خبرخوان جنبش سبز

Grazr

تلویزیون رسا

Add to Google

۱۳۸۹ تیر ۸, سه‌شنبه

تابش: رئیس مجلس، افکار عمومی را از واقعیت های پشت پرده آگاه نماید

جـــرس: دبیرکل فراکسیون اقلیت مجلس شورای اسلامی، تضعیف مرکز قانونگذاری و نهاد مردمسالاری دینی را، شرعی و عقلی توجیه ناپذیر دانست و قضایای اخیر و اهانت های وارده به نمایندگان مجلس را ناشی از "سوء تدبیر و غرض ورزی" ذکر کرد و خواستار آن شد که رئیس مجلس افکار عمومی را از واقعیتهای پشت پرده آگاه نماید .


به گزارش پارلمان نیوز، محمدرضا تابش در بازدید از دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردکان، بر پرهیز از نگرش سیاسی و جناحی به مدیریت مراکز آموزش عالی تاکید کرد و گفت "وجود برخی اشکالات در دانشگاه آزاد نباید بهانه ای برای تسویه حسابهای شخصی و سیاسی شود که می تواند آثار سوء چنین نگاهی بر تلاشها و فعالیتهای تحسین برانگیز علمی-پژوهشی این دانشگاه تاثیر منفی بگذارد."


تابش یکی از ارکان توسعه همه جانبه و پایدار را توانمندسازی و توسعه منابع انسانی دانست و تصریح کرد: هر چه عالمان و متفکران در یک جامعه فزونی یابند، دستیابی به قله های رفیع دانش و توسعه نیز به همین میزان سهل تر می گردد.


نماینده اردکان ادامه داد:علی رغم آنکه بعد از انقلاب شاهد گسترش کمی و کیفی دانشگاها و مراکز تحقیقاتی بوده ایم اما قطعا برای رسیدن به نقطه مطلوب و بهره گیری از تمام ظرفیتهای علمی کشور باید تلاش مضاعفی را مصروف داریم و از نگاههای بخشی وجناحی بپرهیزیم تا گسترش علوم را تقویت و پایدار سازیم .


تابش در بخش دیگری از سخنانش نقش دانشگاه آزاد اسلامی در توسعه علمی کشور را برجسته و شایسته قدردانی دانست و اظهار داشت: این دانشگاه در گستره کشور و با اتکا به منابع مالی مردم و جذب کمک های خیری کار درخور تقدیری را سامان داده است، و رقابت های سیاسی نباید ما را از مدارعدل و انصاف خارج کند و وجود برخی اشکالات در دانشگاه آزاد بهانه ای برای تسویه حسابهای شخصی و جناحی شود.


تابش به اشاره به اشکالاتی که اکنون گروهی بر دانشگاه آزاد وارد می کنند گفت "کاش زودتر از اینها به برخی انتقادات و رفع ضعف ها و کاستی ها توجه می شد."


دبیرکل فراکسیون اصلاحات مجلس در ادامه ضمن تاکید بر حفظ شان و جایگاه شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار داشت:تضعیف مجلس که نهاد مردمسالاری دینی و مرکز قانونگذاری نظام است به هیچ وجه و با هیچ منطق شرعی و عقلی توجیه پذیر نیست و هیچگاه نباید به اقتدار و انسجام مجلس که برآمده از آرا و نظرات مردم است خدشه ای وارد گردد.


وی افزود: متاسفانه در قضایای اخیر عده ای با سوء تدبیر و غرض ورزی بدترین اهانت ها را به نمایندگان محترم مجلس روا داشتند و هم با دخالت دادن سازمان یافته افراد در مقابل مجلس به اعتبار برخی نهادهای اجماعی که نباید فراتر از احزاب و گروهها نقش ملی خود را ایفاء کنند آسیب رساندند که رئیس مجلس باید با قدرت و قوت این مساله را پیگیری کند و افکار عمومی را از واقعیتهای پشت پرده آگاه نماید تا شاهد تکرار چنین وقایع تاسف باری نباشیم.


طی هفته های اخیر، گروههای لباس شخصی حامی دولت، با تجمعات اعتراضی مقابل مجلس و اهانت به آن، خواستار تعطیلی آن نهاد شده بودند. آنها مصوبه اخیر مجلس در تایید وقف دانشگاه آزاد را، مورد حمله قرار می دادند.

0 جنبش سبز و نظرات رنگ وا رنگ شما:

 
Cheap Web Hosting | Top Web Hosts | Great HTML Templates from easytemplates.com.