خبرخوان جنبش سبز

Grazr

تلویزیون رسا

Add to Google

۱۳۸۹ مرداد ۱۲, سه‌شنبه

سخنگوی وزارت خارجه ایران: منطق داریم، اوباما را به مذاکره دعوت می کنیم


جـــرس: در واکنش به اظهارات اخیر رئیس جمهور برزیل مبنی بر اعلام آمادگی کشورش برای اعطای پناهندگی به یک زن محکوم به سنگسار در ایران، سخنگوی وزارت‌خارجه جمهوری اسلامی، وی را آدمی "عاطفی" خواند که اطلاعات كافی در اختیار وی قرار نگرفته است. وی همزمان تاکید کرد "رئیس‌جمهور برزیل را در جریان جرائم فرد متخلف قرار دهیم."


لولا دا سیلوا، روز شنبه نهم امرداد ماه، در یک کمپین انتخاباتی در جنوب برزیل گفته بود حاضر است سکینه محمدی،
زن ۴٣ ساله ای که توسط دادگاههای ایران به اتهام زنا به سنگسار محکوم شده است را "بعنوان پناهنده" در کشورش بپذیرد.


رئیس جمهور برزیل آدمی عاطفی است و ...
به گزارش ایلنا، رامین مهمانپرست در نشست هفتگی خود، ضمن انتقاد از اینکه "بحث حقوق بشر به عنوان یك ابزار سیاسی علیه جمهوری اسلامی مورد استفاده قرار می گیرد"، در رابطه با اظهار تمایل رئیس‌جمهور برزیل برای اعطای پناهندگی به سكینه آشتیانی فردی كه قرار بود در ایران سنگ‌سار شود، متذكر شد: با توجه به شناختی كه از رئیس‌جمهور برزیل داریم، وی یك شخصیت عاطفی و انسانی است كه اطلاعات كافی در اختیار وی قرار نگرفته است.


سخنگوی دستگاه دیپلماسی دولت ایران تاكید كرد: پرونده‌های قضایی باید روند خود را طی كند و كاری كه می‌توان در این رابطه انجام داد آن است كه رئیس‌جمهور برزیل را در جریان جرائم فرد متخلف قرار دهیم.


سخنگوی وزارت خارجه در ارتباط با برگزاری همایش حقوق بشر اسلامی كه قرار است روز چهارشنبه از سوی آن وزارتخانه برگزار شود گفت "اهداف این همایش، در جهت نفی دروغ‌پردازی‌های رسانه‌های غربی مبنی بر نقض حقوق بشر در ایران است."


ما منطق داریم، برای همین از اوباما دعوت به مذاکره کردیم
مهمانپرست درخصوص اظهارات روز گذشته احمدی نژاد، مبنی بر دعوت از رئیس‌جمهور آمریكا برای مذاكره با ایران و اینكه آیا این دعوت به گفت‌وگو در مورد بحران‌های جهانی است یا مسائل دوجانبه، گفت: در جریان همایش بزرگ ایرانیان خارج از كشور، وی مطالب مهمی را مطرح كرد، از جمله بحث نقد سیاست‌های ناعادلانه و همچنین آینده جهان امروز، برخوردها و تهدیدهای امنیتی كه منطقه ما را تحت تاثیر قرار داده و البته جنایت‌های اسراییل.


وی افزود: در همین رابطه رئیس‌جمهور اشاره به این موضوع داشت كه چون ما منطق قوی داریم حاضریم این منطق را در هر نقطه از جهان به اطلاع مردم دنیا برسانیم و مجمع عمومی سازمان ملل فرصتی خوبی است كه اگر اوباما ابراز آمادگی كند، نشستی رودررو، صریح و شفاف با حضور رسانه‌ها برگزار كنیم تا منطق هر یك در خصوص مسائل بین‌المللی و بحران‌های موجود مطرح شود و مردم دنیا قضاوت كنند راه‌حل‌های بحران‌های موجود و ریشه‌یابی آنها از كدام‌طرف مفیدتر‌است.


اظهارات مقامات آمریكایی چندان قابل استناد نیست
سخنگوی دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی، در خصوص اظهارات اخیر مقامات نظامی آمریكا كه برنامه حمله به ایران را در اختیار رئیس‌جمهور ایالات متحده قرار داده‌اند، افزود: اظهارات مقامات آمریكایی چندان قابل استناد نیست .ما شاهد سخنان نسنجیده زیادی از سوی این افراد هستیم و فكر می‌كنیم كه علت اصلی این اظهارات عصبانیت ناشی از شكست‌ها و نتیجه آن چیزی جز ایجاد ناامنی بیشتر و تلفات بیشتر نبوده است. بنابراین اگر در فضاسازی و جنگ‌های روانی خود از اینگونه سخنان استفاده كنند كسی به آنها توجه نمی‌كند.


وی تاکید کرد "میزان آمادگی دفاعی كشور ما بازدارندگی‌ای را ایجاد می‌كند و ما در حدی هستیم كه چنین تصوری به ذهن كسی برای حمله خطور نكند. "

0 جنبش سبز و نظرات رنگ وا رنگ شما:

 
Cheap Web Hosting | Top Web Hosts | Great HTML Templates from easytemplates.com.