خبرخوان جنبش سبز

Grazr

تلویزیون رسا

Add to Google

۱۳۸۹ خرداد ۳۱, دوشنبه

وزیر اقتصاد: زمان برداشت یارانه‌ها سراسری است؛ تحریم ها هیچ تاثیری نداشت

جـــرس: وزیر امور اقتصادی و دارایی، پیرامون اجرایی شدن زودهنگام قانون هدفمندكردن یارانه‌ها در سه استان کشور خاطرنشان کرد "اجرای تدریجی به این معنا نیست كه گروهی زودتر پول دریافت می‌كنند بلكه اجرای زودتر در برخی از استان‌ها به معنای آن است ما حساب‌ها را كنترل می‌كنیم، اما زمان برداشت در سراسر كشور یكپارچه است." وی همچنین در واکنش به تحریم های اخیر مصوب علیه جمهوری اسلامی اظهار عقیده کرد "اثر روانی این تحریم‌ها بیش از آثار فیزیكی آنهاست."

به گزارش ایلنا، ، شمس‌الدین حسینی صبح امروز دوشنبه سی و یکم خرداد ماه، در نشست مطبوعاتی خود با خبرنگاران، به موضوع تحریم ها و هدفمندكردن یارانه‌ها پرداخت و گفت "راهكار دولت برای مقابله با تحریم‌ها، تحرك و تعامل با همسایه‌ها در قالب روابط دوجانبه، چندجانبه و همكاری‌های منطقه‌ای خواهد بود.


سخنگوی اقتصادی دولت، بدون رویکرد زمانی به قطعنامه اخیر شورای امنیت سازمان ملل و همچنین اتحادیه اروپا و ایالات متحده آمریکا گفت "اگر به رفتار بازار سرمایه توجه كنید، این بازار هیچ واكنشی به قعطنامه نشان نداد، حتی بازار سرمایه در سه ماه گذشته یعنی از پایان اسفند ماه تا پایان هفته كاری گذشته به لحاظ ارزش ده درصد رشد داشته است، درحالی كه فكر می‌كردند با صدور یك بیانیه می‌توانند متغیرهای اقتصاد ایران را به بند بكشند. "


سخنگوی اقتصادی دولت در ادامه این نشست مطبوعاتی در پاسخ به سئوال خبرنگاری كه پرسید به‌رغم اعلام كاهش نرخ تورم به 9.9 درصد تردیدهایی در این رابطه مطرح می‌شود، گفت: تورم توسط بانك مركزی، همان گروه، همان اداره و سازمان در سال 87 به میزان 25.4 درصد اعلام شد؛ آن زمان تردید نبود كه تورم این رقم است اما امروز كه به 9.9 درصد كاهش یافته و كاهش نرخ تورم از 25.4 درصد به 9.9 درصد به معنای كاهش قیمت‌ها نیست، بلكه نشان‌دهنده كاهش رشد قیمت‌هاست.

حسینی در ادامه سخنانش به موضوع هدفمندكردن یارانه‌ها گفت "در برخی از بخش‌های اقتصادی با بیماری‌های مزمن مواجه هستیم و در استفاده از منابع به ویژه در بهره‌وری با مشكل مواجه می باشیم."


وزیر اقتصاد در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر علت اجرایی شدن قانون هدفمندكردن یارانه‌ها در سه استان کشور، گفت: طرح یكپارچه است اما تفاوتی در اجرا به لحاظ اجرای تدریجی وجود ندارد. اجرای تدریجی به این معنا نیست كه گروهی زودتر پول دریافت می‌كنند بلكه اجرای زودتر در برخی از استان‌ها به معنای این است ما حساب‌ها را كنترل می‌كنیم، اما زمان برداشت در سراسر كشور یكپارچه است.


سخنگوی اقتصادی دولت در پاسخ به این سئوال كه دیدگاه دولت درباره نامه اخیر احمد توكلی به علی لاریجانی و محمود احمدی نژاد (پیشنهاد دوگانه برای برون از وضع موجود) چیست، گفت: دولت به تكلیف خود درباره ارایه لایحه برنامه پنجم عمل كرده است. موضع مجلس آن چیزی است كه در صحن بدست می‌آِید.


حسینی در عین حال، علیرغم اعلام های قبلی رئیس دولت و اعضای کابینه برای اجرای طرح هدفمند کردن یارانه ها از نیمه دوم سال، زمان اجرای این قانون را پس از ابلاغ به دولت ذكر كرد و گفت: "به نظر می‌رسد كه زمان اجرای این قانون به سال نود موكول شود، اما در هر صورت زمان اجرا را نمایندگان با تصویب به دولت اعلام می‌كنند."

0 جنبش سبز و نظرات رنگ وا رنگ شما:

 
Cheap Web Hosting | Top Web Hosts | Great HTML Templates from easytemplates.com.