خبرخوان جنبش سبز

Grazr

تلویزیون رسا

Add to Google

۱۳۹۰ فروردین ۲۴, چهارشنبه

گرد و غبار مناطق غربی ایران را با بحران مواجه کرد


جــرس: بنا به گزارش خبرگزاری ها، گرد و غبار، علاوه بر نوار غربی کشور – که سبب تعطیلی مدارس و ادارات در چندین استان کشور شده- مناطق تهران، زنجان، همدان و مرکزی را نیز در بر گرفته است.

مدیر کل پیش بینی سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با واحد مرکزی خبر گفته است: گرد و غبار در استان تهران، دید افقی را به 2 کیلومتر کاهش داده است اما از بعداز ظهر و با وزش باد به تدریج از شدت گرد و غبار کاسته خواهد شد.

پرویز رضازاده با بیان این مطلب افزود: دیروز در این ساعت دید افقی در تهران ده کیلومتر و متوسط دید افقی در تهران حدود هفت کیلومتر بود.

وی علت این پدیده را گرد و غباری دانست که شب گذشته در عراق و عربستان تولید شده است.

آلودگی هوا تمامی مدارس، مراکز آموزشی و ادارات استان کرمانشاه را نیز به تعطیلی کشانددر پی بارش ذرات معلق گرد و غبار و آلودگی هوا ستاد بحران استانداری کرمانشاه به غیر از اورژانس و مراکزخدماتی تمامی مراکز آموزشی و ادارات استان را امروز چهارشنبه 24 فروردین ماه تعطیل اعلام کرد.
بنابر اعلام کارشناسان اداره کل هوا شناسی استان دید افقی در تمام شهر‌های استان به جز شهرهای غربی استان (گیلانغرب، قصرشیرین، سومار، سرپل ذهاب) که به کمتر از 50 متر رسیده، 100 متر اعلام شده است. این در حالی است که دید افقی در حالت طبیعی 10 کیلومتر است.

آلودگی شدید هوا باعث لغو پروازهای فرودگاه ایلام و تعطیلی ادارات و مراکز آموزشی این استان شدبیاتی نیا مدیر فرودگاه شهدای ایلام گفت: در پی ورود این پدیده و افزایش غلظت آلودگی هوا،پروازهای صبح و عصر این فرودگاه به تهران و بالعکس لغو شده است.
میزان آلودگی هوا در استان به ویژه شهرستانهای مرزی مهران و دهلران 43 برابر حد مجاز است.
کلیه ادارات، دانشگاه‌ها و مدارس نوبت صبح شهرستانهای آبادان و خرمشهر نیز به دلیل شدت آلودگی هوا تعطیل شد و پروازهای فرودگاه آبادان نیز تاکنون انجام نشده است.
رئیس اداره محیط زیست آبادان گفت: گرد و غبار امروز با 30 برابر حد مجاز معادل 4 هزار و 500 میکروگرم بر مترمکعب، آسمان شهرستانهای آبادان و خرمشهر را فرا گرفته است.
رئیس اداره هواشناسی آبادان هم گفت: تغییرات قابل ملاحظه فشار هوا در عراق، باعث وزش بادهای نسبتا شدید و برخواستن گرد و خاک و انتشار آن در منطقه شده است.
سعید ابراهیمیان با پیش بینی اینکه این وضعیت احتمالا تا فردا با شدت و ضعف ادامه دارد افزود :‌ هم اکنون دید افقی در این شهرستانها 50 متر است.
وی دمای کنونی شهرستانهای آبادان و خرمشهر را 23 درجه اعلام کرد و گفت : سرعت باد در این منطقه 35 کیلومتر در ساعت است.

آلودگی هوا در لرستان هشت برابر حد مجاز مدیر کل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: هم اکنون میزان ذرات معلق در هوا هزار و دویست میکروگرم بر مترمکعب، معادل هشت برابر حد مجاز است.
وی گفت: بیشترین میزان آلودگی هوا متعلق به شهر نورآباد مرکز شهرستان دلفان است.
آموزش و پرورش شهرستان دلفان مدارس ابتدایی نوبت صبح این شهرستان را به علت آلودگی هوا تعطیل کرد. همه مدارس خرم آباد نیز در نوبت عصر تعطیل اعلام شد.
از ابتدای امسال تا کنون هوای لرستان پنج روز تحت تاثیر ورود ریزگردها، آلوده بوده است.

هوای شهر زنجان در وضعیت هشدارهوای شهر زنجان به دلیل وجود گرد و غبار غلیظ ، در وضعیت هشدار قرار دارد.
توده گرد و غبار از ساعت پنج صبح امروز، زنجان را در برگرفته، به طوری که پس از گذشت بیش از پنج ساعت وضعیت هوای این شهر به حد هشدار رسیده است.
کرامتی، مدیرکل بحران استان، گفت: در صورت ادامه این وضعیت، تعطیلی مدارس برای نوبت بعد از ظهر امروز همچنین فردا پنجشنبه پیش بینی شده است.

تداوم بحران در خوزستانبنا به گزارش مهر، خوزستانی ها شب گذشته در حالیکه هوا صاف بود و ستارگان می در خشیدند، به خواب رفتند اما صبح هنگام برخواستن از خواب با هوای تیره و تار توام با گرد و غبار شدید مواجه شدند و این میزان گرد و غبار به حدی بود که اهواز و چند شهر دیگر تعطیل اعلام شدند.

بر اساس این گزارش، میزان شدت گرد و غبار در بامداد امروز اهواز به حدی بود که خیلی ها فکر کردند هنوز صبح نشده و ساعت آنها زمان را اشتباه نشان می دهد ولی واقعیت نشان از تسلط گرد و غبار بر هوای بخش اعظمی از شهرهای خوزستان داشت.

فرمانداری اهواز ساعت شش و پنجاه دقیقه در گفتگو با رادیو اعلام کرد "کلیه مدارس، دانشگاه ها و دستگاه های دولتی اهواز به علت شدت گرد و غبار تعطیل اعلام شده است."

البته هنوز میزان واقعی گرد و غبار از سوی هیچ دستگاهی اعلام نشده ولی شدت گرد و غبار فوق العاده بالا ست.

0 جنبش سبز و نظرات رنگ وا رنگ شما:

 
Cheap Web Hosting | Top Web Hosts | Great HTML Templates from easytemplates.com.