خبرخوان جنبش سبز

Grazr

تلویزیون رسا

Add to Google

۱۳۸۹ تیر ۸, سه‌شنبه

رسیدگی به نحوۀ اجرای مجازات های جدید علیه ایران در جلسۀ شورای امنیت

جرس: پانزده عضو شورای امنیت سازمان ملل متحد در این نشست غیر رسمی گزارشی را در مورد نحوۀ اجرای تحریم ها و مجازات های جدید (مجازات های تصویب شده در قطعنامۀ ١٩٢٩ شورای امنیت) علیه ایران و تشکیل هیأتی از کارشناسان برای نظارت بر این کار مورد رسیدگی قرار دادند.



به گزارش خبرگزاری فرانسه، در این نشست پانزده عضو شورای امنیت سازمان ملل متحد گزارشی را در مورد نحوۀ اجرای تحریم ها و مجازات های جدید (مجازات های تصویب شده در قطعنامۀ ١٩٢٩ شورای امنیت) علیه ایران و تشکیل هیأتی از کارشناسان برای نظارت بر این کار مورد رسیدگی قرار دادند.


سوزان رایس، نمایندۀ آمریکا در سازمان ملل متحد، طی سخنانی از جمله گفت این گروه کارشناسان پس از تشکیل به عنوان "چشم و گوش" جامعۀ بین المللی در این عرصه عمل خواهد کرد. سوزان رایس ابراز امیدواری کرد که این گروه تا پایان تابستان سال جاری آمادۀ کار باشد.


نمایندۀ آمریکا در سازمان ملل متحد در دنبالۀ سخنانش گفت تضمین "مؤثر واقع شدن تحریم ها علیه ایران" مسئولیت برخوردار از اولویت تک تک اعضای سازمان ملل است.


محمود احمدی نژاد، رئیس جمهوری اسلامی ایران، در کنفرانس مطبوعاتی روز دوشنبۀ خود علاوه بر اعلام تعویق تاریخ از سرگیری مذاکرات هسته ای با غرب، شرایط ایران برای این از سرگیری را نیز مطرح ساخت. وی از گروه موسوم به گروه (١+٥)، مرکب از پنج عضو دائمی شورای امنیت (آمریکا، روسیه، چین، فرانسه و انگلیس) و آلمان خواست اعلام کنند به برخورداری اسرائیل از بمب اتمی موافقند یا مخالف.


از سوی دیگر، بان کی- مون، دبیر کل سازمان ملل متحد نیز دیروز گفت در خلال کنفرانس سران بیست کشور در تورنتو در کانادا، پروندۀ هسته ای ایران را با رهبران کشورهای اروپا مورد بحث قرار داده و آنان را به پیگیری مذاکرات با ایران برای یافتن راه حلی برای این بحران تشویق کرده است.


گفتنی است محمود احمدی نژاد در کنفرانس مطبوعاتی دیروز خود ضمن اعلام شرایط ایران برای از سرگیری مذاکره با قدرت های غربی گفت ایران برای تنبیه غربی ها این مذاکرات را به عقب انداخته و به پایان مرداد ماه موکول کرده است.

0 جنبش سبز و نظرات رنگ وا رنگ شما:

 
Cheap Web Hosting | Top Web Hosts | Great HTML Templates from easytemplates.com.