خبرخوان جنبش سبز

Grazr

تلویزیون رسا

Add to Google

۱۳۸۹ شهریور ۱۶, سه‌شنبه

حکایت خانه ای که محمود احمدی نژاد به ریچارد فرای هدیه داد

جـــرس: به نوشته روزنامه جمهوری اسلامی، وعدۀ محمود احمدی ن‍ژاد که در جریان همایش ایرانیان مقیم خارج از کشور، قول اهدا یک خانه مجلل در اصفهان را به یک "جاسوس" خارجی داده بود، عملی شده و مقامات دولت یک منزل مجلل در اصفهان به وی هدیه کردند.


احمدی نژاد وعده واگذاری یک منزل مسکونی و مقبره‌ای در کنار زاینده رود را در سخنرانی خود در همایش ایرانیان خارج از کشور به این پروفسور آمریکایی داده بود که به سرعت عملی شد.


به نوشته روزنامه جمهوری اسلامی چاپ تهران، احمدی نژاد در سخنرانی خود که با تشویق‌های مکرر حاضران همراه بود، خطاب به پروفسور ریچارد فرای که از مسئولان ایرانی خواسته بود بعد از مرگش او را - از فرط علاقه به ایران - در کنار زاینده رود دفن کنند گفت: به جای یک قبر به او یک خانه برای زندگی در ایران خواهد داد و خانه مجللی را در اصفهان به او هدیه داد.


اما حالا بررسی‌های خبرنگار البرز نشان می‌دهد مسئولان به احتمال نزدیک به یقین به یک جاسوس حرفه‌ای چنین هدیه گرانبهایی پیشکش کرده‌اند چرا که نام پروفسور ریچارد فرای در یکی از کتابهای منتشره از سوی وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران به وضوح اعلام شده است.


براساس این گزارش در صفحه 131 کتاب هویت نام چند نفر از جمله پروفسور فرای ذکر شده که از طریق تاسیس بنیادهای فرهنگی و در پوشش تحقیق و مطالعه درباره تاریخ و زبان ملل و بویژه ایران از بخشهای مختلف کشور جاسوسی می‌کرده‌اند.


گزارش البرز می‌افزاید هنوز معلوم نیست چرا دست اندرکاران برپایی این همایش - که خود حرف و حدیث‌های فراوان به دنبال دارد - چنین اشتباه فاحشی را مرتکب شده و به رئیس‌جمهور مشورت مناسب نداده‌اند.


به خواست پروفسور ریچارد فرای مقبره‌ای در کنار رودخانه‌ زاینده‌رود در جوار آرامگاه پروفسور آرتور آپرام پوپ ایرانشناس آمریکایی در کناره شمال شرقی پل خواجو در ابتدای پارک مشتاق در نظر گرفته شده است.

0 جنبش سبز و نظرات رنگ وا رنگ شما:

 
Cheap Web Hosting | Top Web Hosts | Great HTML Templates from easytemplates.com.