خبرخوان جنبش سبز

Grazr

تلویزیون رسا

Add to Google

۱۳۸۹ تیر ۷, دوشنبه

لطف‌الله فروزنده: کارمندان فتنه ‌گر را شناسایی کنید

جرس: معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور گفت: باید عوامل فتنه که در دستگاه‌های اجرایی فعال هستند توسط مسئولان شناسایی شوند.


به گزارش مهر، لطف‌الله فروزنده در اولین همایش تشریح مدیریت خدمات کشوری در سال ۸۹ در جمع مسئولان استانداری و استاندار تهران با اشاره به اینکه باید هیات‌های تجدید نظر در کشور را فعال کنیم، افزود: برخی عوامل فتنه در دستگاه های اجرایی ما فعالیت می کردند، وبلاگ درست می کردند، کم کاری می کردند و چوب لای چرخ می گذاشتند این در حالی است که آنان قسم خورده بودند التزام به قانون و ولایت فقیه داشته باشند و مسئولان باید این کارمندان را شناسایی کنند.

وی با اشاره به اینکه یک حکمی در ضوابط اجرایی وجود دارد که بر اساس آن تمام دستگاه ها لیست نیروهای مازاد را اعلام می کنند تا برایشان برنامه ریزی کنیم، افزود: خوشبختانه ماده ۱۴۶ قانون برنامه در این زمینه اجازه داده است و ما باید جدی به سمتی برویم تا فضا را ساماندهی کرده و برای کسانی همچون عوامل فتنه و افرادی که کار نمی کنند نا امن کنیم.

معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور افزود: هیچ دلیلی ندارد که مال بیت المال را به این افرادی که یک ریال هم کار نمی کنند بدهیم و باید به گونه ای عمل کنیم تا فضا برای نیروهایی که کار می کنند امن شود.

وی همچنین ادامه داد: در بحث سلامت اداری نیز باید گفت سلامت اداری مکمل دولت الکترونیک است و از طریق فعال کردن هیات های رسیدگی به تخلفات در صدد ارتقاء سلامت اداری هستیم.

فروزنده با بیان اینکه در تلاشیم تصدی گری دولت را با هدف بهره وری و دقت بیشتر کاهش دهیم، افزود: دولت نهم و دهم از نظر رضایت‌مندی ارباب رجوع، کاهش فساد اداری بهترین آمار را دارد اما اینها کفایت نمی کند و باید بیشترین تلاش را بکنیم.

هرگونه انتقال و ماموریت به تهران ممنوع است و تا ۱۰ سال دیگر نیز سازمان ها و ادارات دولتی در تهران اجازه استخدام ندارند.


معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور همچنین با اشاره به انتقال نیروهای دستگاه های دولتی، اجرایی و وزارتخانه ها به استان‌ها و شهرستان‌های دیگر کشور در قالب طرح سبک سازی استان تهران افزود: هرگونه انتقال و ماموریت به تهران ممنوع است و تا ۱۰ سال دیگر نیز سازمان ها و ادارات دولتی درتهران اجازه استخدام ندارند.

وی ادامه داد: اقدامات لازم برای استقرار نیروهایی که می‌خواهند به استان‌های دیگر منتقل شوند انجام شده و نیروها در شهرستانها و استانهای کشور با هیچ مشکلی روبرو نخواهند شد چرا که هماهنگی ها با وزیر مسکن، موضوع حقوق و پست و دیگر مواردی که دولت وعده داده است در تهران انجام می شود و کارمندان در مقصد دچار مشکل نخواهند شد.

فروزنده ادامه داد: در صورتی که سهمیه برای گرفتن مسکن مهر وجود نداشته باشد به گونه ای هماهنگ شده که بین ۱۵ تا ۳۰ میلیون تومان وام خرید مسکن به متقاضی داده می شود که ۱۵ میلیون این وام بلاعوض است.

معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به قانون مدیریت در کشور افزود: این قانون محورهای اساسی شامل برنامه فرهنگ سازی، ساماندهی نیروی انسانی، بهبود مدیریت، ساماندهی ساختار تشکیلاتی، توانمندیهای نیروی انسانی، توسعه دولت الکترونیک دارد که برای انجام این فعالیت ها نیازمند پشتیبانی هایی از جمله اصلاح نظام پرداخت هستیم.

وی گفت: تا آخر تیرماه دستور العمل های پرداخت پاداش عملیاتی می شود.

وی سلامت اداری، نظام آموزشی، توانمندسازی بخش خصوصی بالاخص تقویت تعاونی ها ، بحث عدالت در استخدام و ارتقاء نظام شغلی را از دیگر موارد مهم در قانون مدیریت عنوان کرد و افزود: باید استخدام ها حتما از طریق آزمون و مراحل پیش برود.

فروزنده در زمینه فرهنگ سازی نیز گفت: ۴ کار اساسی در دستور کار خود قرار داده ایم که شامل باور و اعتقاد مدیران، آگاهی مدیران به ظرفیت های قانونی، اختیارات و منابع و برنامه لازم برای مدیران، تشویق و ترغیب بر اساس شاخص های عملکردی است.

وی علت موفقیت دولت نهم را ارزشی شدن نگاه مدیران عنوان کرد و افزود: مدیران در دولت نهم و دهم ساده زیست و به دور از اشرافیگری هستند.

معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور در بخش دیگری از صحبت های خود در زمینه ساماندهی نیروی انسانی افزود: متاسفانه تعدیل نیروها در زمان هاشمی رفسنجانی و خاتمی جواب نداد و ما بعد از جنگ با ۸۵۰ هزار نیرو مواجه بودیم که در زمان تحویل به خاتمی به بیش از دو میلیون نفر رسید و سیاست تعدیل در این دولت ها نه تنها جواب نداد بلکه با گسترش تشکیلات دولتی در دوران خاتمی مواجه شدیم و تعداد نیروها به بیش از دو میلیون نفر رسید.

فروزنده افزود: بر این اساس ما دو راهکار داریم ابتدا اینکه وظایف حاکمیتی را مشخص کنیم و وظایف تصدی گری دولت را در جایی که می توان به بخش خصوصی واگذار کرد واگذار کنیم.

وی ادامه داد: ۸ دستگاه دارای بیشترین نیرو هستند که حدود ۷۰ درصد از این نیروها در آموزش و پرورش، وزارت صنایع، بانک ها و وزارت بهداشت است که می توانیم واگذاری را از طریق نیروهای این نهادها انجام دهیم.

معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور در ادامه سخنانش به روش های واگذاری با رویکرد تعاونی اشاره کرد و افزود: در زمان حاضر حدود ۱۵ هزار نفر برای انتقال از تهران ثبت نام کرده اند که حدود ۷ هزار نفر از آنان از دستگاه های اجرایی اند و باید بلافاصله زمینه های انتقال آنان از طریق مسکن مهر یا ارائه زمینه افزایش حقوق و دیگر مزایا انجام شود.

وی گفت: افرادای که به شهرستان ها منتقل می شوند اگر فرزند دانشجویی داشته باشند انتقال فرزند آنها نیز به سرعت انجام می شود.

فرزونده در بخش دیگری از سخنانش به ساماندهی نیروی انسانی، ساماندهی ساختار تشکیلاتی، توسعه دولت الکترونیک و ایجاد پورتال مردم، ارائه خدمات و پایگاه های اطلاعاتی، ارتباط و تعامل دو طرفه با مردم و رسیدگی به شکایت آنان، نظام ارزیابی عملکرد اشاره کرد.

0 جنبش سبز و نظرات رنگ وا رنگ شما:

 
Cheap Web Hosting | Top Web Hosts | Great HTML Templates from easytemplates.com.