خبرخوان جنبش سبز

Grazr

تلویزیون رسا

Add to Google

۱۳۸۹ مرداد ۱۹, سه‌شنبه

دادستان تهران: اخبار منتشره از زندان کذب و ساختگی است

جـــرس: دادستان تهران مدعی شد "عوامل فتنه و ضد انقلاب که از اقدامات مذبوحانه خود در جریان اغتشاشات به جایی نرسیده‌اند، این بار با طرح مباحث ساختگی و دروغ، سعی در مشوش جلوه دادن اوضاع دارند و در روزهای اخیر درباره برخی از زندانیان نیز مباحث کذبی مطرح شده و سایت‌های معاند نظام نیز آنرا منتشر کرده اند."


این مقام ارشد قضایی همچنین در مورد مرخصی زندانیان سیاسی در ماه رمضان، از شروطی برای موافقت با مرخصی آنان، از جمله "عدم ارتکاب جرم از طریق تشکیلاتی و ابراز ندامت از اعمال گذشته، تغییر رفتار و بروز نشانه‌های تحول" خبر داد.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دادسرای عمومی و انقلاب تهران،‌ عباس جعفری دولت‌آبادی، روز دوشنبه در مراسم افتتاح ساختمان جدید معاونت نظارت بر زندان های دادسرای تهران با اعلام اینکه "عده‌ای تلاش دارند با طرح مباحث غیر واقعی و انتشار شایعات، افکار عمومی را مشوش كنند"، ادعا کرد "ضد انقلاب و عوامل فتنه سعی دارند دستگاه قضایی را با انتشار مطالب خلاف واقع و شایعه پراکنی های خود وارد چالش رسانه ای و جنگ روانی بی‌حاصل کنند اما من از همین جا اعلام می کنم آنان از این طریق راه به جایی نخواهند برد."


دادستان تهران به سوء رفتار ماموران زندان، عدم وجود حداقل امکانات بهداشتی و رفاهی در زندان که منجر به اعتراض زندانیان شده است، هیچ اشاره ای نکرد.


وی در خصوص پناهندگی محمد مصطفایی به نروژ بدون اشاره به فشارهای وارده بر وی و دستگیری افراد خانواده اش گفت: این وکیل دادگستری به دلیل اتهام سوء‌استفاده مالی از مدت‌ها پیش تحت تعقیب قرار داشت و متواری شدن وی به دامان کشورهای خارجی نیز به همین دلیل بوده است و مسلماً کانون وکلا نیز از چنین معدود افرادی تبری می‌جوید.


جعفری همچنین هتک حرمت در مورد یک زندانی را نادرست خواند و گفت: در پی تحقیقات صورت گرفته وی اعلام کرد که چنین مطلبی صحت ندارد.


دادستان تهران در ادامه اضافه کرد: البته سکوت دادستانی تهران در قبال انتشار این دروغ پردازی‌ها، دلیلی بر نداشتن پاسخ به این اکاذیب نیست، بلکه حاکی از هوشیاری همکاران ما در قبال رویدادها می باشد که ضمن دقت در انجام وظایف، تلاش دشمنان را نیز در ایجاد جنگ روانی خنثی می‌كند.


دادستان تهران بدون اشاره به لغو مرخصی زندانیان سیاسی در آستانه نیمه شعبان، ادعا کرد "به رغم تبلیغات مغرضانه برخی سایت ها، هیچگونه تغییری در سیاست‌های اعطای مرخصی به زندانیان ایجاد نشده و هم اینک نیز تعدادی از زندانیان اغتشاشات بعد از انتخابات در مرخصی هستند و جالب این که در زمان استفاده از مرخصی، همچنان برخی از اعمال و رفتارهایی را هم که به خاطر آنها محکوم شده‌اند ادامه می دهند و حتی بیانیه و اطلاعیه نیز صادر می کنند که به نوبه خود قابل رسیدگی خواهد بود."


اظهارات دادستان تهران در حالی ایراد می شود، که اعتصاب غذای اخیر زندانیان سیاسی در زندان اوین، سبب بروز نگرانی های گسترده شده بود و برخوردهای بسیار خشنی نیز، توسط ماموران با خانواده های اعتصابیون صورت گرفته بود. وی اشاره ای به رفتار ماموران امنیتی با خانواده زندانیان که برای دادخواهی از دادستان تهران، در مقابل دادستانی نکرد و نگفت چرا طی دو هفته گذشته به خواسته های زندانیان اعتصاب کننده رسیدگی نشده است.



اظهارات جعفری در خصوص قانونمند بودن مرخصی زندانیان در حالی بیان می شود که تعدادی از زندانیان سیاسی چون داوود سلیمانی، احمد زید آبادی و عیسی سحرخیز تاکنون از یک روز مرخصی هم بهره مند نبوده اند. اخبار رسیده از زندان رجایی شهر حاکی از نامساعد بودن شرایط جسمی آنان دارد.


0 جنبش سبز و نظرات رنگ وا رنگ شما:

 
Cheap Web Hosting | Top Web Hosts | Great HTML Templates from easytemplates.com.