خبرخوان جنبش سبز

Grazr

تلویزیون رسا

Add to Google

۱۳۸۹ تیر ۱, سه‌شنبه

تجمع حامیان دولت در اعتراض به مصوبه دانشگاه آزاد: مجلس را به توپ می بندیم

جرس: پس از تصویب طرح "وقف اموال دانشگاه آزاد اسلامی" تجمعی شبه دولتی با حضور بسیج دانشجویی برخی از دانشگاه‌ها و تعدادی از نمایندگان مخالف در اعتراض به تصویب این طرح، در مقابل مجلس شورای اسلامی شکل گرفت و شعارهای اهانت‌آمیز نسبت به نمایندگان داده شد.

گرچه اکنون این تجمع چند ساعته به پایان رسید، اما این افراد، که به نظر نمی‌رسد برای تجمع خود از وزارت کشور مجوز دریافت کرده باشند، اعلام کرده اند که فردا نیز در همین محل تجمع خواهند کرد.


پارلمان نیوز گزارش داد که تجمع کنندگان، علاوه بر شعارهای اهانت‌آمیز خطاب به نمایندگان ملت، تهدید کردند که اگر مجلس از این تصمیم خود کوتاه نیاید، مجلس را به توپ خواهند بست!


بعد از موافقت نمایندگان مجلس با وقف دانشگاه آزاد، در اقدامی هماهنگ رسانه‌ها و نمایندگان حامی دولت و تشکل‌های دانشجویی دولتی، حملات گسترده‌ای را به مجلس شورای اسلامی و نمایندگان موافق این طرح آغاز کردند.


پس از برگزاری انتخابات دهم ریاست جمهوری، ریاست هیأت مؤسس دانشگاه آزاد اقدام به وقف تمامی اموال و تأسیسات دانشگاه آزاد اسلامی کرد.


این اقدام حقوقی، اگرچه با مخالفت برخی از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی روبرو شد، اما هاشمی رفسنجانی، رییس هیأت مؤسس و رییس هیأت امنا و دكتر جاسبی رییس این دانشگاه اصرار به وقف این دانشگاه کردند.


برای اجرای این وقف، طرحی با قید دو فوريت و با عنوان "طرح اجازه وقف اموال در اختيار مؤسسات غيردولتي غيرانتفاعي" در دستور کار مجلس قرار گرفت که با تلاش نمایندگانی مانند حمید رسایی و بازپس گیری امضای نه نفر، به عنوان طرح یک فوریت در دستور کار پارلمان جای داده شد.



عده‌ای تلاش می‌کنند با غلبه دهل صدای انقلابی مجلس را نشوند


علی لاریجانی در واکنش به موضع‌گیر‌ها درباره این طرح، در ابتدای جلسه امروز گفت: آنچه مجلس محترم به عنوان نمایندگان ملت برگزیند، مورد احترام است و وقتی با تایید شورای محترم نگهبان همراه گردد لازم‌الاجرا خواهد بود و همچنان که روال مجلس هشتم بر آن مستقر است در موارد اصلاحی شورای نگهبان اغلب نظرات آن شورا با همراهی و همفکری کمیسیون مربوطه به سرانجام می‌رسد.


رئیس مجلس خاطرنشان کرد: مجلس نشان داده است که به جد مقید به تحقق احکام شریعت و اصول قانون اساسی و به صدر عزم مجلس ولایت‌مداری نقش بسته است.


لاریجانی افزود: شگفت است که عده ای تلاش می‌کنند که با غلبه دهل صدای رسای انقلابی و ولایی مجلس را نشنوند.


رییس مجلس تصریح کرد: نقد قوا اگر با آداب آن صورت پذیرد امر حسنی است و باعث رشد آن نهاد می گردد اما نه فحاشی و آلوده کردن فضا با توهمات.


وی خاطرنشان کرد: چطور به خاطر یک موضوع که آن را راست نپنداشتند آسمان و زمین را به هم بافتند با درشتی سخن ناحق به زبان راندند. مطمئن باشند مجلس شورای اسلامی وقت خود را صرف این امور نمی‌کند و قطعا بدانید نوع تحرکات تاثیری بر اراده مجلس نخواهد داشت مگر به سیاق حق سخن بگویند و نقد کنند.



نمایندگان مجلس در جمع اهانت کنندگان به مجلس شورای اسلامی


در تجمع اعتراضی امروز در مقابل مجلس شورای اسلامی برخی از نمایندگان نیز حضور داشتند؛ حمید رسایی، علیرضا زاکانی، علی اصغر زارعی و طیبه صفایی.


حمید رسایی، عضو کمسیون فرهنگی مجلس، به عنوان یکی از فعالان و برگزارکنندگان این تجمع که با شعارهای اهانت آمیز به نمایندگان مجلس همراه بود، گفت: تجمع امروز از مقدس‌ترين تجمع‌ها در راستاي دفاع از شان و جايگاه مجلس است.


وی ادامه داد: تا زماني كه دانشجو و طلبه بسيجي باشد، اسلام آمريكايي در اين دو مركز نفوذ نمي‌كند. همه بايد اين را بدانيم كه همواره در طول تاريخ رابطه‌اي بين جيب و دهان وجود داشته است، به طوري كه هرگاه جيبي باز باشد، دهاني بسته مي‌شود و هر موقع دهاني باز بود، يعني جيب بسته بوده است. از اين‌جا مي‌توان تشخيص داد كه كدام نمايندگان و كدام خواص جيب‌شان باز و دهان‌شان بسته است.


وی با توهین به نمایندگان موافق این طرح گفت: در مورد مصوبه اخير برخي از نمايندگان معترض بودند و مي‌گفتند كه دست‌اندركاران مصوبه كلاه سر ما گذاشته‌اند. البته من هم مثل شما معترضم كه چرا بصيرت نداشته‌اند. وقتي برخي مصوبات معلوم است كه يكسري نماينده نه اصول‌گرا بلكه جاسبي‌گرا پشت آن هستند، اصلا لازم نيست كه آدم فكر كند.


علیرضا زاکانی، نماينده مردم تهران در مجلس هم که در این تجمع حاضر بود، گفت: كار روز يكشنبه مجلس نادرست بود و ان‌شاءالله آن مصوبه جبران و كان لم يكن تلقي خواهد شد و اگر شوراي نگهبان اين مصوبه را تاييد نكند ـ كه تاييد هم نخواهد كرد ـ مجلس ديگر به آن راي نخواهد داد.


در ادامه علی اصغر زارعی نايب رييس كميسيون اصل 90 مجلس، مدعی شد: مصوبه روز يكشنبه براي بسياري از كساني كه احتمالا به اين مصوبه راي هم داده‌اند غيرقابل قبول بوده و به نظر مي‌رسد كه اطلاعات كافي نسبت به جايگاه شوراي عالي انقلاب فرهنگي به نمايندگان داده نشده بود و برخي نمايندگان دچار اشتباه شدند.


عباس سلیمی‌نمین نیز که در این تجمع حاضر شده بود با اشاره به برخي شعارهاي دانشجويان عليه نمايندگان مجلس گفت: امروز در مجلس عزيزان بسيار ارزشمندي وجود دارند كه دغدغه‌هاي امام، رهبري و مصالح كشور و مردم را پيگيري مي‌كنند و مبادا واكنش شما نسبت به نمايندگاني كه وابسته شده‌اند متوجه آن‌ها هم شود. اعتراض ما به آن دسته از نمايندگاني است كه گرفتار مادي‌گرايي و وابسته به مراكز قدرت و ثروت شده‌اند، بنابراين كل مجلس را خطاب قرار ندهيد.

مدير مركز مطالعات و تدوين تاريخ ايران اضافه كرد: از ميان صد و سي نفر از نمايندگاني كه به مصوبه اخير مجلس راي دادند چند نفر از آن‌ها اعلام برائت كرده‌اند و گفته‌اند كه ما ناآگاهانه وارد بازي حسابگرانه مراكز قدرت شده‌ايم كه آقاي خيري نماينده بستان‌آباد، آقاي نقوي نماينده ورامين و آقاي عليرضا سليمي نماينده محلات از جمله اين افراد هستند. بنابراين بايد به نوعي عمل كنيد كه اگر افراد از سر ناآگاهي وارد اين وادي شده‌اند راه بازگشت برايشان باز بماند، چراكه شايد برخي از سر ناآگاهي گول كانون‌هاي سياسي و اقتصادي را خورده باشند.


پس از انتخابات ریاست جمهوری و حمله محمود احمدی‌نژاد به هاشمی‌ رفسنجانی در زمان مناظره و سپس در این اواخر نامه نامه‌نگاری‌های تهدید آمیز میان احمدی‌نژاد و علی لاریجانی، تصویب طرح "وقف اموال دانشگاه آزاد اسلامی" که این سه نفر، در سه سر آن قرار دارند، به نظر دارد رئیس دولت تصمیم دارد تا با تمام توان خود مقابله و اختلاف با این افراد را نشان دهد و در برابرشان بایستد.

تهیه کننده: فاطمه شجاعی

0 جنبش سبز و نظرات رنگ وا رنگ شما:

 
Cheap Web Hosting | Top Web Hosts | Great HTML Templates from easytemplates.com.