خبرخوان جنبش سبز

Grazr

تلویزیون رسا

Add to Google

۱۳۸۹ مرداد ۱۲, سه‌شنبه

ژاپن به جمع تحریم کنندگان ایران پیوست

جرس: جرس: دولت ژاپن در نظر دارد علاوه بر تحریم های مصوب شورای امنیت یک رشته محدودیت های تجاری یکجانبه را نیز علیه ایران به اجرا بگذارد.


روز سه شنبه، 12 مرداد (3 اوت)، اعلام شد که هیات دولت ژاپن محتوای قطعنامه الزام آور شماره 1929 شورای امنیت بین المللی علیه برنامه اتمی جمهوری اسلامی را تصویب کرده و دستور اجرای مفاد آن را داده است.

یوشیتو سنگوکو، دبیر هیات دولت ژاپن، با اعلام این خبر افزود که وضع تحریم های یکجانبه نیز در دستور کار دولت قرار دارد و مطالعاتی در این زمینه در جریان است.

به گزارش بی بی سی، آقای سنگوکو که در یک نشست خبری شرکت داشت گفت "دولت به بررسی اقداماتی که لازم است کشور ما در این زمینه اجرا کند ادامه می دهد و انتظار داریم نتیجه این مطالعات هر چه زودتر، و احتمالا تا آخر ماه اوت، اعلام شود."

سخنگوی دولت ژاپن با تاکید بر اینکه لازم است ایران به خواست جامعه بین المللی در مورد برنامه های اتمی خود عمل کند افزود "ما معتقدیم که باید این موضوع مورد توجه جدی قرار گیرد تا بتوان به یک راه حل دیپلماتیک و مسالمت آمیز دست یافت."
در پی صدور این قطعنامه، شماری از کشورهای غربی، از جمله ایالات متحده، کانادا، استرالیا و اعضای اتحادیه اروپا، تنبیه های اقتصادی و مالی جداگانه ای را علیه جمهوری اسلامی به اجرا گذاشته اند.

تصمیم دولت ژاپن به اجرای تنبیه های جدید علیه ایران در آستانه سفر رابرت آیرنهورن، مشاور ویژه وزارت امور خارجه آمریکا در کنترل تسلیحات و منع گسترش جنگ اتمی، به کشورهای منطقه شرق آسیا اعلام شده است.

0 جنبش سبز و نظرات رنگ وا رنگ شما:

 
Cheap Web Hosting | Top Web Hosts | Great HTML Templates from easytemplates.com.