خبرخوان جنبش سبز

Grazr

تلویزیون رسا

Add to Google

۱۳۸۹ تیر ۱, سه‌شنبه

لاریجانی: کسانی که برخی قوانین را نمی پسندند، برای مجلس خط و نشان می کشند

جـــرس: رئیس مجلس شورای اسلامی در واکنش به حملات وارده به مصوبه اخیر مجلس جهت تایید وقف دانشگاه آزاد و توقف اقدامات دولتی ساختن آن، خاطرنشان کرد "كسی كه به قوه مقننه توهین می‌كند در واقع به ملت توهین می‌كند"، و "برخی افراد بدلیل اینکه برخی قوانین را دوست ندارند، برای مجلس خط و نشان می‌كشند ."


به گزارش ایسنا، علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی طی سخنانی در نخستین نشست تخصصی تاریخ مجلس، با انتقاد شدید از برخی اظهارنظرها پیرامون مصوبه‌ روز یك‌شنبه مجلس در مورد "ساماندهی دانشگاه‌ها و موسسات عالی غیرانتفاعی و غیردولتی"، تصریح كرد: "اگر كسی در رسانه‌ها در مورد مجلس با دریدگی صحبت كند، دلیل منطقی بودن صحبتش نیست."


وی افزود: معتقدم افرادی كه در این باره سر و صدا می‌كنند كل مصوبه را نخواندند؛ چرا كه این مصوبه در مورد تمام موسسات غیرانتفاعی و غیردولتی است كه البته بخشی از آن نیز مربوط به دانشگاه آزاد است.


اشاره لاریجانی به مصوبه جنجال برانگیز دیروز یکشنبه سی خرداد ماه مجلس است که اکثریت نمایندگان، در تایید رای یکی از شعبات قضایی کشور مبنی بر "تداوم فعالیت کادر فعلی دانشگاه آزاد" و "بلا اثر بودن اساسنامه دولت برای آن دانشگاه"، بر تصمیم سال گذشتۀ موسسین آن دانشگاه برای "وقف" آن، صحه گذاشتند.
این مسئله با واکنش های متفاوتی روبرو شد، از جمله آنکه موافقان دولت آن را مورد حمله قرار دادند.


رییس مجلس با یادآوری این نكته كه " خود مجلس نیز تابع نظامات قانونی است" از خواست عده‌ای كه به عقیده وی "می‌خواهند مجلس بدون قانون اداره شود"، اظهار تعجب کرد و گفت: اداره‌ مجلس بر اساس آیین‌نامه است. در مورد این مصوبه نیز به خاطر این‌كه شورای عالی انقلاب فرهنگی در مورد مسئله دانشگاه آزاد ورود پیدا كرده است، اخطار را وارد دانستم؛ اما این به معنای خارج كردن كار از دستور نیست. "


وی تصریح كرد: كسی كه به قوه مقننه توهین می‌كند در واقع به ملت توهین می‌كند و شاید این مسئله از آنجا ناشی می‌شود كه آن‌قدر ذوب در قوه‌ای هستند كه چشم دیدن قوه‌ی دیگر را ندارند. نهادهای قانونی كشور باید در جایگاه خود دیده شوند.

لاریجانی در بخش دیگری از اظهاراتش با تاكید بر این‌كه "هر وقت مجلس از اقتدار برخوردار بود كشور توانست در برابر بیگانگان بایستد؛ اما هر وقت این پایداری را از خود نشان نداد استقلال كشور دچار آفت شد"، افزود: "در قانون اساسی به این موضوع اشاره شده كه نمایندگان مردم از هر بخشی در قبال همه‌

مردم مسئولند و مجلس می‌تواند در همه‌ امور داخلی و خارجی قانون وضع كند. "


رئیس مجلس هشتم در ادامه خطاب به برخی افراد كه برخی قوانین مصوب مجلس را دوست ندارند، گفت: گاهی افرادی برای تسهیل امور برای مجلس خط و نشان می‌كشند و گاهی این قوانین را دوست ندارند؛ این مساله درست نیست. تفكیك قوا برای كنترل قدرت است، روشن است كه قوه‌ی مجریه و قضائیه به صورت بالفعل دارای قدرتی هستند كه اگر كنترل نشوند ممكن است كارهایی به دور از چشم مردم اتفاق افتد.

0 جنبش سبز و نظرات رنگ وا رنگ شما:

 
Cheap Web Hosting | Top Web Hosts | Great HTML Templates from easytemplates.com.