خبرخوان جنبش سبز

Grazr

تلویزیون رسا

Add to Google

۱۳۸۹ تیر ۲, چهارشنبه

پرتاب ماهواره جاسوسی اسراییل برای رصد کردن فعالیت های اتمی ایران

جـــرس: خبرگزاری های غربی امروز از ارسال ماهواره جاسوسی اسراییل، موسوم به «افق ۹» به فضا و در جهت کنترل و رصد فعالیت های اتمی جمهوری اسلامی ایران خبر دادند.
خبرگزاری رویترز در این زمینه به نقل از وزارت دفاع اسرائيل اعلام کرد که این ماهواره‌ جاسوسی جديد که برای رصد فعاليت‌های اتمی جمهوری اسلامی ايران به فضا فرستاده شده، سه‌شنبه یکم تیرماه، از پايگاه هوايی پالماخيم در جنوب اسرائيل به هوا پرتاب شده است.
این گزارش به نقل از راديو دولتی اسرائیل آورده است که ماهواره «افق ۹» که توسط صنايع هواپيمايی اسرائيل ساخته شده و بر روی موشک «شاويط» به فضا فرستاده شده، همانند ديگر ماهواره‌های نوع «افق»، توانايی تهيه‌ عکس‌هايی با وضوح و شفافيت بالا را دارد.
مقامات اسراییل ادعا کرده اند که پرتاب این ماهواره و قرار گرفتن آن در مدار زمین، طبق برنامه از قبل طراحی شده پیش رفته، و نخستین داده‌های ارسالی از این ماهواره نیز به پایگاه زمینی آن مخابره شده است.
هم اکنون با احتساب اين ماهواره‌ جديد، کشور اسرائیل اکنون شش ماهواره‌ جاسوسی در فضا دارد.
همزمان خبرگزاری فرانسه گزارش داد که به دنبال اعلام دولت ایران مبنی بر ارسال کشتی کمک‌رسانی به نوار غزه، ژنرال گابی اشکنازی، رئیس ستاد ارتش اسرائیل، روز گذشته اعلام کرد "نیرو‌های این کشور به کشتی‌های کمک‌رسان ایران و لبنان اجازه ورود به آب‌های غزه را نخواهند داد و اجازه نمی‌دهیم که غزه به یکی از بنادر ایران تبدیل شود."
این درحالیست که هنوز بحران اسراییل با جامعه جهانی بر سر اقدامات آن کشور پیرامون نوار غزه و همچنین عدم عضویت در ام پی تی (منع گسترش سلاحهای اتمی)، به قوت خود باقی است.
طی ماه گذشته، جمهوری اسلامی بدلیل آنچه "سرپیچی از توقف غنی سازی اورانیوم" نامیده شده، مشمول ترحیم های شورای امنیت، آمریکا و همچنین اتحادیه اروپا شده است.
طی روزهای اخیر نیز، رسانه های خبری از ورود قریب الوقوع ناو بزرگ «هری ترومن» به آبهای ایران خبر دادند.

0 جنبش سبز و نظرات رنگ وا رنگ شما:

 
Cheap Web Hosting | Top Web Hosts | Great HTML Templates from easytemplates.com.