاری، فعال حقوق بشر پس از شش ماه بازداشت، از بند ۲۰۹ به بند عمومی زندان اوین منتقل شد.

به گزارش کمیته گزارشگران حقوق بشر، این درحالی است که از خرداد ماه سال گذشته، نظرآهاری بیش از ۲۸۰ روز را در زندان اوین سپری کرده که ۱۰۰ روز آن در سلول‌های انفرادی بوده است.

شیوا نظرآهاری، عضو کمیته گزارشگران حقوق بشر، ۲۴ خرداد سال گذشته بازداشت شد و پس از ۱۰۰ روز، اول مهرماه با تودیع وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی آزاد شد.

وی برای دومین بار در سال گذشته، ۲۹ آذر ماه بازداشت شد و از آن تاریخ در زندان اوین به سر می‌برد.

در حال حاضر، کوهیار گودرزی دیگر عضو کمیته گزارشگران حقوق بشر نیز شش ماه است که در زندان اوین، در بازداشت به سر می‌برد.


مجید سعیدی، عکاس به سه سال زندان محکوم شد

مجید سعیدی، عکاس سرشناس ایرانی که پس از انتخابات بازداشت شده بود به سه سال حبس تعزیری محکوم شد.

به گزارش کلمه، مجید سعیدی عکاس مطبوعاتی شب جمعه دهم تیر ماه سال گذشته از سوی ماموران امنیتی در منزلش بازداشت شده و ماموران بخشی از وسایل شخصی وی را نیز با خود برده بودند. وی در دادگاه‌های متهمان حوادث پس از انتخابات که به نام دادگاه نمایشی مشهور شد، نیز شرکت داده شد و چندی بعد به قید وثیقه آزاد شد.

سعیدی بیست سال سابقه عکاسی دارد و با روزنامه ها و نشریات داخلی و رسانه‌های بین المللی کار کرده است.

مجید سعیدی پیش‌تر گفته بود: اگر بنا باشد به قانون احترام گذاشته شود، بیگناهی من ثابت خواهد شد زیرا من کاری به جز انجام وظیفه روزنامه نگاری خودم نکرده ام. من همانطور که همایش انتخاباتی موسوی را پوشش دادم، از همایش احمدی نژاد هم عکس تهیه کردم. چرا من را به جرم عکاسی از موسوی، نه احمدی‌نژاد، محاکمه می‌کنند؟


دادگاه فیاض زاهد برگزار شد


وکیل فیاض زاهد، عضو ارشد حزب اعتماد ملی، از برگزاری دادگاه موکل خود در روز گذشته خبر داد.

به گزارش ایلنا، حمیدرضا واسع لشگری، در خصوص دادگاه روز‌گذشته فیاض زاهد با بیان اینکه این جلسه در روز شنبه مورخ ۲۹ خرداد ماه با حضور وی و وکلایش برگزار شد گفت: اتهامات منتسب به موکلم، تبلیغ علیه نظام، توهین به رئیس‌جمهور و دولت و مشارکت در اخلال نظم عمومی با حضور در راهپیمایی ۲۵ خرداد ماه عنوان شده است.

وی ادامه داد: در این جلسه موکلم دفاعیات خود را مطرح کرد و بنده و دیگر وکیل ایشان نیز به ارائه دفاع پرداختیم که امیدواریم با توجه به سوابق وی حکمی مناسب صادر شود.

وکیل فیاض زاهد ادامه داد: ایشان در مرحله اول دو ماه و نیم در بازداشت بودند و با وثیقه صد میلیون تومانی آزاد شدند و پرونده به دادگاه ارسال شد و با تعیین وقت رسیدگی، دادگاه روز گذشته برگزار شد که ما هفته آینده برای گرفتن رای صادره دادگاه مراجعه خواهیم کرد و اگر اعتراضی داشته باشیم می‌توانیم به دادگاه تجدیدنظر ارائه دهیم.


برگزاری جلسه بازپرسی و اخذ آخرین دفاع از نوید خانجانی

جلسه بازپرسی و اخذ آخرین دفاع از نوید خانجانی، فعال دانشجویی در شعبه سوم بازپرسی دادسرای مستقر در زندان اوین برگزار شد.

به گزارش کمیته گزارشگران حقوق بشر، اتهامات این فعال مدنی در این جلسه، "اقدام علیه امنیت ملی، تبلیغ علیه نظام، تشویش اذهان عمومی، نشر اکاذیب، تشکیل گروه کمیته حق تحصیل بهاییان، عضویت در گروه‌های کمیته گزارشگران حقوق بشر و مجموعه فعالان حقوق بشر" عنوان شده است.

ضمن اینکه قرار وثیقه‌ این فعال حقوق بشر، از ۵۰ میلیون به ۱۰۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرد.

خانجانی اتهامات وارده را در این جلسه رد کرد و اعلام داشت تمامی فعالیت‌های وی در راستای احقاق حقوق محرومین از تحصیل و از طرق کاملا قانونی انجام پذیرفته است.

نوید خانجانی فعال مدنی، دانشجویی، شامگاه ۱۱ اسفند در منزل پدری‌اش در اصفهان بازداشت شد و پس از دو ماه با تودیع وثیقه از بند دو-الف سپاه در زندان اوین آزاد شد.


بیماری حمزه کرمی در زندان اوین

حمزه کرمی مدیر سایت جمهوریت و از مدیران ارشد دانشگاه آزاد اسلامی در زندان بیماری قلبی دارد و نیازمند درمان فوری است اما مسولان با درخواست مرخصی وی مخالفت می کنند.

به گزارش کلمه، کرمی که از بازداشت شدگان حوادث پس از انتخابات محسوب می شود، تاکنون فقط موفق به استفاده از یک مرخصی پنج روزه شده است تا در فرصتی کوتاه دوره درمانش را کامل کند.

خانواده حمزه کرمی از مسئولان می خواهند که با این مرخصی درمانی موافقت کنند تا دوباره او سلامتی اش را به دست آورد.

کرمی در دادگاه بدوی توسط رییس شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب، قاضی صلواتی به ۱۶ سال زندان محکوم شده بود و که این حکم در دادگاه تجدید نظر به ۱۱ سال تبدیل شد.

کرمی از سال ۱۳۶۸ تا ۱۳۷۴، فرماندار ورامین و از سال ۱۳۷۴ تا ۱۳۸۰، مدیرکل سیاسی دفتر رییس جمهوری در دولت‌های اکبر هاشمی رفسنجانی و محمد خاتمی بود.

وی در جریان انتخابات دوره نهم ریاست جمهوری، مسئول ستاد مطبوعات هاشمی رفسنجانی بود و در دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، مدیریت وب‌سایت جمهوریت را بر عهده داشت.


اقدام ماموران امنیتی برای بازداشت دانشجوی محروم از تحصیل

ظهر روز شنبه 29 خرداد ماه ماموران امنيتي به منزل سارا محبوبي دانشجوي اخراجي بهايي ساكن ساري به منظور بازداشت وی هجوم آوردند.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، اين افرد ابتدا خود را مامور بانك معرفي كردند ولي پس از ورود با نشان دادن حكم بازداشت خانم محبوبي شروع به تفتيش منزل نامبرده كردند و پس از ضبط دو دستگاه كامپيوتر، تعدادي كتاب، سي دي و عكس شخصی منزل را ترك كردند. آن‌ها به دلیل عدم حضور سارا محبوبی در شهر ساری موفق به بازداشت وی نشدند.

ماموران از خانواده محبوبی خواستند كه دخترشان را هر چه سريعتر به اداره اطلاعات ساري معرفي كنند.

گفتنی است اتهامي كه متوجه نامبرده است، برگزار كردن جلسه پيگيري حق تحصيل بهاييان در ساري است. اين جلسه در خرداد ماه سال گذشته توسط كميته پيگيري حق تحصيل مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، در شهر ساري تشكيل شد.


درخواست تخفیف قرار بازداشت محبوبه کریمی رد شد

با تخفیف قرار بازداشت محبوبه کرمی، فعال جنبش زنان، تا روز دادگاه مخالفت شد و دادگاه وی 7 تیر ماه، پس از 120 روز از بازداشت وی، در شعبه 26 دادگاه انقلاب به ریاست قاضی پیرعباسی برگزار می شود.

به گزارش تغییر برای برابری، ژینوس شریف رازی، وکیل محبوبه که هفته گذشته موفق به مطالعه پرونده شد، طی تقاضایی درخواست تخفیف قرار بازداشت محبوبه را به وثیقه تقدیم دادگاه کرده است که این تقاضا پذیرفته نشد.

محبوبه کرمی از حال روحی و جسمی مساعدی برخوردار نیست و ادامه نگهداری وی در زندان نگران کننده است. این امر را جعفری دولت آبادی، دادستان تهران، نیز در ملاقاتی که برادر محبوبه با وی داشته، تایید کرده و از حال روحی نامناسب محبوبه سخن گفته است.

محبوبه کرمی در تاریخ 11 اسفند ماه 1388 پس از تفتیش منزل و ضبط برخی از وسایل شخصی در خانه پدری دستگیر و روانه بند 2 الف سپاه شد. وی بیش از 80 روز در این بند نگهداری و سپس به سلول زندانیان سیاسی در زندان نسوان اوین (اتاق 5 بند 2بالا) منتقل شد.


دادگاه امیر حسین کاظمی برگزار می شود

دادگاه امیر حسین کاظمی، عضو شاخه جوانان نهضت آزادی ایران و مدیر وبلاگ با مردم که صدمین روز بازداشت خود را سپری می کند، فردا در شعبه 28 دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه برگزار می شود.

به گزارش میزان خبر، اتهام های این فعال سیاسی، حضور در "اعتشاشات"، تشویش اذهان عمومی از طریق وبلاگ "با مردم" و عضویت در نهضت آزادی ذکر شده است.

وبلاگ "با مردم" یکی از وبلاگ‌های با سابقه و پر بازدید در زمینه خبر رسانی بوده است.

کاظمی که در تاریخ 15 اسفند بازداشت شده، هم اکنون در بند 209 زندان اوین به سر می برد.


بازداشت یک فعال دانشجویی در اردبیل


یونس سلیمانی فعال دانشجویی در دانشگاه بوعلی سینای همدان روز پنجشنبه ۲۷ خرداد ٨۹ در منزل پدری اش در منطقه حسین آباد اردبیل بازداشت وبه اداره اطلاعات تبریز منتقل شده است.

به گزارش ساوان سسی، ماموران اداره اطلاعات اردبیل ظهر روز پنجشنبه ۲۷ خرداد ٨۹ بدون نشان دادن حکم قاضی وارد منزل پدری یونس سلیمانی شده و وی را بازداشت کرده اند.

ماموران پس از بازداشت این فعال دانشجویی اقدام به تفتیش منزل کرده و کیس کامپیوتر و کتابهای او را با خود بردند.

منابع نزدیک به خانواده این فعال دانشجویی از تماس تلفنی او با منزل در روز شنبه ۲۹ خرداد ٨۹ خبر می دهند. سلیمانی در این تماس تلفنی به خانواده خود گفته است که پس از یک روز بازداشت در ستاد خبری اداره اطلاعات اردبیل به بازداشتگاه اداره اطلاعات تبریز منتقل شده و قاضی پرونده قرار بازداشت دو ماهه برای وی صادر کرده است.

خانواده این فعال دانشجویی به شدت نگران وضعیت سلامتی او هستند و می گویند وی دچار بیماری هپاتیت بوده و از نظر کبد مشکل دارد. به گفته آنها پزشکان در سال گذشته روده سلیمانی را عمل کرده اند و وی نیاز مداوم به دارو و مراقبت پزشکی دارد.

یونس سلیمانی دانشجوی ترم آخر رشته زیست شناسی دانشگاه بوعلی سینای همدان، مدیر مسئول سابق نشریه دانشجویی “ایلدیریم” و دبیر سابق کانون فرهنگی شهریار این دانشگاه است.

نصور نقی پور آزاد شد

نصور نقی پور، روزنامه نگار و فعال حقوق بشر، پس از تحمل 110 روز حبس، به طور موقت تا زمان تشکیل دادگاه از زندان اوین آزاد شد.

به گزارش هرانا، نقی پور که در پی سناریو سازی برای فعالان حقوق بشر در اسفندماه گذشته بازداشت شده بود با قرار وثیقه 100 میلیون تومانی از بند دو الف سپاه پاسداران آزاد شده است.

وکیل وی در طی مدت بازداشت به پرونده موکلش دسترسی نداشت و مسئولان در برابر پیگیری های خانواده تاکنون اتهام مشخصی را عنوان نکرده اند.

گفته می شود این وبلاگ نویس و فعال حقوق بشر که ده ها روز از زمان بازداشت خود را در سلول انفرادی بند 2 الف نگهداری می شد، به شدت تحت فشار برای اخذ اعترافات تلویزیونی قرار داشته است.

نصور نقی پور که دانشجوی رشته الکترونیک نیز است، تاکنون فاقد هر گونه سابقه کیفری بوده است.

0 جنبش سبز و نظرات رنگ وا رنگ شما:

 
Cheap Web Hosting | Top Web Hosts | Great HTML Templates from easytemplates.com.