خبرخوان جنبش سبز

Grazr

تلویزیون رسا

Add to Google

۱۳۸۹ تیر ۵, شنبه

وزارت اطلاعات خواهان کاهش رابطه با روسیه است

جرس: نائب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: نمایندگان وزارت اطلاعات با حضور در نشست کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تحلیل جامعی از لزوم کاهش رابطه با روسیه مطرح کردند.


به گزارش ایلنا، حسین ابراهیمی، در رابطه با تصمیم مجلس برای کاهش رابطه با کشورهای روسیه و چین که به قطعنامه اخیر شورای امنیت علیه پرونده هسته‌ای ایران رای مثبت داده‌اند،گفت: دیدگاه نمایندگان مجلس برای تقلیل مناسبات ایران با این کشورها قطعی است، اما به دلیل عدم حضور نمایندگانی از تمامی دستگاه‌های ذی ربط ما هنوز نتوانسته‌ایم به یک تصمیم مشترک دست پیدا کنیم.


وی افزود :کشورهای روسیه و چین منافعشان را بر روابطی که با ما داشتند ترجیح دادند،بنابراین تغییر مناسبات ایران با این کشورها حتمی است هر چند برای افزایش دربرگیری این طرح نیاز به مطالعات جامعی در رابطه با چند و چون کار داریم.


نائب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: توافقی که اخیرا میان روسای‌جمهور آمریکا و روسیه برای اعمال تحریم‌های شدیدتر علیه ایران شکل گرفته است یکی دیگر از دلایل مجلس برای کاهش روابطمان با مسکو است.


وی در رابطه با وضعیت طرح مجلس برای کاهش مناسبات با انگلیس نیز اظهار داشت: انگلیس دشمن تاریخی ملت ایران است و عملکرد این کشور طی قرن‌های متمادی گویای این موضوع است.


ابراهیمی با اشاره به نامه نگاری‌های مجلس با برخی از وزارت‌خانه‌های کشور برای تقلیل روابط اقتصادی و آموزشی با لندن گفت: با اعلام آمادگی این وزارت خانه‌ها هم اکنون شاهد کاهش مناسبات برخی از دستگاه‌های کشور با دولت انگلیس هستیم، اما این طرح نیز هنوز به صورت کامل اجرا نشده است.


گفتنی است پیش از این روسیه به عنوان بزرگترین حامی جمهوری اسلامی در شورای امنیت سازمان ملل حضور داشت؛ اما در دور جدید تحریم‌ها روسیه به جمع کشورهای غربی پیوست.


روابط دوستی و تجاری و امنیتی جمهوری اسلامی و روسیه بسیار بالاست.


سال گذشته پس از حوادث انتخابات، یکی از شعارهای مردم معترض "مرگ بر روسیه" بود.

2 جنبش سبز و نظرات رنگ وا رنگ شما:

علیرضا گفت...

دوست سبزم به روزم
سبز باشی و استوار

alireza گفت...

به نام مهربانی که مهربانی را افرید
دوست عزیزم لینکت و با افتخار اصلاح کردم
سبز باشی و استوار

 
Cheap Web Hosting | Top Web Hosts | Great HTML Templates from easytemplates.com.