خبرخوان جنبش سبز

Grazr

تلویزیون رسا

Add to Google

۱۳۸۹ تیر ۷, دوشنبه

شرکت نفتی توتال فرانسه فروش بنزین به ایران را متوقف کرد

جـــرس: در راستای موج تحریم های بین المللی علیه جمهوری اسلامی، شركت نفتی توتال فرانسه، فروش بنزین خود به ایران را متوقف كرده است.


به گزارش خبرگزاری فرانسه، شرکت نفتی توتال فرانسه به دنبال تحریم‌های دولت و مجلسین ایالات متحده که صنعت نفت و گاز ایران را مورد هدف قرار داده، اعلام کرد که از این پس صادرات بنزین به ایران را متوقف خواهد کرد.


این گزارش افزود تصمیم توتال فرانسه، چند روز قبل از اینكه رییس جمهور آمریكا قانون تحریم های جدید بر ضد ایران را امضا كند، فروش بنزین به ایران را متوقف كرده بود.


روزنامه تایمز مالی چاپ لندن نیز خاطرنشان کرد که فعالان بازار نفت اعلام کرده اند که توتال از حدود یك ماه قبل فروش بنزین به ایران را متوقف كرده بود، در حالی که ماه گذشته کریستوف دو مارژری، رئیس شركت مذكور اخبار منتشر شده در رسانه های غربی مبنی بر توقف فروش بنزین به ایران را تكذیب كرده و تاکید کرده بود که در صورت تصویب قانونی در زمینه تنبیه شرکت‌های صادرکننده سوخت به ایران توسط ایالات متحده، این شرکت از ادامه فروش بنزین به آن کشور صرف نظر خواهد کرد.


شرکت نفتی توتال فرانسه، بعنوان سومین شرکت نفتی بزرگ اروپا، در گزارش سالانه خود خاطرنشان کرده بود که "تحريم‌های اعمال شده از سوی ايالات متحده عليه ايران، می‌تواند آن شرکت را از لحاظ مالی متضرر نماید." این شرکت در سال ٢۰۰۹، مبلغ ۲.۶ میلیارد یورو نفت خام و میعانات گازی از ایران خریداری کرده و همچنین مبلغ ۲۷.۴ میلیون یورو فرآورده نفتی به ایران فروخته بود.


گفتنی است پنجشنبه گذشته (سوم تیرماه ۸۹)، مجلس نمایندگان (کنگره) ایالات متحده با اکثریت قطع آراء طرح تحریم فراگیر جمهوری اسلامی را با هدف "وارد نمودن فشار بر صنایع انرژی و بانکداری" و همچنین "ناقضان حقوق بشر" در ایران تصویب کرد که بنا به گزارش رویترز، برای نخستین بار صادرات و فروش فرآورده های نفتی تصفیه شده به ایران، شامل بنزین، گازوئیل و سوخت موتور جت تحریم می شود. شرکت های نفتی، بیمه، موسسه های اعتباری یا بانک هایی را که به هر نوع، مبلغی بیش از ٢۰ میلیون دلار در سال در منابع نفتی ایران سرمایه گذاری کنند، مشمول آن تحریم ها خواهند شد.


پیش از آن سنای آمريکا با اجماع کامل لايحه تحريم شرکت‌هايی که با صنايع انرژی ايران يا شرکت‌های مرتبط با سپاه پاسداران همکاری دارند را تصويب کرد که بر اساس یکی از بند های این لایحه که اکنون با امضای رئیس جمهور آمریکا به قانون تبدیل شده، هر شرکتی که یک میلیون دلار یا بیشتر فرآورده‌های نفتی تصفیه شده به ایران بفروشد و یا در طول یک سال و به تدریج بیش از پنج میلیون دلار فرآورده‌ای نفتی به ایران بفروشد مشمول تحریم‌های آمریکا قرار خواهد گرفت.


روزنامه تایمز مالی اعلام کرده است که با افزایش فشار‌های بین‌المللی علیه ایران تا کنون شرکت‌های نفتی لوک اویل روسیه، بریتیش پترولیوم، انی ایتالیا، رویال داچ‌شل، پتروناس مالزی، ریلیانس هند، شرکت بین‌المللی ترافیگورا ، شرکت ویتول، شرکت ‌اسمیت اینترناشنال،‌ شرکت سوئیسی گلنکور فروش نفت و فراورده‌های نفتی را به ایران متوقف کرده‌اند.


لازم به ذکر است شورای امنیت سازمان ملل متحد دو هفته پیش چهارمین قطعنامه تشدید تحریم های بین المللی (١۹٢۹) را علیه جمهوری اسلامی تصویب کرد و بعد از آن نیز، وزارت دارایی (دولت) آمریکا تحریم های یکجانبه ای علیه ایران اتخاذ کرد .


بلافاصله بعد از آمریکا، کشورهای عضو اتحادیه اروپا نیز، با تشدید تحریم های تازه ای علیه ایران موافقت کردند.


ایران کماکان بر مقاصد صلح آمیز از فعالیت های هسته ای خود تاکید دارد.


0 جنبش سبز و نظرات رنگ وا رنگ شما:

 
Cheap Web Hosting | Top Web Hosts | Great HTML Templates from easytemplates.com.