خبرخوان جنبش سبز

Grazr

تلویزیون رسا

Add to Google

۱۳۸۹ مرداد ۱۳, چهارشنبه

انتقال احسان عبده تبریزی به بند ٣۵۰ زندان اوین بعد از هفت ماه سلول انفرادی و شرایط سخت

جـــرس: احسان عبده تبریزی، دانشجوی ایرانی دانشگاه بریتانیا، پس از قریب به هفت ماه بازداشت در سلولهای انفرادی و چند نفرۀ بند ٢۴۰ و ٢۰۹ زندان اوین، شنبه نهم امردادماه به بند ٣۵۰ آن زندان منتفل شد.


به گزارش منابع خبری جرس، خانواده وی خاطرنشان کرده اند که "این انتقال، بعد از چهار روز اعتصاب غذای خشك و وخامت حال وی صورت گرفته است."


اعتصاب غذای احسان عبده تبریزی بعد از آن صورت گرفت كه حكم تبدیل قرار بازداشت وی به قرار وثیقه به مبلغ هشتاد میلیون تومان به وی ابلاغ می شود، و وی این حكم را در بند ٢۴۰ می پذیرد و انتظار می كشد كه دو روزه آزاد شود، اما پس از آن به مدت سه هفته اقدامی برای آزادی وی صورت نمی گیرد.


سابقه اعتصاب غذای احسان به اسفند ۸۸ باز می گردد كه وی در طول اسفند و فروردین به مدت ۴۴ روز برای آزادی خود اعتصاب غذای غیرخشک می كند و بدین ترتیب، این زندانی سیاسی دوبار برای آزادی، خود را در موقعیت مرگ قرار می دهد.


عبده تبریزی دانشجوی دكترای دانشگاه دورام انگلستان و محقق تاریخ است و چند كتاب پژوهشی وی تا به حال فرصت چاپ نیافته اما از وی چندین مقاله منتشر شده است. وی در دی ماه گذشته، و زمان ورود به ایران دستگیر می شود و به بند انفرادی ٢۰۹ زندان اوین انتقال می یابد.


دانشجویان دانشگاه اسكس و دورام انگلستان، تاکنون اعتراضات متعددی به این دستگیری كرده اند.


پدر احسان، دكتر حسین عبده تبریزی، استاد دانشگاه و اقتصاددان منتقد به سیاست های محمود احمدی نژاد بوده و مدیرمسئولی روزنامه سرمایه را نیز برعهده داشته است. مادر احسان نیز دچار بیماری ام اس حاد است و هر سال به مدت چهار ماه در بیمارستان بستری می شود.


خانواده وی می گویند دستگیری طولانی تك فرزند خانواده، آثار ویران كننده ای بر وضعیت جسمی مادر بیمارش بر جای گذاشته است.


0 جنبش سبز و نظرات رنگ وا رنگ شما:

 
Cheap Web Hosting | Top Web Hosts | Great HTML Templates from easytemplates.com.