خبرخوان جنبش سبز

Grazr

تلویزیون رسا

Add to Google

۱۳۸۹ تیر ۲, چهارشنبه

وردی نژاد: برخی دولت‌ها هر ۹ روز یك بحران داشتند؛ برخی هر یك روز ۹ بحران

جـــرس: فعال مطبوعاتی و مدیر عامل خبرگزاری ایرنا در زمان دولت اصلاحات، طی سخنانی پیرامون بحران و مدیریت بحران خاطرنشان کرد "برخی دولت‌ها هر ۹ روز یك بحران داشته‌اند و برخی دولت‌ها هر یك روز ۹ بحران."
فریدون وردی نژاد بنیان گذار روزنامه و موسسه مطبوعاتی «ایران» و مدیرعامل خبرگزاری (ایرنا) در زمان دولت های هاشمی رفسنجانی و محمد خاتمی، روز گذشته در جلسه ای باعنوان «زرین قلم» كه به بحث و بررسی و معرفی كتاب‌های روز اختصاص داشت، به‌عنوان یكی از مولفان كتاب (مدیریت بحران و رسانه‌ها) به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: همه كشورها در دنیای امروز به دنبال مدیریت صحیح سرمایه‌ها و امكاناتشان هستند تا به پیشرفت نایل آیند كه این نوع مدیریت در كشورهای توسعه یافته، استاندارد شده است و ما باید درپی این مطلب باشیم كه مشکل عمومی در كشورهای توسعه نیافته چیست؟!
سفیر سابق ایران در چین خاطرنشان کرد "در كشورهای توسعه نیافته، بحران‌ها باعث به هم خوردن تعادل سیستمی می‌شوند و این عدم تعادل سیستمی، منجر به اختلال در مدیریت سرمایه‌ها و امكانات در كشورهای توسعه نیافته می‌شود. "
وردی‌نژاد خاطرنشان كرد: از ویژگی‌های مدیریت بحران، تبلیغ است به جای اطلاع‌رسانی و اگر مدیریت بحران نتواند مدیریت درستی قبل، حین و بعداز وقوع بحران بر رسانه‌ها داشته باشد، رسانه‌ها علیه مدیریت بحران اقدام می‌كنند. وی با اشاره به دو كاركرد اساسی رسانه‌ها گفت: یكی از این كاركردها همراهی با افكار عمومی است و دیگری دستكاری ذهن و افكار عمومی جامعه.
مدیر اسبق ایرنا همچنین اظهار داشت: دركل، مدیریت بحران معمولا مدیریتی عصبی است و در این میان رسانه‌ها به دلیل مسئولیت رسانه‌ای‌شان، منجر به توسعه بحران می‌شوند.
وردی نژاد در پایان اظهار عقیده کرد: ازجمله بحران‌های بین‌المللی می‌توان به جنگ افغانستان، جنگ عراق و فروپاشی شوروی اشاره كرد و در بحران‌های داخلی كه الی‌ماشاءالله؛ برخی دولت‌ها هر نه روز یك بحران داشته‌اند و برخی دولت‌ها هر یك روز نه بحران.
اشاره این استاد دانشگاه، به هر نه روز یک بحران، دوران ریاست جمهوری محمد خاتمی می باشد که رئیس جمهور سابق، از ایجاد بحران برای دولت وی هر نه روز یک بار خبر داده بود.

0 جنبش سبز و نظرات رنگ وا رنگ شما:

 
Cheap Web Hosting | Top Web Hosts | Great HTML Templates from easytemplates.com.