خبرخوان جنبش سبز

Grazr

تلویزیون رسا

Add to Google

۱۳۸۹ مرداد ۱۸, دوشنبه

بی خبری از وضع 16 زندانی سیاسی در اعتصاب غذا

جرس: زندانیان اعتصاب کننده اوین برای دومین هفته متوالی و پس از انتقال به سلول انفرادی از ملاقات با خانواده هایشان محروم هستند و خبری از سلامت آنها در دست نیست.


به گزارش کلمه، شانزده زندانی سیاسی زندان اوین که از پانزده روز پیش به خاطر اعتراض به شرایط نامناسب بند ۳۵۰ به سلول انفرادی منتقل شده و دست به اعتراض زده بودند، همچنان به اعتصاب غذای خود ادامه می دهند.

برخی از این زندانیان برای دومین هفته و برخی برای سومین هفته متوالی از ملاقات با خانواده هایشان محروم شده اند . این در حالی است که مقام های دادستانی تهران و مسئولان زندان اوین به خانواده زندانیان اعتصاب کننده که در این مدت بارها برای پی گیری وضعیت عزیزان شان به آنها مراجعه کرده، قول های مساعدی داده بودند.از جمله این وعده ها ملاقات با عزیزان شان و تماس تلفنی آنان بود وعده هایی که تاکنون تحقق نیافته است.

بی خبری مطلق از وضعیت این زندانیان بر نگرانی خانواده ها افزوده است. آنها می گویند اصلا نمی دانیم چه بلایی بر سر عزیزانمان آمده است. آنها پانزده روز تمام است که بدون غذا در گوشه سلول هایشان رها شده اند و کوچکترین تماسی هم با خانواده هایشان نداشته اند.

همچنین خانواده سه زندانی که گفته می شود در اعتصاب غذای خشک به سر می برند بیش از سایر خانواده ها نسبت به سلامت عزیزان شان ابراز نگرانی می کنند.

بهمن احمدی امویی ، کیوان صمیمی روزنامه نگاران دربند و مجید توکلی ،فعال دانشجویی از شش روز پیش در اعتصاب غدای خود از پذیرفتن آب و چای نیز خودداری کرده اند .ازوضعیت این سه زندانی نیز هیچ اطلاعی در دست نیست.

رضاملک یکی دیگر از زندانیان بند ۳۵۰ نیز که از پنج روز پیش به سلول انفرادی منتقل شده ،به اعتصاب غذای ۱۶ نفر پیوسته است .به این ترتیب علی رغم آزادی بابک بردبار یکی از زندانیان اعتصابی تعداد زندانیان اعتصاب کننده بند ۳۵۰ دوباره به ۱۷ نفر رسیده است.

گفته می شود احسان عبده تبریزی، یکی دیگر از زندانیان بند ۳۵۰ نیز همچنان در اعتصاب غذا به سر می برد.

علی ملیحی فعال دانشجویی و عضو ادوار تحکیم وحدت، بهمن احمدی امویی روزنامه نگار، حسین نورانی نژاد روزنامه نگار و عضو جبهه مشارکت، عبدالله مومنی فعال دانشجویی و سخنگوی ادوار تحکیم، علی پرویز فعال دانشجویی، حمیدرضا محمدی فعال سیاسی، جعفراقدامی فعال مدنی، ضیا نبوی دانشجوی محروم از تحصیل، ابراهیم (نادر) بابایی فعال مدنی و از جانبازان جنگ ایران و عراق، کوهیار گودرزی فعال حقوق بشر و وب نگار، مجید دری فعال دانشجویی، مجید توکلی فعال دانشجویی، کیوان صمیمی روزنامه نگار، غلامحسین عرشی و محمد حسین سهرابی راد ،رضا ملک و پیمان کریمی آزاد از بازداشت شدگان حوادث عاشورا از جمله زندانیان منتقل شده به سلول انفرادی هستند که در اعتصاب غذا هستند.


روز گذشته جمعی از فعالان مدنی، سیاسی و فرهنگی نیز با صدور بیانیه ای از اعتصاب کنندگان و خانواده هایشان که برخی از انها نیز به اعتصاب کنندگان پیوسته اند، خواسته اند تا جانشان را برای خود، خانواده هایشان و سرزمینی که به آنها نیازمند است، حفظ کنند.


آنان در بیانیه خود آورده اند: ما جمعی از فعالان اجتماعی، سیاسی و فرهنگی و همچنین عده ای از هموطنانی که نگران سلامتی فرزندان رنج کشیده مان در زندان اوین هستیم، از ایشان و خانواده های نگرانشان که تا کنون پاسخی برای قانون شکنی های پی در پی در حفظ حقوق زندانیانشان دریافت نکرده اند، با حفظ حق رسیدگی درخواستهای بحق آنها، می خواهیم که اعتصاب غذایشان را بشکنند و همانگونه که روح بلندشان در برابر بیداد تا کنون پایدار مانده است، اجازه دهند تا جسمشان نیز در این راه، پایدار بماند. از ایشان می خواهیم تا وجود گرانقدرشان را برای ایران عزیز، سالم نگه دارند. از آنها می خواهیم که امید را به تن رنجورشان درهم نشکنند و از آنها می خواهیم که زنده بمانند.


در روزهای اخیر بسیاری از شخصیت ها و گروه های سیاسی و فرهنگی و مدنی از این زندانیان خواسته اند تا برای حفظ جانشان دست از اعتصاب غذا بکشند.

0 جنبش سبز و نظرات رنگ وا رنگ شما:

 
Cheap Web Hosting | Top Web Hosts | Great HTML Templates from easytemplates.com.