خبرخوان جنبش سبز

Grazr

تلویزیون رسا

Add to Google

۱۳۸۹ مرداد ۱۲, سه‌شنبه

سرلشگر صالحی از به آب اندازی یک فروند زیردریایی توسط ارتش ایران خبر داد

جـــرس: کمتر از یک هفته پس از اظهارات وزیر دفاع جمهوری اسلامی مبنی بر "قریب الوقوع" بودن افتتاح پروژه های مهم و خیره‌ كنندۀ دفاعی، فرمانده كل ارتش ایران نیز، ضمن اعلام آمادگی قوای ارتش، از به آب اندازی یک فروند زیر دریایی ارتش طی ده روز آینده خبر داد.


به گزارش ایسنا، امیر سرلشكر عطاء‌الله صالحی در حاشیه بازدید از منطقه یکم نداجا در بندرعباس، مهم‌ترین هدف این سفر را، بازدید از آخرین پیشرفت تعمیرات و بازسازی شناورهای سطحی و زیرسطحی و همچنین بازدید از زیردریایی خواند كه ظرف ده روز آینده به آب انداخته می‌شود.


این مقام ارشد نظامی، ضمن اشاره به قطعنامه ها و مصوبات بین المللی و منطقه ای علیه جمهوری اسلامی، تاکید کرد "تحریم‌های اعمال شده که در قالب بازرسی از شناورها مطرح گردیده، قطعا مورد قبول جمهوری اسلامی نیست و و از نظر ما، دزدان دریای سومالی با دزدان دریایی آمریکایی تفاوتی ندارند."


فرمانده کل ارتش ایران همچنین خبر داد "اكنون بیش از یك سال است كه در مناطق و آب‌های دوردست، دریانوردی می‌كنیم بنابراین باید توان كنترل، اداره و فرماندهی در مناطق دوردست داشته باشیم. "


صالحی خاطرنشان كرد: ایجاد توانمندی در تجهیزات داخلی شناورها كه بومی و به روز شده است، ما را امیدوار كرده كه بتوانیم میزان ماندگاری خود را در آب‌های دوردست افزایش دهیم.


وی با اشاره به این‌كه نیروهای سه گانه ارتش در برابر تهدیدات آمادگی كامل دارند، گفت: نیروهای ارتش طی سه سال گذشته ارتقاء قابل توجهی یافته‌اند و ماموریت آن‌ها از آب‌های ساحلی گرفته تا آب‌های دوردست خلیج عدن و اقیانوس هند انجام می‌شود.


گفتنی است در واکنش به تحریم های اتخاذ شده علیه جمهوری اسلامی - بویژه در زمینه تسلیحات- وزیر دفاع جمهوری اسلامی اواخر هفته گذشته هشدار داد "پاسخ عملی به تحریم‌های دشمنان را با افتتاح پروژه های مهم و خیره‌ كنندۀ دفاعی خواهیم داد و خاطرنشان کرد "از آنجا كه امروز صنایع دفاعی در حوزه‌های هوافضا، هوایی، دریایی، موشكی، الكترونیك و اپتیك، زرهی، مهندسی و عمرانی، تحقیقاتی و پژوهشی در مجموعه وزارت دفاع متمركز شده و نقش اصلی را در این زمینه ایفا می‌كنند، پاسخ عملی به تحریم‌های دشمنان را بزودی با افتتاح ده‌ها پروژه مهم و خیره‌كننده دفاعی خواهیم داد."

0 جنبش سبز و نظرات رنگ وا رنگ شما:

 
Cheap Web Hosting | Top Web Hosts | Great HTML Templates from easytemplates.com.