خبرخوان جنبش سبز

Grazr

تلویزیون رسا

Add to Google

۱۳۸۹ تیر ۷, دوشنبه

واکنش رسانه های حامی دولت به حضور میرحسین موسوی در جلسه هیئت موسس دانشگاه آزاد

جـــرس: بعد از ماهها جنجال و کشمکش، هیئت موسس دانشگاه آزاد، چهارشنبه هفته گذشته (دوم تیرماه)، با حضور مجدد میرحسین موسوی در آن هیئت، تشکیل جلسه داد و پیرامون موارد مختلف آن دانشگاه تصمیم گیری کرد.


محمود احمدی‌نژاد بعنوان رئیس شورایعالی انقلاب فرهنگی، ششم اردیبهشت ماه امسال، با حذف نام موسوی به عنوان یکی از اعضای هیات موسس دانشگاه آزاد، تعداد اعضای هیئت موسس را از نه نفر به هشت نفر تقلیل داد و اساسنامه ای جدید و جنجالی از سوی دولت برای آن دانشگاه ابلاغ کرد. این مسئله شدیدا مورد انتقاد هیئت امنای آن دانشگاه قرار گرفت و هیات امنای فعلی و موسسین دانشگاه، در جلساتی که به ریاست هاشمی رفسنجانی داشتند، این اقدام احمدی نژاد مبنی بر تغییر اساسنامه دانشگاه آزاد را "مغایر قانون"دانسته و اساسنامه جدید را به دلیل "اشکالات شرعی و قانونی" غیر قابل اجرا اعلام کرده و اقدام به پیگیری قانونی و توقف این مسئله کردند.


حضور میرحسین موسوی، نخست وزیر زمان تاسیس دانشگاه آزاد و از اعضای هیئت موسس آن موسسه علمی در جلسه ، با واکنش های تند رسانه های حامی دولت روبرو شد.


روزنامه کیهان، جریدۀ تحت امر رهبر جمهوری اسلامی، با انتشار خبر فوق و بیان اینکه روز چهارشنبه دوم تیرماه میرحسین موسوی در جلسه هیئت موسس دانشگاه آزاد که در دفتر هاشمی رفسنجانی و در محل مجمع تشخیص مصلحت نظام تشکیل شده بود، شرکت کرده"، ادعا کرد "بعد از ورود وی به جلسه، قمی به وی اعتراض کرده و می گوید براساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی شما دیگر عضو نیستید که موسوی می گوید، می دانم که عضو نیستم ولی با اصرار فراوان جاسبی در جلسه شرکت کرده ام. و در ادامه، هاشمی رفسنجانی، ضمن تمجید از موسوی، ابراز می دارد حالا که ایشان آمده، بهتر است در جلسه بماند."


محسن قمی، از سال ۸۶ به عضویت در هیات موسس دانشگاه آزاد منصوب شده است.


کیهان ضمن اشاره به تجمع (هتک حرکت لباس شخصی ها) هفته گذشته در مقابل مجلس، مدعی گردید "در این جلسه که یک روز بعد از اعتراض گسترده دانشجویان به مصوبه غیرقانونی ١٣۴ نماینده به نفع دانشگاه آزاد، تشکیل شد، رفسنجانی می گوید ما وقتی می خواستیم این دانشگاه را تاسیس کنیم، پنج شش نفر بودیم که رفتیم به ثبت شرکت ها و اینجا را به ثبت رساندیم و از جهت قانونی و قانون ثبت شرکت ها، مالک محسوب می شویم و در صورت فوت ما، فرزندان ما می توانند برای تصاحب دانشگاه اقدام نمایند. ما طبق قانون ثبت شرکت ها مالک هستیم و می توانیم این مال را وقف کنیم و اگر وقف را باطل کنند ممکن است فرزندان ما نسبت به مالکیت دانشگاه اقامه دعوی کنند".

در کیهان همچنین آمده است رفسنجانی به پیشنهادی از جاسبی اشاره کرده و می گوید: "پیشنهاد مشخص آقای جاسبی این است که به تعدادی که شورای عالی به هیئت امنا افزوده است به همین تعداد از سوی ما به هیئت امنا افزوده شود که اگر این اتفاق بیفتد مشکل حل می شود و مسائل همینطور می ماند...و اگر وقف دانشگاه آزاد به نتیجه برسد، همه چیز در اختیار هیئت موسس باقی می ماند و اگر تعداد هیئت امنا هم افزایش یابد ما از جهت تعداد آرا در اکثریت هستیم و هیچ مشکلی پیدا نمی شود... من نیز دیگر مسئول نخواهم بود اما در هیئت موسس شرکت می کنم و یک دفتر هم در دانشگاه آزاد خواهم داشت.


گفتنی است طبق اساسنامه ای که احمدی نژاد ماه گذشته ابلاغ کرد، قرار بود شهاب ‌الدین صدر، نسرین سلطانخواه، محمدحسن شجاعی‌فرد، فرهاد دانشجو و فرهاد رهبر به عنوان اعضای جدید هیات امنای دانشگاه آزاد معرفی شده بودند که فرهاد دانشجو، گزینۀ ریاست بر دانشگاه آزاد (سومین دانشگاه پرجمعیت جهان) شده بود.


لازم به ذکر است اکبر هاشمی رفسنجانی، عبدالله جاسبی، میرحسین موسوی، عبدالکریم موسوی اردبیلی، سیدحسن خمینی، ابراهیم حبیبی، محسن قمی، علی اکبر ولایتی و حمید میرزاده، اعضای هیئت موسس دانشگاه آزاد هستند که سال گذشته و بعد از حملات مکرر حامیان دولت، دانشگاه آزاد را موقوفه و وقفی اعلام کردند.


سامانه خبری جوان، منتسب به سپاه پاسداران نیز، پیرامون حضور میرحسین موسوی در جلسۀ دانشگاه آزاد مدعی شد "حضور موسوی در این جلسه معنی دار تلقی می شود، چرا كه وی به عنوان عامل مستقیم سرویس های اطلاعاتی آمریكا، اسرائیل و انگلیس و ایفای نقش ستون پنجم دشمنان بیرونی و ده ها و صدها جنایت و خیانت، بایستی به محاكمه و مجازات كشیده شود و حال آن كه از سوی جاسبی و با حمایت رفسنجانی به جلسه هیئت موسس دانشگاه آزاد دعوت شده است. انتظار آن است كه دستگاه قضایی مسئولیت قانونی و شرعی و ملی خود را در برخورد جدی با این خیانت آشكار، فراموش نكند."


سامانه خبری روز پیرامون جلسه مذکور گزارش داده بود "اعضای هیات موسس دانشگاه آزاد نه تنها اجازه حضور نمایندگان تازه منصوب شده محمود احمدی نژاد در این جلسه را ندادند بلکه با دعوت از موسوی، مخالفت مجدد خود با مصوبه اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی را ابراز کردند. این البته تنها اتفاق مهم جلسه اخیر نبود چرا که اعضای هیات موسس دانشگاه آزاد بار دیگر بر وقف اموال و دارایی های ٢۵۰ هزار میلیارد تومانی آن دانشگاه تاکید کردند و حتی فرم های بودجه موقوفات دانشگاه آزاد را به تصویب رساندند. "

امروز سامانه خبری شفاف نیوز نیز گزارش داد که اسفندیار رحیم‌مشایی، رئیس دفتر احمدی نژاد طی اظهار‌نظری در یک جمع خصوصی گفته است "در صورتی که مجلس به مخالفت با دولت در مورد قضیه اخیر دانشگاه آزاد نمی‌پرداخت، من آمادگی خود را برای قبول مقام ریاست آن دانشگاه و بهبود وضعیت نابسامان آن اعلام می کردم."
این خبر هنوز تایید یا تکذیب نشده است.

0 جنبش سبز و نظرات رنگ وا رنگ شما:

 
Cheap Web Hosting | Top Web Hosts | Great HTML Templates from easytemplates.com.