خبرخوان جنبش سبز

Grazr

تلویزیون رسا

Add to Google

۱۳۸۹ مرداد ۲۹, جمعه

واکنش تند وزارت خارجه ایران به گزارش سالانه آمریکا در مورد دولتهای حامی تروریسم

جـــرس: در واکنش به گزارش اخیر وزارت خارجه آمریکا که جمهوری اسلامی "همچنان از فعال ترین دولتهای حامی تروریسم معرفی شده بود"، سخنگوی وزارت خارجه ایران، متقابلا آمریكا را "بزرگ‌ترین حامی تروریسم در سه دهه اخیر خواند."


وزارت امور خارجه آمریکا، چند روز پیش، طی انتشار گزارش سالیانه خود درباره وضعیت تروریسم در جهان در سال ۲۰۰۹، اعلام کرد: ایران همانند سال های گذشته فعال ترین "دولت حامی تروریسم»" است و دولت آن کشور با حمایت از گروه های مسلح در خاورمیانه و آسیای میانه، نقش بسیار بی ثبات کننده ای در این مناطق بازی می کند.
کوبا، جمهوری اسلامی ایران، سودان و سوریه، چهار کشوری بودند، که در فصل سوم گزارش سالانۀ وزارت خارجۀ آمریکا در مورد تروریسم جهانی، به عنوان "دولت های حامی تروریسم" معرفی شده اند.


به گزارش فارس، رامین مهمانپرست در واکنش به اتهامات مطرح شده در گزارش سالانه وزارت امور خارجه آمریكا در خصوص نقش ایران در تروریسم، آنرا "بی‌اساس" خواند و خاطرنشان ساخت "در شرایطی كه مصادیق رفتار آمریكا نشان می‌دهد این كشور بزرگ‌ترین حامی تروریسم طی سه دهه اخیر بوده است، اما با فرافكنی و اتهام‌های واهی علیه سایر كشورها تلاش می‌كند بر اقدامات خود در این رابطه سرپوش گذارد. "


مهمان‌پرست بر ضرورت جلوگیری از ایراد اتهامات بی‌اساس و مغرضانه به كشورها به عنوان عاملان و حامیان فعالیت‌های تروریستی تأكید كرد و هشدار داد كه این روند می‌تواند تأثیرات نامطلوبی بر اطمینان و اعتماد متقابل بین‌المللی به عنوان یك عنصر اساسی در ثبات و امنیت جهانی داشته باشد.


سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایران تصریح كرد: جمهوری اسلامی اهتمام ویژه‌ای برای همكاری با جامعه جهانی در امر مبارزه با تروریسم دارد، اما كشورهای غربی و آمریكا برخورد دوگانه‌ای در خصوص تروریسم دارند كه نمونه‌های آن شامل فعالیت گسترده اعضای سازمان مجاهدین در این كشورها و ارتباط فعال این گروه با شخصیت‌‌های سیاسی این كشورها و همچنین نقش برخی دولت‌ها و سرویس‌های اطلاعاتی غربی به ویژه آمریكا در حمایت از جریان های تروریستی فعال علیه جمهوری اسلامی مانند گروه ریگی و پژاك می‌باشد.


گفتنی است تمام فعالیت ها و اقدامات سازمان مجاهدین خلق و شاخه سیاسی آن (شورای ملی مقاومت) در آمریکا ممنوع بوده و آن گروه کماکان در لیست سیاه دولت آمریکا قرار دارد.


سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی، همچنین نتیجه حضور نیروهای نظامی آمریكا و برخی كشورهای غربی در افغانستان را افزایش چند برابری تولید مواد مخدر به عنوان منبع مالی اصلی تروریسم و افراط‌ گرایی دانست و همچنین حمایت از اقدامات تروریستی و جنایات گسترده اسراییل در قتل عام فلسطینیان و مردم لبنان را مصداق دیگری از نقش دولت آمریكا در ترویج تروریسم ارزیابی كرد.

3 جنبش سبز و نظرات رنگ وا رنگ شما:

جنبش انقلابی سبز خوزستان گفت...

سلام دوست عزیز لینک شما اصلاح شد.
اطلاع رسانی رو فراموش نکنید
12 شهریور روز ایران(قدس قدیم)
به امید آزادی

غزل گفت...

دوست عزیز لینکت رو اصلاح کردم.

مصطفی زینی وند گفت...

سلام دوست من.شما لینک شدید.
راستی من می خوام برای بالا بردن سطح گرافیکی وبلاگ های جنبش سبز برای هرکی که تمایل داشت پوسته مورد نظرش رو فارسی سازی کنم.اگه شما هم مایل بودید و خواستید پوسته مورد نظرتون رو از سایت های خارجی زبون مثل btemplates.com انتخاب کنید و به من اطلاع بدید.

سبزینه

 
Cheap Web Hosting | Top Web Hosts | Great HTML Templates from easytemplates.com.