خبرخوان جنبش سبز

Grazr

تلویزیون رسا

Add to Google

۱۳۸۹ تیر ۹, چهارشنبه

موسوی تبریزی: هتک حرمت مومن، محاربه با خداست

جرس: دبير‌كل مجمع محققين و مدرسين حوزه علميه قم با بيان اينكه كساني كه منافعشان در حذف ديگران است به سخنان اخير رهبري توجه نمي‌كنند، اظهارداشت: از سوي ديگر نفع برخي از كشورهاي خارجي در حذف گروه‌هاي مرجع و شخيصت‌هاي برجسته جامعه است كه متاسفانه اين روزها اين اقدام در تريبون‌هاي مختلف از طريق توهين و تهمت انجام مي‌شود.


آيت الله سيد حسين موسوي تبريزي در گفت‌و گو با خبرنگار ايلنا، در پاسخ به سوالي در مورد دليل سخنان اخير رهبري مبني بر خودداري از ظلم به افراد در جامعه و معناي ديني اين رفتار، با بيان اينكه ظلم، تعدي، تضييع حقوق و آزادي مشروع افراد در تمام طوايف و اقوام حرام است، اظهارداشت: تمام انبياء مامور بودند تا مردم را به اطاعت پروردگار و خودداري از طغيان كه به معناي ظلم است، فراخوان دهند و فرهنگ مبارزه با ظلم در قيام براي عدالت و قصد را ايجاد كند.


وي با بيان اينكه ظلم در شرايط و اشكال گوناگون، ماند تخريب اموال ديگران، كشتار و شكنجه و... نسبت به جامعه و اشخاص روي مي دهد، افزود: هميشه بايد نسبت به ظلم نكردن تذكر داد، اما متاسفانه اكنون كشور ما دچار آلودگي‌هاي عجيبي شده است و اين تاسف وقتي بيشتر مي‌شود كه بدانيم كشور ما اسلامي است و اصول ديني بايد در آن رعايت شود، البته اين آلودگي‌ها هميشه در كشور بوده است، ولي به طور خاص بعد از انقلاب اسلامي به بعضي از آلودگي‌ها مانند تهمت و افترا كم‌توجهي شده است.


موسوی تبریزی يادآور شد: اين گونه رفتارها ابتدا از طرف گروه‌هاي محارب مانند منافقين، كمونيست‌ها و... آغاز شد و از سوي ديگر كساني هم كه خود را ”دين مجسم“ فرض مي‌كنند به اين مساله دامن زدند و از زمان امام تاكنون اين مساله ادامه داشته است.


موسوي تبريزي با بيان اينكه تهمت و افترا گاهي احزاب و جريانات و زماني ديگر اشخاص را در بر مي‌گيرد، تصريح كرد: در اصول كافي، روايات صحيحه و ... تاكيد شده است كه حرمت مومن حرمت خداست و هركس آن را بشكند محارب با خداوند است.


وي گفت: متاسفانه در سال‌هاي اخير و به خصوص انتخابات رياست‌جمهوري بداخلاقي‌هاي بسيار زيادي شايع شد كه نمونه بارز آن در جريان مناظره‌ها بود و گويي بعضي‌ها كه منابر، ‌تريبون‌ها و روزنامه‌ها را در اختيار دارند، تهمت را وظيفه شرعي خود مي‌دانند، ولي دود اين رفتار به چشم همه مسوولان، مردم و دينداران مي‌رود.


دبير مجمع محققين و مدرسين حوزه علميه قم هشدار داد: نفع فضاي تهمت و تخريب براي گروه‌هايي است كه منتظر هستند هر كاري را كه مي‌خواهند در كشور انجام دهند، زيرا در اين شرايط ديگر كسي براي اداره كشور باقي نمي‌ماند و هر عملي براي آنها ممكن مي‌شود و در آن صورت هر بلايي بر سرمنابع كشور مي‌آورند و كسي پاسخگو نخواهد بود.


موسوي تبريزي با بيان اينكه كساني كه منافعشان در حذف ديگران است به سخنان اخير رهبري توجه نمي‌كنند، اظهارداشت: از سوي ديگر نفع برخي از كشورهاي خارجي در حذف گروه‌هاي مرجع و شخيصت‌هاي برجسته جامعه است كه متاسفانه اين روزها اين اقدام در تريبون‌هاي مختلف از طريق توهين و تهمت انجام مي‌شود.

0 جنبش سبز و نظرات رنگ وا رنگ شما:

 
Cheap Web Hosting | Top Web Hosts | Great HTML Templates from easytemplates.com.