خبرخوان جنبش سبز

Grazr

تلویزیون رسا

Add to Google

۱۳۹۰ فروردین ۲۳, سه‌شنبه

ادعاهای جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه در رابطه با فیلم ظهور نزدیک است


جــرس: در ادامه موج انتقاداتِ چهره های شاخص طیف اصولگرا نسبت به ساخت و انتشار مستند «ظهور نزدیک است» و تطابق برخی مقامات ارشد جمهوری اسلامی (مانند رهبری و رئیس دولت) با شخصیت های روایت شده هنگام ظهور پیشوای دوازدهم شیعیان، جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه ادعا کرد: "رییس جمهور اولین کسی بود که نسبت به انتشار فیلم ظهور نزدیک است موضع گیری کرد."


ادعای این مقام روحانی سپاه در حالیست که با گذشت مدت مدیدی از ساخت و توزیع سی دی مذکور در سراسر کشور، رئیس دولت و هیچیک از شخصیت های حامی وی، چنین ادعایی را مطرح نکرده، بلکه با سکوت خود، رضایت تلویحی از چنین چهره سازی تاریخی را نشان داده بودند.

به گزارش خبرآنلاین، مجتبی ذوالنور جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران، در واکنش به مستند «ظهور نزدیک است» گفته است: برخی از مطالب این فیلم، روایاتی که استناد شده است و روایاتی که مطرح شده، درست است. این ها در متون روایی ما وجود دارد ولی برخی دیگر از آن ها ضعیف اند. برخی مطالب، مستندات قوی ندارند و تطبیق برخی از موارد هم شاید خیلی مناسب نباشد و تعیین مصادیق برای ظهور به نوعی تعیین وقت است.

وی ادامه داد: در روایات ما اصطلاحی به عنوان "کذب الوقاتون" وجود دارد، یعنی کسانی که برای ظهور حضرت امام عصراز زبان مبارک خودشان وقت تعیین می کنند، کذاب و دروغگو هستند.

ذوالنور مدعی شد: البته در خصوص نشانه هایی که برای سید خراسانی در این فیلم ذکر شده است باید گفت که تنها تهیه کنندگان این فیلم این اعتقاد را ندارند. بلکه بسیاری از بزرگان، شخصیت های علمی و علمای ما نیز می گویند محتمل و ممکن است آن سید خراسانی انشاء الله وجود مبارک مقام رهبری باشد. ولی برخی افراد آمدند نسبت به تعیین گزینه ها و مصادیق دیگر مقداری ورود ناشیانه داشتند.

جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه که در حاشیه مراسم دوازدهمین سالگرد صیاد شیرازی با خبرآنلاین گفت و گو می کرد تصریح کرد: شاید اهداف، اهداف بدی نباشد ولی خروجی و نتیجه نمی تواند مطلوب باشد.
وی با اشاره به اینکه این فیلم را دیده است، در پاسخ به این سوال که فکر می کنید چه جریانی پشت سر تهیه و انتشار گسترده این فیلم است گفت: قطعا کسانی که اهداف خاصی را در این فیلم تعقیب می کنند پشتوانه مالی آن را نیز تعیین می کند.

ذوالنور در خصوص این گمانه روزنامه کیهان که "انتشار این فیلم بی ارتباط با مسایل انتخابات آینده ریاست جمهوری و برخی نزدیکان رییس جمهور نیست" ادعا کرد "من وجود شخص مبارک رییس جمهور را مبرای این امور می دانم. کما اینکه هنگامی که این سی دی منتشر شد یکی از اولین کسانی که موضع گرفت که چرا خودشان را با برخی شخصیت های این فیلم تطبیق دادند، شخص آقای احمدی نژاد بود. ولی بعید است دور و بری هایی که دست به این اقدامات می زنند بدون زمینه سازی برای انتخابات دست به این اقدامات بزنند."

وی در تشریح موضع رییس دولت در مقابل مستند مذکور، همچنین مدعی شد "ایشان از این ناراحت بودند که چرا نام من را در این فیلم مصداق قرار دادید و اینکه این مسایل چه ربطی به من دارد. ایشان از اینکه دیگران وی را در این فیلم مطرح کردند بسیار ناراحت بودند و ناراحتی خودشان را ابراز کردند. لذا شخص ایشان را مبرا می دانیم ولی برخی که صحنه گردان و پشت صحنه انتشار این فیلم هستند طبیعتا بعید است بدون اغراض خاص سیاسی دست به چنین اقداماتی بزنند."

گفتنی است در همین رابطه روز گذشته نیز، جعفر شجونی، دبیر جامعه وعاظ تهران، ضمن انتقاد از برخی شبیه سازی های تاریخی در مستند جنجالی «ظهور بسیار نزدیک است»، همزمان خاطرنشان کرده بود "نمی توان هاله نور دور سر احمدی نژاد را زیر سوال برد. من یقین دارم که وی نماز شبش ترک نمی شود و فکر می کنم مصداق فیض روح القدس ار باز مدد فرماید/ دیگران هم بکنند آنچه مسیحا می کرد، برای احمدی نژاد است و این سبب شده برای ایشان هاله نور هم وجود داشته باشد."

لازم به یادآوری است به دنبال انتشار گسترده سی دی موسوم به «ظهور نزدیک است»، که با مصداق نامیدن برخی افراد و اشخاص، آنها را شخصیت های آخر الزمان معرفی کرده، بسیاری از علما و چهره های اصولگرا به انتشار این سی دی واکنش نشان داده و آنرا "انحرافی" ذکر کرده اند. این سی دی که در آن نفس زکیه با محمدباقر حکیم که در نجف اشرف کشته شد، سید خراسانی با آقای خامنه ای، شعیب ابن صالح با محمود احمدی نژاد، سید یمانی با سید حسن نصرالله، سفیانی با ملک عبدالله پادشاه اردن و... تطبیق داده شده، مخالفت برخی از علمای حوزه همچون آیات عظام مکارم شیرازی و صافی گلپایگانی را در پی داشت و نیز مرکز تخصصی مهدویت که نهاد مهم حوزه علمیه قم در باب مسائل مهدویت شناخته می شود، نسبت به این مستند واکنش نشان داده و آن را مردود دانسته است.
 

0 جنبش سبز و نظرات رنگ وا رنگ شما:

 
Cheap Web Hosting | Top Web Hosts | Great HTML Templates from easytemplates.com.