خبرخوان جنبش سبز

Grazr

تلویزیون رسا

Add to Google

۱۳۸۹ تیر ۴, جمعه

دانشگاه تهران با پلمب تالار مولوي به حريم جهاد دانشگاهي تجاوز كرد

جرس: دكتر حميدرضا فرهمند پلمب و تصرف تالار مولوي از سوي دانشگاه تهران را اقدامي ناصحيح و خلاف قانون دانست.

به گزارش ایسنا، دکتر حميدرضا فرهمند، رييس جهاد دانشگاهي واحد تهران گفت: اميدوارم مبناي تصميم‌گيري‌ها قانون و حقوق جهاد دانشگاهي باشد؛ چرا كه فضاي ارتباطي ما با دانشگاه تهران همواره فضاي همكاري و تعامل بوده و بهتر است مسائل را منطقي حل كنيم.

فرهمند با بيان اينكه رفتار دانشگاه تهران در مورد تالار مولوي غيرمنتظره بود، گفت: دانشگاه تهران به جهت پايبندي به حقوق جهاد دانشگاهي در مورد تالار مولوي خلاف رويه رفتار كرده است؛ چرا كه همانطور كه گفتم روابط جهاد دانشگاهي با دانشگاه تهران همواره با تعامل بوده است.

رييس جهاد دانشگاهي واحد تهران ضمن اعلام پيگيري قانوني برخورد دانشگاه تهران در رابطه تالار مولوي، گفت: به هر حال شكايت از دانشگاه، كار سختي است و بدترين كار خوبي است كه به جهات قانوني بايد انجام دهيم.

وي ضمن اشاره به ديدار خود با رييس دانشگاه تهران در زمان پلمب تالار مولوي، تصريح كرد: در صحبت مفصلي كه با دكتر رهبر داشتم وي نظر داشت كه جهاد دانشگاهي و دانشگاه صحبت كنند و درباره‌ي اختيار مسئوليت اين تالار تصميم‌گيري شود و البته پيشنهاد دادند كه از الان تا يك ماه تالار تحويل دانشگاه شود و بعد مذاكره صورت گيرد كه بنده معتقد بودم اين درست نيست؛ چرا كه اگر بحث هنر و ممانعت از حاشيه‌سازي بيروني مطرح است بايد اجازه داد مديريت تالار در يك ماه آينده برعهده‌ي جهاد دانشگاهي باشد و البته جهاد در اين دوره تصميم جديدي براي برنامه‌هاي آتي تالار نگيرد تا نتيجه‌ي نهايي براي در اختيار داشتن مسووليت تالار مولوي مشخص شود.

فرهمند در ادامه خاطر نشان كرد: بنده اعلام كردم كار جهاد دانشگاهي را مي‌توان موقت متوقف كرد؛ ولي مسئوليت جهاد دانشگاهي را واگذار نمي‌كنيم.

رييس جهاد دانشگاهي واحد تهران متذكر شد: اگر كار ناصحيحي از سوي اين نهاد صورت گرفته است بايد اثبات شود و بعد وارد مذاكره شد تا تصميمي گرفته شود.

وي به روند تصميم‌گيري‌هاي نادرست دانشگاه تهران اشاره كرد و توضيح داد: هيات رييسه‌ي محترم دانشگاه تهران در تاريخ ‌٣٠/٣/٨٩ مصوبه‌اي را به جهاد دانشگاهي ابلاغ كرد كه در آن اعلام شده است "با توجه به مسائل فرهنگي پيش آمده در دانشگاه، تالار مولوي جهاد دانشگاهي از تاريخ ‌٣١/٣/٨٩ تا اطلاع ثانوي تعطيل شود". اين در حالي است كه اين پرسش مطرح است كه اصولا هيات رييسه مي‌تواند درباره‌ي فعاليت يك نهاد درون دانشگاهي تصميم‌گيري كند؟

فرهمند با بيان اينكه گفته مي‌شود فضاي عمومي مقابل تالار مولوي به لحاظ كلي مناسب نبوده است، ادامه داد: بايد هيات رييسه مستندات قانوني خود را ارايه كند چرا كه از نظر ما اين تصميم‌گيري به لحاظ قانوني اشتباه است؛ مگر ثابت شود فعاليت اين نهاد مغاير ارزش‌ها و مضر دانشگاه بوده است كه البته در اين حالت نيز، اين رفتار بايد به مراجع قانوني دانشگاه گزارش شود و مثلا شوراي فرهنگي دانشگاه كه مرجع مسائل فرهنگي و فعاليت تئاتري است به آن رسيدگي كند تا ديگران هم تاييد كنند و نهايتا تصميم‌گيري شود اما متاسفانه خود هيات رييسه‌ي دانشگاه تهران درباره‌ي تالار مولوي مستقيم اعمال نظر كرده است.

رييس جهاد دانشگاهي واحد تهران همچنين با اشاره به پلمب تالار مولوي از سوي دانشگاه تهران گفت: شب سه‌شنبه تالار مولوي پلمب شد كه اين رفتار مطابق قانون نيست و توهين به شئون فعاليت‌هاي فرهنگي و جهاد دانشگاهي است؛ چرا كه درباره‌ي پلمب اطلاعي به ما نداده‌اند و نامه‌اي ‌١/٤/٨٩ بعد از اين اقدام با پيگيري خود ما دريافت شد.

وي ادامه داد: من تاكيد كردم و توضيح داده بودم كه تالار مولوي فقط محدود به دانشگاه نيست و يك تالار عمومي است؛ اما دانشگاه تهران بدون در نظر گرفتن اين مسائل به اين تصميم‌گيري‌ها اقدام كرده است.

فرهمند با اشاره به روند توقف اجراي تئاترها در طول پملب بودن تالار مولوي، اظهار كرد: روز سه‌شنبه صحبت‌ها نتيجه نداد و ما شفاهي به دوستان اعلام كرديم كه اين جريان ربطي به مسائل تئاتري ندارد و ان‌شاءالله اجراها از سر گرفته مي‌شود؛ اما تئاترها تا روز چهارشنبه تعطيل ماند.

رييس جهاد دانشگاهي واحد تهران ادامه داد: در اين شرايط زحمت گروه‌هاي تئاتري و حتي مسائل مالي هم مطرح بود و در نهايت اطلاعيه داديم كه به جهت مشخص نبودن وضعيت تالار مولوي تئاتر تعطيل است تا دلايل از سوي دانشگاه تهران روشن شود. در همين روز آقاي داود رشيدي نيز با مراجعه به تالار مولوي و دانشگاه تهران روند ازسرگيري اجراهاي تئاتر و بازگشايي اين تالار را پيگير شدند و در ديداري كه با رييس دانشگاه تهران داشتند قول داده شد كه از پنجشنبه تئاترها اجرا شوند.

وي ادامه داد: اما دانشگاه تهران به جاي باز كردن در تالار مولوي متاسفانه پلمب‌هاي كاغذي را به پلمب‌هاي فلزي تغيير داد و قفل تمامي بخش‌هاي اداري و فني تالار مولوي را عوض كرد و اجازه‌ي ورود به اعضاي جهاد دانشگاهي را هم به تالار نداد.

فرهمند اضافه كرد: ما براي جلوگيري از آسيب به اجراي تئاترها از ورود مستقيم خودداري كرديم تا تئاترها روي صحنه بروند و خدا را شكر اين اجراها انجام شد، اما دانشگاه تهران به حريم جهاد دانشگاهي تجاوز كرد و ما از مراجع قانوني اين اقدام را پيگيري مي‌كنيم و اميدواريم دانشگاه پاسخگوي اين رفتار باشد.


گفتنی است، تالار مولوی تهران، روز 31 خرداد ماه با بهانه وجود افراد بی‌حجاب در میان تماشاگران پلمب شد.

0 جنبش سبز و نظرات رنگ وا رنگ شما:

 
Cheap Web Hosting | Top Web Hosts | Great HTML Templates from easytemplates.com.