خبرخوان جنبش سبز

Grazr

تلویزیون رسا

Add to Google

۱۳۹۰ فروردین ۱۵, دوشنبه

مظلومیت موسوی و ستمگری حکومت


جرس: مراسم ختم میراسماعیل موسوی که قرار بود امروز بعدازظهر برگزار شود با انتشار یادداشت کوتاهی از سوی خانواده‌ی موسوی لغو شد؛ یادداشتی که به سرعت در رسانه‌ها و وب‌سایت‌های طرفدار حکومت بازنشر شد اما نتواسنت مانع حضور نیروهای امنیتی در مقابل مسجد نور شود. 

رفتار کینه‌توزانه حاکمیت در جریان لغو مراسم به روشنی آشکار است؛‌ رفتاری که گرچه مسبوق به سابقه است اما گویا هر روز اوج می‌گیرد تا حدی که نه تنها از سوی دستگاه رسمی حاکمیت پیام تسلیت برای فوت پدر نخست‌وزیر سابق نظام داده نمی‌شود، بلکه حتی از برگزاری ساده‌ترین مراسم هم جلوگیری به عمل می‌آید.

مشاور ارشد میرحسین موسوی، علت لغو این مراسم را فشارهای شدید بر خانواده موسوی و علت فشارها را "ترس حاکمیت" از برگزاری‌ هر مراسمی با حضور میرحسین موسوی می‌داند.
اردشير امير ارجمند با بیان این که حاکمیت از برگزاری مراسم هفتم پدر میرحسین موسوی بسیار نگران بودند، اظهار می‌کند: حاکمیت می‌دانست که بار دیگر مردم می‌آیند و با مهندس اظهار همبستگی می‌کنند و حضور مردم در مجلس ختم پدر آقای موسوی بار دیگر نشان می‌داد که آن‌ها در دل مردم جای دارند و مورد اعتماد مردم هستند و به خاطر همین موضوع [نیروهای حاکم] بسیار نگران بودند.
وی ادامه می‌دهد: وقتی که از برگزاری مراسم تشییع جنازه آن‌قدر ترس داشتند که چنان برخوردهایی را در مراسم انجام دهند، از برگزاری مراسم هفت هم می‌ترسند. در واقع از برگزاری هر جلسه‌ای با حضور مهندس موسوی می‌ترسند.

مشاور ارشد میرحسین موسوی، در پاسخ به این که "آیا مستقیما به خانواده گفته شده که باید مراسم لغو شود و یا محدودیت‌ها موجب اتخاذ چنین تصمیمی شده است" می‌گوید: به نظر می‌رسد که فشارها برای لغو بوده و عده‌ای از افراد خانواده موسوی را مورد ضرب و شتم قرار دادند و با آنها بدرفتاری شده و رها شدن آن‌ها مستلزم لغو این مراسم بوده است. در واقع این لغو از جانب خود مقامات حکومت صورت گرفت است.
امیرارجمند با تاکید بر این که هر خانواده‌ای می‌خواهد برای پدرش مراسم ختم بگیرند اظهار می‌کند: خانواده تحت فشار بوده‌اند. همه‌ی اعضا خانواده بی‌شک می‌خواستند که مراسم آبرومندی را با حضور علاقه‌مندان برای بزرگ خانواده‌شان برپا کنند، اما این که مراسم لغو می‌شود یعنی فشار شدیدی بوده است و اگر فشار نبود قطعا لغو نمی‌شد.

روزنامه رسالت، در شماره‌ی امروز خود در مطلبی مدعی شد که خانواده‌ی میرحسین موسوی از رفتار زهرا، دخترشان به دلیل اطلاع‌رسانی و تماس با رسانه‌ها درباره مراسم میراسماعیل موسوی ناراحت هستند. ارجمند درباره دلیل چنین خبرسازی‌هایی می‌گوید: به نظر می‌رسد که روزنامه‌ی رسالت و رسانه‌های مشابه به غیر از درج اخبار کذب کار دیگری نمی‌کنند. روزنامه رسالت بهتر است به این نکته پاسخ دهد که چرا برگزاری مراسم تشیع جنازه و ختم یک نفر جلوگیری می‌شود و اگر خیلی به دنبال خبر دادن صحیح به مردم هستند بهتر است به دنبال این باشند که در مراسم تشییع جنازه میراسماعیل موسوی چه گذشت؟ در منزل پدر مهندس موسوی چه گذشت؟ چرا باید مراسم ختم لغو کنند؟
امیرارجمند که معتقد است "این‌ها سوال‌های اساسی است که اگر رسانه بخواهد مردم را در جریان اخبار حقیقی قرار دهد باید به دنبال‌اش برود". وی ادامه می‌دهد: به هر حال مشخص است که رفتار اخلاقی در میان رسانه‌های وابسته به قدرت‌طلبان و کودتاگران هیچ جایگاهی ندارد و کلا اخلاق را فراموش کردند. کسانی که ادعای دیانت و اخلاق دارند در وضعیت بسیار بدی قرار گرفته‌اند و نمی‌توانند حتی کمی منصف باشند.

مشاورارشد میرحسین موسوی اعتقاد دارد که این برخوردها بیش از پیش مظلومیت مهندس موسوی و ستم‌کار بودن طرف مقابل را آشکار می‌کند. وی می‌گوید: این نشان می‌دهد که حاکمیت حاضر است تا کجا پیش برود و هیچ حد و مرزی را نمی‌شناسند. آن‌وقت همین افراد برای مردم کشوری مثل بحرین و غیره درس اخلاق می‌دهند و ادعا می‌کنند آنچه برای مردم بحرین می‌خواهند داشتن حق برابر برای شیعیان با سایر مردم است. اگر واقعا صداقت دارند و واقعا تنها تقاضای آنان داشتن حق برابر برای شیعیان بحرین است که واقعا ستم‌دیده و تحت ظلم هستند، چرا حقوق ابتدایی شهروندان ایرانی را نقض می‌کنند و حق برگزاری یک مراسم ختم را از مردم می‌گیرند.
ارجمند در پایان با بیان یک پرسش اضافه می‌کند: این چه امنیتی است که با یک ختم متزلزل می‌شود؟ شما که می‌گویید قدرت زیادی دارید و می‌خواهید بر منطقه حکومت کنید، شما که ادعا می‌کنید یکی از بزرگترین قدرت‌های جهانی هستید چه طور یک مراسم ختم امنیت شما را از بین می‌برد؟

0 جنبش سبز و نظرات رنگ وا رنگ شما:

 
Cheap Web Hosting | Top Web Hosts | Great HTML Templates from easytemplates.com.