خبرخوان جنبش سبز

Grazr

تلویزیون رسا

Add to Google

۱۳۸۹ مرداد ۱۲, سه‌شنبه

دولت نخبگان و سرمایه گذاران را فراری می دهد

جرس: سخنگوی فراکسیون خط امام(ره) مجلس معتقد است كه سیاست‌های دولت روز به روز جاذبه ماندن در كشور را كاهش می‌دهد. از این رو در شرایط كنونی احمدی‌نژاد به جای آنكه دغدغه جذب ایرانیان خارج ازكشور را داشته باشد، بهتر است دغدغه فراریان و از كشور خارج شدگان را در سر داشته باشد.


داریوش قنبری در گفتگو با ایلنا، در انتقاد از همایش ایرانیان مقیم خارج از كشور اظهار داشت: چندی پیش نیز با پرداخت هزینه‌هایی گزاف تلاش شد ایرانیان خارج از كشور برای برگزاری همایش جذب شوند. اما اطلاعات رسیده حاكی از آن است كه بسیاری از آن افراد به معنای واقعی سرمایه‌گذار نبوده‌اند.


سخنگوی فراكسیون خط امام (ره) مجلس ادامه داد: در حالی كه دولت با سیاست‌های نادرست خود سرمایه‌گذاران داخلی را از كشور فراری داده است، برگزاری همایشی تحت عنوان ایرانیان مقیم خارج از كشور با هدف جذب سرمایه‌گذار، در تناقض آشكار با سیاست‌های دولت است. هرچند كه این تناقض دركنار دیگر تناقض‌های كثیر دولت جای می‌گیرد.

وی ادامه داد: احمدی‌نژاد باید پاسخ دهد در شرایطی كه به دلیل سیاست‌های اشتباهش سرمایه‌گذاران كشور به خارج مهاجرت كرده و وضعیت برای سرمایه‌گذاری در كشور مناسب نیست، این همایش چه پیامی دارد؟

قنبری با انتقاد از هزینه‌های گزاف برای برگزاری این همایش خاطرنشان كرد: بعید به نظر می‌رسد كه با برگزاری این همایش سرمایه‌گذاران خارجی به داخل كشور هدایت شوند و در كشور ما سرمایه‌گذاری كنند.

این نماینده مجلس با بیان اینكه هدف این همایش كاملاً مبهم بوده است، تصریح كرد: اخیرا شورای عالی ایرانیان فعال شده و تبدیل به یك وزارت خارجه دیگر شده است كه كارهای زیادی را انجام می‌دهد و به نوعی موازی كاری با وزارت امور خارجه را در دستور كار خود دارد.

وی همچنین با انتقاد از برخورد دولت با رسانه‌ها و مطبوعات، تصریح كرد: مطبوعات زیادی در سال گذشته به تعطیلی كشانده شده و برخوردهایی كه با اصحاب رسانه صورت گرفته بسیاری از آنان را وادار به مهاجرت به خارج از كشور كرده است. در كنار این موضوع نخبگان علمی نیز با توجه به برخوردهایی كه با آنان صورت گرفته است، به خارج از كشور مهاجرت كرده است. آمارها حاكی از آن است كه بسیاری از متخصصان ما در سال گذشته از كشور خارج شده‌اند.

قنبری معتقد است كه سیاست‌های دولت روز به روز جاذبه ماندن در كشور را كاهش می‌دهد. از این رو در شرایط كنونی احمدی‌نژاد به جای آنكه دغدغه جذب ایرانیان خارج ازكشور را داشته باشد، بهتر است دغدغه فراریان و از كشور خارج شدگان را در سر داشته باشد.

0 جنبش سبز و نظرات رنگ وا رنگ شما:

 
Cheap Web Hosting | Top Web Hosts | Great HTML Templates from easytemplates.com.