خبرخوان جنبش سبز

Grazr

تلویزیون رسا

Add to Google

۱۳۸۹ مرداد ۱۹, سه‌شنبه

وزیر اطلاعات: استکبار جهانی در فتنه پارسال حدود ١۷ میلیارد دلار در ایران هزینه کرد

جـــرس: وزیر اطلاعات دولت دهم ادعا کرد "بخش اعظم بودجه استکبار، برای اجرای جنگ نرم در جمهوری اسلامی هزینه می شود و آن ها در فتنه پارسال حدود ١۷ میلیارد دلار در ایران هزینه کردند."


به گزارش واحدمرکزی خبر، حیدر مصلحی در بیست و هفتمین اجلاس روسای آموزش و پرورش مناطق کشور، ضمن بیان اینکه "استکبارجهانی، جنگ نرم خود را علیه نظام جمهوری اسلامی با هوشمندی و ذکاوتی خاص انجام داده و می دهد"، اظهار عقیده کرد "استکبارجهانی عرصه آموزش و پرورش را هیچگاه رها نکرده و به رغم این که در مواجهه با اسلام ناب دچار شکست شدند، اما تجربه های موفقی در موقعیت های مختلف کسب کرده اند."


مصلحی در ادامه به فروپاشی شوروی اشاره کرد و افزود: سرمایه گذاری های جدی در این باره صورت گرفت و در چهل سال ، ده میلیون کتاب و نشریه برای مقابله با شوروی چاپ شد.


وی گفت : اساس جنگ نرم بر مقوله فرهنگ طراحی شده و نظام معرفتی و ارزشی را هدف گرفته و دشمن الگوهای خود را براساس لذت گرایی، سودانگاری، پوچ گرایی و از خودبیگانگی جا می اندازد .


وزیر اطلاعات گفت: از ٢۵ سال پیش تاکنون بیش از ۸۰ مرکز و بنیاد در موضوع جنگ نرم در غرب ایجاد و سالانه حدود دو میلیارد دلار بودجه در این باره صرف شده است و بودجه یادشده، هزینه آشکار آنهاست و هزینه های پنهان دیگری دارند که از طریق سرویس ها و مجموعه های اطلاعاتی هزینه می شوند.


مصلحی در بخش دیگری از سخنانش، کانون صنفی معلمان ایران را، که یک تشکل مدنی مستقل و صنفی می باشد، "تشکلی غیرانقلابی با حضور برخی معلمان" ذکر کرد و مدعی شد "استکبار در مقطعی بیش از ٣١۵ هزار دلار در اختیار این تشکل قرار داد."


وی گفت: براساس اسناد و اطلاعات موجود ، استکبار در حوزه جنگ نرم سرمایه گذاری های جدی در مجموعه آموزش و پرورش و نوجوانان کرده است.


مصلحی طرح مسیحی سازی جوانان در برخی مدارس را یکی از این سرمایه گذاری ها برشمرد و افزود: البته مجموعه اینها جدای از اقلیت های پذیرفته شده در نظام هستند.
وی ادامه داد: آن ها جریان پروتستانی را ایجاد کرده اند که همگی از صهیونیسم خط می گیرند و تاکتیک آنها این است که القا کنند سیاسی نیستند.


وزیر اطلاعات در ادامه به تلاش استکبار برای جذب بسیاری از معلمان و دانش آموزان در فتنه پارسال اشاره کرد و گفت: آنها با ایجاد موسسات غیردولتی در مجموعه آموزش و پرورش مشغول به کار شدند حتی در زمان وقوع زلزله در بم با ایجاد موسسه ای، حرکات سوء خود را دنبال کردند.


وی اضافه کرد: از دیگر فعالیت های استکبار، ترویج فرقه بهاییت در برخی مدارس کشور است و بهایی ها با ایجاد مراکز آموزشی ، مهدکودک و مدارس غیرانتفاعی به مقاصد سوء خود دست می یابند.


مصلحی در ادامه سخنان خود، فعالیت انجمن حجتیه را در اعتراضات سال گذشته بسیار وسیع خواند و ادعا کرد "اینها با حضور در مدارس گفتمان سکولاریستی را رواج می دهند."


مصلحی اضافه کرد: از دیگر فعالیت های آنان در مدارس ایجاد فرقه های نوظهور با رویکرد مفسده جویانه و بی بندوباری است و این جریان از طریق مدل های مو و لباس با علایم و آدم های مختلف درپی جذب دانش آموزان هستند.

وی ادامه داد: گروه های دیگری نیز در مقوله مهدویت انحرافاتی ایجاد می کنند.


مصلحی اطلاع رسانی به موقع و شناساندن تهدیدات را از موارد در دستورکار خود از ابتدای وزارتش خواند و گفت: پخش برنامه های ماهواره ای در ابعاد مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی ، تبلیغ مکاتب و نحله های انحرافی در مدارس و جذب مرید از میان دانش آموزان را از رئوس برنامه های دشمن برای ایجاد انحراف در‌ آموزش و پرورش است.


وی ادامه داد: توزیع کتب انحرافی به صورت بسته بندی شده در مدارس از دیگر برنامه هاست که با شناسایی معلمان ، روحانیان و مجموعه های موثر و سرشناس ، این محموله ها به صورت پست به آنان ارسال می شود.

مصلحی گفت: حجم زیادی از این محموله ها که بیشتر در قالب فیلم و الواح فشرده مبتذل بود با نشانی های آدرس های دروغین فرستنده به افرادی در قم ارسال شده بود.


وی افزود: دامن زدن به تعصبات قومی و مذهبی به ویژه در مناطق مرزی ، ایجاد سازمان های مردم نهاد، تلاش برای گسترش ناهنجاری ها و بزهکاری ها در میان دانش آموزان از طریق ماهواره، اینترنت و کتب مستهجن و ترویج بدحجابی و بی حجابی در میان دانش آموزان دختر، از دیگر برنامه های دشمن برای ایجاد انحراف در آموزش و پرورش است.


وزیر اطلاعات مدعی شد "به محض اینکه معلمی به خارج کشور سفر کند ، سرویس های اطلاعاتی به شدت روی او کار می کنند."

0 جنبش سبز و نظرات رنگ وا رنگ شما:

 
Cheap Web Hosting | Top Web Hosts | Great HTML Templates from easytemplates.com.